Permalänk
Medlem

Klocka amd fx 8350 hjälp

Hur klockar jag bäst min amd fx 8350? har den i 4,5 o får bluescreen titt som tätt :S ? varför får jag det tro. och kan någon hjälpa mig o stabilisera det?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Hur klockar jag bäst min amd fx 8350? har den i 4,5 o får bluescreen titt som tätt :S ? varför får jag det tro. och kan någon hjälpa mig o stabilisera det?

Har du ökat volten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Har du ökat volten?

har ett program som heter Al suite || där ska man kunna göra det , verkar inte som det sparas :S , men vad heter det i bios Det jag ska öka? och hur mycket ska volten vara på isf x)

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

har ett program som heter Al suite || där ska man kunna göra det , verkar inte som det sparas :S , men vad heter det i bios Det jag ska öka? och hur mycket ska volten vara på isf x)

Vcore, och det vet jag ej men googla på det bad max volten är på amd och ha även koll på tempen så den ej överstiger 80 c

Permalänk

google is your friend.

pröva "overclock 8350"

På youtube finns flera väldigt bra steg för steg guider

Permalänk
Medlem

gå in i bios och i advanced mode finns det inställningar för överklockning.
Hade min fx 8320 i 5Ghz med helt ok resultat och obefintligt med blåskärmar på ett budget mobo...
så på ditt kort är det inte omöjligt

men håll digh borta från AIsuit, går att använda till fläktarna, i övrigt är det bara skräp.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

AI suite har du när du testar dina oc tillgångar och ser vilken Volt till vilken Mhz på cpu , annars är det bästa att ändra Volt och Mhz i bios då datorn får reboota som överklockan , då blir den även stabilare min setup är 1.42500 volt i bios vilket blir 1.488v som datorn får , ingen annan varför min ökar men den volten kör jag med på 4,6ghz . 1.4625 v bios = 1.53 v för 5 ghz detta är då min setup .

Max volt cirka 1.6v för rejäla extreme custom vattenkylning så har du bra kylning så försök till och börja med ligga under 1.5v för det blir en jäkla värme

Visa signatur

CPU:Intel i9 10900KF ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Hittade en guide på youtube 4,5. Samt hittat infortmationen ja ville ha angående amd fx 8350 & crossfire radeon r9 290X en snubba har samma setup o har 150 - 190 fps i bioshock 3 kommer inte vara några problem. + kommer byta till intel i framtiden

Visa signatur

Ny dator på G