Permalänk
Avstängd

Ser ni också dåligt?

Jag har märkt att man ser dåligt i cs go. Fienderna känns långt ifrån på nåt sätt. Ibland kan man knappt se dem, speciellt på dust2 om du står på bombplats A och kollar ner i pit (gropen)

Fler än jag som tycker att man ser dåligt i cs go?

Permalänk
Inaktiv

Jag sitter med glasögon och har inga problem.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem sen höjde jag min upplösning lite och blev så mycket bättre.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Det kan kanske vara dimma (fog) som är implementerad på många banor. Detta skapar ett dis över banan som gör att saker upplevs mer "realistiska" men sänker samtidigt kontraster lite. Är osäker på om detta användes lika mycket i tex cs:s.
Prova "sv_cheats 1", sedan"fogui" och ändra runt lite med Start/End för att som om det är det du har problem med. Det skall dock vara samma för alla (ligger på server-sidan/banan), men kan vara intressant för dig om du vill identifiera vad det är du stör dig på

Permalänk
Medlem

Jag kör de högsta min skärm tillåter dvs 1680x1050, jag har svårt att se ner i grop om jag inte har ett vapen jag kan zooma in med (aug/sniper) men då har jag också dålig syn på "Långt håll" och tydligen gäller det även i spel när saker å ting är långt bort

Tar jag på mig glasögon så ser jag bra men de använder jag ALDRIG, upptäckt att de är bättre att bara vara fokuserad och "misstänker" jag att något rör sig så skjuter jag dit utan att tänka, nuddar oftast:)

Skulle säga att desto lägre upplösning så desto "mer" ser man, blir för detaljerat i högre upplösning och då blir allt mindre dessutom.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

Testa en liten skärm med hög upplösning (max 24") alternativt ställ skärmen längre bort, då man inte kan fokusera ordentligt på allt om man har en stor skärm och sitter för nära, och har du dålig syn skall du definitivt ha glasögon.
Undrade själv varför det var så dålig upplösning på min TV när jag spelade spel får några år sedan. Jag köpte ett par glasögon och sedan var upplösningen plötsligt mycket bättre.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teh Daniel:

Testa en liten skärm med hög upplösning (max 24") alternativt ställ skärmen längre bort, då man inte kan fokusera ordentligt på allt om man har en stor skärm och sitter för nära, och har du dålig syn skall du definitivt ha glasögon.
Undrade själv varför det var så dålig upplösning på min TV när jag spelade spel får några år sedan. Jag köpte ett par glasögon och sedan var upplösningen plötsligt mycket bättre.

Använder max upplösning vilket är 1600x900 för mig. Och den upplösningen gillar jag bäst! Har även Digital Vibrance på max, och jag måste säga att har ganska bra syn. Alla kanske ser samma? Kan inte tänka mig att någon annan skulle se gubbarna bättre än jag, eller? Själv tror jag att alla ser samma men bara att vissa tycker man ser dåligt medans andra tycker dem ser bra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ilerk22:

.....Alla kanske ser samma? Kan inte tänka mig att någon annan skulle se gubbarna bättre än jag, eller? Själv tror jag att alla ser samma men bara att vissa tycker man ser dåligt medans andra tycker dem ser bra

Som en trogen glasögon användare så kan jag vittna till att alla inte ser samma. Folk ser saker och ting olika. Sen så finns det saker och ting man kan göra för att se tydligare.

Om du nu inte har problem med ögonen, så kan jag rekommendera dig att köpa en monitor med strobed backlightning. Bilderna överlappar när en traditionel lcd-monitor uppdaterar bilden. Ser man väldigt bra så upplever man bilderna samtidigt, vilket gör bilden suddigare för en.

Själv så har jag förstört min syn igenom att överanstränga mina ögon. Men det hindrar inte mig i från att fortsätta frag~a med glasögon. Jag rekommenderar Benq (XL2411Z, XL2420Z, eller XL2720Z) med V2 firmware. Då kan du använda Blur Busters Strobe Utility App för att få en betydligt mer tydligt bild, i jämfört med alla lightboost skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Som en trogen glasögon användare så kan jag vittna till att alla inte ser samma. Folk ser saker och ting olika. Sen så finns det saker och ting man kan göra för att se tydligare.

Om du nu inte har problem med ögonen, så kan jag rekommendera dig att köpa en monitor med strobed backlightning. Bilderna överlappar när en traditionel lcd-monitor uppdaterar bilden. Ser man väldigt bra så upplever man bilderna samtidigt, vilket gör bilden suddigare för en.

Själv så har jag förstört min syn igenom att överanstränga mina ögon. Men det hindrar inte mig i från att fortsätta frag~a med glasögon. Jag rekommenderar Benq (XL2411Z, XL2420Z, eller XL2720Z) med V2 firmware. Då kan du använda Blur Busters Strobe Utility App för att få en betydligt mer tydligt bild, i jämfört med alla lightboost skärmar.

Som tur är kan du inte "förstöra" din syn genom att överanstränga dina ögon, du kan bara trötta ut muskulaturen temporärt. Bara gibba på!

Visa signatur

23 dB @ 1m