Datorn slocknar när jag försöker överklocka?

Permalänk
Inaktiv

Datorn slocknar när jag försöker överklocka?

Jag har moderkortet ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION, PSU:n Corsair AX 1200i , CPU:n i7 4930K och två GPU:er GTX 780 som jag kör 2-way SLI.

Moderkortet har vissa "profiler" som det går att välja mellan. När jag väljer någon annan än standard så slocknar datorn och sedan går den tillbaka till BIOS igen.

  • Jag har kört IntelBurnTest på högsta (extreme tror jag den heter) och då kom jag inte upp i mer än 50 grader typ.

  • Jag har inte gjort något RAM-test.

  • Jag har kört furmark och då blev GPU:erna runt 80 grader med ungefär 150 FPS.

  • Jag har nyaste BIOS 0602.

Kan det vara att vägguttaget inte ger mig tillräckligt mycket kräm? Jag bor i lägenhet rätt centralt om det skulle hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217966:

Jag har moderkortet ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION, PSU:n Corsair AX 1200i , CPU:n i7 4930K och två GPU:er GTX 780 som jag kör 2-way SLI.

Moderkortet har vissa "profiler" som det går att välja mellan. När jag väljer någon annan än standard så slocknar datorn och sedan går den tillbaka till BIOS igen.

  • Jag har kört IntelBurnTest på högsta (extreme tror jag den heter) och då kom jag inte upp i mer än 50 grader typ.

  • Jag har inte gjort något RAM-test.

  • Jag har kört furmark och då blev GPU:erna runt 80 grader med ungefär 150 FPS.

  • Jag har nyaste BIOS 0602.

Kan det vara att vägguttaget inte ger mig tillräckligt mycket kräm? Jag bor i lägenhet rätt centralt om det skulle hjälpa.

På vilket sätt slocknar den?

Den ska ju starta om för att sätta igång och testa inställningar. Rekommenderar dock att göra det själv, det är inte svårt, det går fort att lära sig och det blir garanterat bättre om du förstår det, om du har kul på kuppen är det ju ett plus i kanten:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curemylife:

På vilket sätt slocknar den?

Den ska ju starta om för att sätta igång och testa inställningar. Rekommenderar dock att göra det själv, det är inte svårt, det går fort att lära sig och det blir garanterat bättre om du förstår det, om du har kul på kuppen är det ju ett plus i kanten:)

Ja alltså, när jag bytte profil, sedan kom jag till windows laddningsskärm och då slocknade den, om jag minns rätt. Det hände någon gång innan jag hade överklockat också, men då hade jag gamla BIOS som följde med.

Bör jag testa att höja igen manuellt?