Permalänk
Medlem

Hjälp med webbdesign

Hej!
Det är så att jag har fått en uppgift av en familjemedlem att hjälpa henne att göra en webbsida, jag själv gick en it-utbildning för ca 10 år sedan inom ämnet digital design på gymnasiet. Problemet är att jag kommer inte ihåg något av min studietid, så det har blivit en mycket svår uppgift för mig att då göra en enkel hemsida. Jag vet att tex one.com erbjuder en bra tjänst med webbhotel och att man kan fixa en lätt design med wordpress. Men webbhotelet är redan köpt hos ett litet bolag där man endast kommer in på en tom ftp server (vi har redan andra domäner och webbsidor registrerade på denna tjänst så det är inte aktuellt att byta)

Så till min stora fråga är hur och var kan jag lätt ordna en lätt hemsida som jag sedan kan ladda upp med fileziila? går det tex att använda wordpress för att sen ladda upp på ftp servern? hemsidan ska vara väldigt enkel med bara 3 flikar och några bilder...

Hoppas jag hittar någon vänlig själ som kan guidea mig i reklamdjungeln för templates...

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black