Permalänk
Medlem

Datorn rebootar vid windows 7-loggan

Hej!
Jag sökte i forumen men hittade inga liknande problem, jag visste inte heller riktigt vad jag skulle söka på.

Datorn fungerar felfritt när den väl är igång men ibland när jag skall starta den så kommer den bara till windows loggan och startar om direkt

När den då rebootar så kommer jag till BIOS(tror jag) där jag kan välja mellan "kör startreparation av windows" eller "starta windows normalt" och då brukar datorn boota som vanligt och starta utan problem när jag väljer att starta windows normalt.
Desvärre så behövde jag idag repetera "starta windows normalt" tre gånger innan den kom igång.

Är det någon här som har varit med om något liknande? Jag fattar ingenting...

Specs:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 2600K
Moderkort: MSI P67A-C45
Minne: 2x 4 GB
Grafikkort: Gigabyte GTX770
Hårddisk: Kingston 250GB SSD
Nätaggregat:Be quiet! 630W
Temperaturer: Max 60C processor med full belastning, GPU kring 65 vid full belastning.
Nätagg, grafikkort och SSD är det ca 4 månader sedan jag köpte så de är mer eller mindre nya.

Permalänk
Inaktiv

Om du startar i felsäkertläge så ska du se vilken fel den har svårt att läsa innan den kraschar. Prova det och skriv vilken fil det är. Oftast går det att lösa med en windows skiva eller USB-minne med windows på.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt säker på vad det heter har något att göra med hårddisken iallafall..boot options typ.

Du kan iallafall ändra mellan IDE, RAID och AHCI, kolla bland de inställningarna.

I BIOS då.