Permalänk
Medlem

Chromecast + synology NAS?

Har sett att det har släppts en firmware som gör det möjligt att streama direkt från NASen till chromecasten genom en app som heter DS video. Är det någon som har testat detta? 720,1080p, .srt .sub, codecs osv. hur funkar det?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Har sett att det har släppts en firmware som gör det möjligt att streama direkt från NASen till chromecasten genom en app som heter DS video. Är det någon som har testat detta? 720,1080p, .srt .sub, codecs osv. hur funkar det?

Ingen aning, om du testar får du gärna berätta hur det gick här.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Jag har en DS214play och 3 st chromecasts hemma. Funkar riktigt bra.
Men, jag får lagg om jag spelar upp större mkv filer än 7- 8 gb .
Tror det kan vara wifin som strular. har en ubiquiti power apn.
någon som får samma problem?