Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator

Hej, jag har funderat ett tag på att uppgradera min dator. Jag äger just nu en Acer Predator G3610, jag har funderat på att uppgradera mitt grafikkort till en EVGA gtx 760sc 2gb just för att kunna spela spel som battlefield 3 och 4 någerlunda bra. Mitt nätaggregat är på 500W och jag undrar just om jag behöver ett nytt nätaggregat. Jag är ganska ny till sånt här så är tacksam för tips och tricks
Nuvarande Specs:
8gb RAM
i5 2320
500W nätaggregat
AMD Radeon HD 7670
Behövs något mer för att avgöra ifall jag behöver nytt nätaggregat så säg gärna till vad så kan jag skriva det
Uppskattar verkligen hjälp och tips. tack

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke på ditt nuvarande nätaggregat, men det borde inte va nåt problem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det för märke på ditt nuvarande nätaggregat, men det borde inte va nåt problem.

Vet inte riktigt men det är bara det att kortet jag vill köpa kräver 6pin och 8pin, tror bara att mitt nuvarande nätaggregat har 6pin :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

juste, vet du hur man kan kolla sin modell på nätaggregatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jJokerN:

juste, vet du hur man kan kolla sin modell på nätaggregatet?

Du får öppna chassit och kolla vad som står på.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jJokerN:

Vet inte riktigt men det är bara det att kortet jag vill köpa kräver 6pin och 8pin, tror bara att mitt nuvarande nätaggregat har 6pin :/

Det borde följa med molex kontakt med 6 & 8 pin med grafikkortet, jag vågar inte säga säkert men enligt en bild där på priskjakt så.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det borde följa med molex kontakt med 6 & 8 pin med grafikkortet, jag vågar inte säga säkert men enligt en bild där på priskjakt så.

Okej tack för all hjälp