Hörlurar / headset för barn?

Permalänk
Medlem

Hörlurar / headset för barn?

Min dotter på 5 år har använt laptop på sitt rum ett tag, men nu är data-rummet nästan klart och hon ska få börja använda stationär.
Min spel-dator kommer stå i samma rum så nu behöver hon hörlurar / headset.

Det behöver ju inte vara hifi-grejer, men jag tänker mig att det finns något bättre än my little pony lurar från närmsta leksaksbutik?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör nog inte välja nått dyrt och dessutom bör ni prova storleken så att den funkar, ett vuxenheadset kan ju sitta väldigt löst på en 5 åring.
Tänk även på att ordna en bra dragavlastning på kablaget så du inte bara ansluter direkt till datorn och hon rycker o sliter sönder kontakterna i den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bör nog inte välja nått dyrt och dessutom bör ni prova storleken så att den funkar, ett vuxenheadset kan ju sitta väldigt löst på en 5 åring.
Tänk även på att ordna en bra dragavlastning på kablaget så du inte bara ansluter direkt till datorn och hon rycker o sliter sönder kontakterna i den.

Nej, som sagt, dyrt hifi behöver det ju inte vara.
Bra tips med avlastning, ska fästa en förlängningskabel eller liknande.
Men hon brukar vara försiktig med elektronik (till skillnad från allt annat)

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/creative-headset-fatal1ty/335463?cks=...

Kanske dessa? Har för mig att de var ganska små, kan ha fel aldrig ägt ett par själv men har hört mycket gott om dom, tror ja provat hos någon polare back in the days

Permalänk
Medlem

Här finns det några hörlurar för barn, är begränsade till 85db så de små liven inte skadar hörseln.