Sälja Ps3, hur mycket?

Permalänk

Sälja Ps3, hur mycket?

Hej! Ska nu sälja mitt ps3 och undrar ungefär hur mycket jag skulle kunna få på blocket eller liknande?
Det är ett Playstation 3 Slim 320GB med följande spel:
Call of Duty 4
Call of Duty Waw
Call of Duty MW2
Call of Duty BO
Call of Duty MW3
Call of Duty BO2
Call of Duty Ghosts
GTA 5
R&C 1
R&C 2
R&C 3
R&C All 4 one
R&C Qforce
R&C Quest for booty
R&C A crack in time
R&C Gladiator
Little big planet
Little big planet 2
Little big planet Karting
Jak 1
Jak 2
Jak 3
Payday 2
Bioshock infinite
Motorstorm RC
Assassins creed 2
Assassins creed 3
NFS Most Wanted
Saints row 2
Saints row 3
Red dead redemption
Spare parts
Infamous 2
Warhammer 40,000
Wipeout HD
Battlefield bad company 2
Battlefield 3
Mod nation racers
Kill zone 3
UFC 2009
Final of Fantasy XIII
Rockband 3
PES 2008
Gran turismo 5
FIFA 08
FIFA 09
Mirrors edge
Far Cry 3
Just Cause 2
HP halvblodsprinsen
Burnout Paradise
Tom clancy's end war
Overlord 2
HM the movie the game

Puh.. Nåja och tillbehör är 2st dualshocks 3, PS Move med kamera och allt, Laddnings ställ, Rock Band Keyboard och ett Turtle beach P11.

Det var en del prylar Har ni någon aning om hur mycket jag kan få det? Och var ska man sälja?

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa att sälja spelen separat på tradera.

Permalänk

Tveksamt att någon vill ha Ps3 + alla tilbehör + runt 45 spel, de kommer bara skambuda isåfall.
Sälj typ PS3 + alla tillbehör utom Rockband keyboard för sig på tradera eller blocket, sen spelen för sig på tradera. Du kommer få mycket mer pengar då.

Dina spel är ju värda allt ifrån 30kr till flera hundra st.
Hmm runt 1500:- för PS3 + tillbehör, 3000+ för spelen.

Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Inaktiv

Försök på blocket. Däremot är tillgången hög och efterfrågan låg. Det finns alltså hinkvis med osålda PS3 till skämtpriser.

2000 för allt hade jag väntat mig men det går nog att sikta på 3000 om du har jättetur!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du nu bestämt ska försöka få ut så mycket som möjligt för allting så är det att sälja spelen för sig på Tradera som gäller. Dock blir det ett rent helvete att hålla på med alla frakter och överföringar och dylikt och sånt vill man inte hålla på med även om man i slutändan kanske får ut 1000kr mer totalt.

Det är bara att lägga ut det till salu i en klump på Blocket alternativ Tradera men förvänta dig inga fantasisummor för att det är många spel du råkar har.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Personligen söker jag en spelkonsoll och när jag tittar så tycker jag allt över 1000kr för spelkonsoll med 2-4 kontrollers är dyrt. Är inte värt att lägga mer på en utdöende konsoll enligt mig. Spelen är som tidigare säger nästan gratis på tradera osv.

Lite tråkigt för dig eftersom du tydligen lagt ut mycket mer än så. Men sälj det bara i vetskapen om att det inte är mycket du kommer få för den. En ny ps3a kostar 1400 med kontroll.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krillezz:

Personligen söker jag en spelkonsoll och när jag tittar så tycker jag allt över 1000kr för spelkonsoll med 2-4 kontrollers är dyrt. Är inte värt att lägga mer på en utdöende konsoll enligt mig. Spelen är som tidigare säger nästan gratis på tradera osv.

Lite tråkigt för dig eftersom du tydligen lagt ut mycket mer än så. Men sälj det bara i vetskapen om att det inte är mycket du kommer få för den. En ny ps3a kostar 1400 med kontroll.

En Playstation 3 "Superslim" (nya modellen, känns väldigt plastig och dåligt byggd) ligger på strax över 2000 kr för konsol + handkontroll.
Och en Playstation 3 slim för runt 1000 lappen är då inte så "dyrt" då det är en bättre modell än "superslim" som säljs nu i butikerna.

Sen så är ju inte Playstation 3 en utdöende konsol på säkerligen några års tid, utan det kommer ju fler och fler spel till Playstation 3, så att Playstation 3 skulle dö inom nära tid är inte sannolikt. Då spelen kommer funka oavsett (exkluderat online delen) så spelen kommer ju inte bara bli ospelbara över en natt, utan det är ju endast de spelen som är antingen helt online spel (exempelvis GTA 5) eller sådana spel som är mest inriktade på multiplayer (exempelvis Halo på xbox 360) är ju de spelen som blir ospelbara i online delen.

Men spelen kommer ju ändå vara spelbara i offline delen, och med Playstation 3´s spelutbud så kommer ju Playstation 3 som spelkonsol inte försvinna ur folks hem på väldigt lång tid, lika så som att Nintendo 8 bit, 64bit, och liknande konsoler som är nästan 30 år gamla fortfarande spelas på

---
Men tillbaka till trådens ämne mer, som flera redan sagt så sälj konsol + kontroll i et paket, och sen spelen separat för att få ut maximalt betalt. (exempelvis på Tradera, eller blocket).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

En Playstation 3 "Superslim" (nya modellen, känns väldigt plastig och dåligt byggd) ligger på strax över 2000 kr för konsol + handkontroll.
Och en Playstation 3 slim för runt 1000 lappen är då inte så "dyrt" då det är en bättre modell än "superslim" som säljs nu i butikerna.

Sen så är ju inte Playstation 3 en utdöende konsol på säkerligen några års tid, utan det kommer ju fler och fler spel till Playstation 3, så att Playstation 3 skulle dö inom nära tid är inte sannolikt. Då spelen kommer funka oavsett (exkluderat online delen) så spelen kommer ju inte bara bli ospelbara över en natt, utan det är ju endast de spelen som är antingen helt online spel (exempelvis GTA 5) eller sådana spel som är mest inriktade på multiplayer (exempelvis Halo på xbox 360) är ju de spelen som blir ospelbara i online delen.

Men spelen kommer ju ändå vara spelbara i offline delen, och med Playstation 3´s spelutbud så kommer ju Playstation 3 som spelkonsol inte försvinna ur folks hem på väldigt lång tid, lika så som att Nintendo 8 bit, 64bit, och liknande konsoler som är nästan 30 år gamla fortfarande spelas på

---
Men tillbaka till trådens ämne mer, som flera redan sagt så sälj konsol + kontroll i et paket, och sen spelen separat för att få ut maximalt betalt. (exempelvis på Tradera, eller blocket).

Nej, en ny superslim kostar 1500 med frakt.

Såvitt jag vet spelar den samma spel och har samma funktioner.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1416914

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krillezz:

Nej, en ny superslim kostar 1500 med frakt.

Såvitt jag vet spelar den samma spel och har samma funktioner.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1416914

För 12GB lagring ja, totalt värdelöst att ens köpa 12GB versionen... 500GB är den man köper, så ca 2000 kr som jag sa ligger en PS3 superslim på.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||