Permalänk

Hörlurar (snäckor)

har precis bestämt mig för att köpa JOS 256mb varianten så fort den kommer ut, och de hörlurarna som kommer till ska tydligen inte vara någon höjdare, så jag tänkte om någon kunde tippsa mig om ett par bra hörlurar, snäckor då som kostar runt 100-350kr.

Har kollat lite på koss the plug, men en aning dyra kanske.
något som är viktigt är att det är bra bas och inte för "jäll" diskant. Alltså ett par lurar som funkar till de mesta.

ED: Såg ett par sony lurar nu med bass groove eller något sådant, är dessa bra för de priset?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill du ha bra bas ska du inte skaffa Sonys snäckor i den prisklassen för då får du bara mycket bas. De snäckor jag gillar mest är Sennheisers MX500 och Philips HE555, varav Philips är lite starkare i basen men har inte riktigt lika bra mellanregister som MX500. Kan du sträcka din budget upp till 500:- så låter Koss KSC35 klart bättre än dessa två och är dom mest prisvärda portabla lurar jag testat hittills.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Jag säger bara, Koss The Plug 2, utformade som öronpropp, sluter fint å skönt om örat istället för snäckor som aldrg tycks passa örat.

http://www.ljudia.com/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=... &cart_id=

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Vill du ha bra bas ska du inte skaffa Sonys snäckor i den prisklassen för då får du bara mycket bas. De snäckor jag gillar mest är Sennheisers MX500 och Philips HE555, varav Philips är lite starkare i basen men har inte riktigt lika bra mellanregister som MX500. Kan du sträcka din budget upp till 500:- så låter Koss KSC35 klart bättre än dessa två och är dom mest prisvärda portabla lurar jag testat hittills.

Håller med dig om MX500 lurarna, har inte testat Philips lurarna dock, Sen är ju Sony EX70LP för 450 spänn, grymt bra, bland de bästa, dem och MX500 luarna. Sony lurarna tar även bort störande ljud i omgivningen!

Testade Koss the plug(första versionen) o de ramlade ur öronen efter 10 sekunder, ingen höjdare! kanske 2:an är bättre, även om jag inte ser någon stor skillnad, nån som testat?

Permalänk
Medlem

Vart kan köpa ett par Sennheisers MX500 ifrån?

Permalänk
Avstängd

Personligen gillar jag inte "plugg"-snäckor.. när man ploppat in dom i örat känns det ju som om det slår lock,.. inte skönt alls...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Vart kan köpa ett par Sennheisers MX500 ifrån?

Jag tror Elgiganten sålde dom, men annars kan du nog be dom flesta av Sennheisers återförsäljare ta in dom åt dig, kolla vilka dom är på Sennheisers hemsida.

Visa signatur

Att spela är mänskligt