Permalänk
Medlem

Reeboota datorn?

Hej!

Det kommer upp en text "Reboot and select proper boot device". Kan man på något sätt nollställa datorn och börja om, det känns som att jag har provat allt för att få det att fungera.

Är så sjukt tacksam för hjälp!

Permalänk
Entusiast

Är det en dator som fungerat tidigare, en dator som du byggt nu, vilka specifikationer har datorn?
Den där texten betyder att datorn inte har något operativsystem att starta vilket betyder att antingen är ingen hårddisk ikopplad eller så har ingen ikopplad hårddisk ett installerat operativsystem.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är det en dator som fungerat tidigare, en dator som du byggt nu, vilka specifikationer har datorn?
Den där texten betyder att datorn inte har något operativsystem att starta vilket betyder att antingen är ingen hårddisk ikopplad eller så har ingen ikopplad hårddisk ett installerat operativsystem.

Jo jag har listat ut att det är något sånt som är problemet, men saken är den att datorn fungerade tills nu i torsdags, (har haft den i över ett år). Den bara frös så jag "tvångsstängdeav" den, och sedan dess så har detta varit ett problem.. Jag har provat att dra ut sladdar och ta ut och sätta in ram-minnena igen, fast utan resultat. (jag har ett kingston SSD). (samt en 2TB extern hårddisk)

Betyder det att jag behöver köpa en ny hårddisk/ ssd?... detta är sjukt konstigt tycker jag. :s

Permalänk
Hedersmedlem

Ett problem, en tråd, precis som §3.3 i reglerna säger. Fortsätt i den kvarvarande tråden om samma ämne.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

*Tråd låst pga korspostning, §3.3 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro