Tony Hawk 4 Tips!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Enklaste sättet att få höga poäng är att välja en typ en halfpipe-ramp (behöver inte vara just det men iaf 2 ramper som står ganska nära varann), sen gör man några trick, laddar upp special-mätaren, gör ett trick, sen precis när man landar gör man en revert, sen innan den är genomförd så åker man uppför rampen på andra sidan och hoppar där, då har man kvar poängen från förra hoppet, så kan man göra fler, tex fick man 1000 x 2 i första kan man göra en till i nästa, då kanske man får typ 1995 x 4, sen gör man likadant när man åker ner igen, det svåraste är tajmingen, men klarar man det är det ganska enkelt att få runt 500.000 i "ett" hopp, och betydligt mer dessutom.. Om det är lite avstånd mellan ramperna kan man när man landa först göra en revert, sedan en manual och åka bort och sen hoppa, men då förlorar man ganska mycket fart så man kan inte göra lika många hopp.

Tar tillbaka mitt föregående påstående om att det inte skulle släppas till pc

Jag håller bara på med manuals. Får några millioner på vissa trick om det går bra.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canton
Nu har jag två frågor till=)
För det första, vad ska man göra på banan Shipyard när man ska göra en manual över tägvagnen? Jag hoppar upp på första vagnen till manual, sedan hoppar jag mellan vagnen driekt till manual men jag får inte godkännt ändå.
För det andra, om jag har förstått det här rätt så finns det pro-goals också. Vad ska man göra för att få göra dem?

Pro Goals är specifika för varje skatare. Bam Margera t.ex. har sin på Alcatraz, man ska åka kundvagn ner för den feta s-backen. Säg att du spelar med Tony Hawk, som har sitt Pro Goal på College. Det enda du behöver göra för att få videon är alltså att klara hans Pro Goal. Sen är det bara att kolla upp med varje skatare var de har sitt specifika Pro Goal, och göra det.

Jag rekommenderar varmt att du klarar Rodney Mullens Pro Goal först, eftersom att du kommer att titta på den videon tills ögonen blöder. Så extremt säker han är. Finns nog inte många som kan göra det han gör.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Pro Goals är specifika för varje skatare. Bam Margera t.ex. har sin på Alcatraz, man ska åka kundvagn ner för den feta s-backen. Säg att du spelar med Tony Hawk, som har sitt Pro Goal på College. Det enda du behöver göra för att få videon är alltså att klara hans Pro Goal. Sen är det bara att kolla upp med varje skatare var de har sitt specifika Pro Goal, och göra det.

Jag rekommenderar varmt att du klarar Rodney Mullens Pro Goal först, eftersom att du kommer att titta på den videon tills ögonen blöder. Så extremt säker han är. Finns nog inte många som kan göra det han gör.

Är det inte Pro Challenge som varje skatare har? Och Pro Goals är saker på varje bana?
Är inte helt säker, kanske bara är nåt jag har fått för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Måste bara tillägga att det enklaste är att hoppa direkt efter reverten, att göra manual och sedan hoppa är bara att krångla till det.

Det absoult enklaste är att köra en manual genom hela mitten .. man kan svänga lite åt sidan när det kommer en "footballer" så faller han som en fura

Permalänk
Citat:

Jo, Rodney Mullen är grymt säker, men jag lyckas inte riktigt med hans pro goal. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Jag håller på att bli tokig på ett uppdrag.. fick för mig att klara alla uppdrag som jag inte klarat än o har ett kvar på san fransisco nu.. när man ska
manuala på nå brädor hoppa över ett gap och manuala vidare..
jag gör det men tiden går ned o sen står det failed..

e de inte bara att glida fram innan gapet, slänga in manual, hoppa över, landa i en manual och glida ned för den?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jag håller på att bli tokig på ett uppdrag.. fick för mig att klara alla uppdrag som jag inte klarat än o har ett kvar på san fransisco nu.. när man ska
manuala på nå brädor hoppa över ett gap och manuala vidare..
jag gör det men tiden går ned o sen står det failed..

e de inte bara att glida fram innan gapet, slänga in manual, hoppa över, landa i en manual och glida ned för den?

Hoppa upp precis där du startar, gör en manual fram till gap:et, hoppa över och landa i en manual, åk vidare tills brädorna tar slut.

Permalänk
Medlem

kamelbarn:
de e ju så jag gör.. typ iallfall, man får inte upp nå fart om man manualar hela vägen första plankorna juh..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

kamelbarn:
de e ju så jag gör.. typ iallfall, man får inte upp nå fart om man manualar hela vägen första plankorna juh..

Jag tror inte du behöver ta en manual upp, utan du kan hoppa upp till den första plankan. Det fungerade för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Är det inte Pro Challenge som varje skatare har? Och Pro Goals är saker på varje bana?
Är inte helt säker, kanske bara är nåt jag har fått för mig

Är inte säker. Jag menar iaf det unika uppdrag varje skatare har.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jo, Rodney Mullen är grymt säker, men jag lyckas inte riktigt med hans pro goal. Någon som har något tips?

Vad är det han ska göra nu igen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som läst nåt om tony hawks underground föresten?
det borde väl komma snart det å

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vad är det han ska göra nu igen?

Göra en massa combos, innehållande specialtrick, etc.

Citat:

nån som läst nåt om tony hawks underground föresten?
det borde väl komma snart det å

Det ska komma ut i oktober, fast inte till PC.

Permalänk
Medlem

kamelbarn:
soft.. xbox rulz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så sa dom ju om thps 4 också, fast det kom till pc ändå
Jag håller på att klara alla goals på en bana, har klarat typ allt utom misty flip over the big hut gap. Fyfan vad svårt det är! Escape from alcatraz var också grymt svårt. High score och sick score var hyffsat svårt. 900 off the bridge var typ inge svårt alls.

Permalänk
Citat:

7 november är det väl?

EDIT: Förresten Rune Glifbergs Pro Score?! Den på Alcatraz när man åker i poolerna, någon som vet hur man ska kunna hoppas högt som fan så att man kan göra ett trick uppe på takkanten?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
7 november är det väl?

Det kan mycket väl vara det datumet, jag läste bara ett par källor innan jag bildade min uppfattning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men så är det ju på många. Om du berättar specifikt kanske jag kan hjälpa dig, eftersom att jag vet att jag klarat det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

7 november är det väl?

EDIT: Förresten Rune Glifbergs Pro Score?! Den på Alcatraz när man åker i poolerna, någon som vet hur man ska kunna hoppas högt som fan så att man kan göra ett trick uppe på takkanten?

Jag lyckades få så pass mycket fart att jag kom upp till takkanten - men väl där gjorde jag fel liptrick. :(:mad:

Kanske ska förklara hur jag gjorde? Ska försöka komma ihåg. Jag har för mig att jag först hoppade upp till vattentornet som står precis bredvid. Sen tog jag maxfart där innifrån, för att sedan göra en transfer över till närmsta poolen. Sen har jag för mig att jag bara svängde (kommer inte ihåg om man kan nå taket genom poolen närmast vattentornet - annars gjorde jag väl en till transfer) och hoppade upp och gjorde ett liptrick, fel som sagt =/.

Enda gången jag har nått taket.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag klarade den precis, den var inte så svår när man gav sig fan på att göra klart den.

Filmen var fin, men det var tråkigt att nästan allt filmmaterial var med i förra spelet. Fast nu fanns det i alla fall fina klipp av hans Rusty slides, de är grymt läckra.

Permalänk
Citat:

Jag lyckades få så pass mycket fart att jag kom upp till takkanten - men väl där gjorde jag fel liptrick. :(:mad:

Kanske ska förklara hur jag gjorde? Ska försöka komma ihåg. Jag har för mig att jag först hoppade upp till vattentornet som står precis bredvid. Sen tog jag maxfart där innifrån, för att sedan göra en transfer över till närmsta poolen. Sen har jag för mig att jag bara svängde (kommer inte ihåg om man kan nå taket genom poolen närmast vattentornet - annars gjorde jag väl en till transfer) och hoppade upp och gjorde ett liptrick, fel som sagt =/.

Enda gången jag har nått taket.

Tack Tack! Ska testa! :=

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag klarade den precis, den var inte så svår när man gav sig fan på att göra klart den.

Filmen var fin, men det var tråkigt att nästan allt filmmaterial var med i förra spelet. Fast nu fanns det i alla fall fina klipp av hans Rusty slides, de är grymt läckra.

Ja, hans Darkslides och Rustyslides är det fan ingen som tar. Jag måste säga att jag inte är ett inbitet skate-fan. Jag har inga DVD's eller VHS-band med skateåkning, men jag älskar Tony Hawk-spelen och särskilt då Rodney Mullen.

Citat:

Tack Tack! Ska testa! :=

Gör det, men jag är inte säker på om det funkar.

Visa signatur