Moderkortets baksida skadat?

Permalänk
Medlem

Moderkortets baksida skadat?

Hej Sweclockers!
Är ganska kass på att bygga datorer då jag alltid ber en kompis om hjälp som fixar allt. Så också inför detta bygge. Skulle hursom främja min självkänsla genom att iaf installera DDR-minnenna själv. La moderkortet på ett bord med antistatisk plast under och tryckte sedan dit DDR-minnena. Kom sedan på att det sitter små piggar på moderkortets baksida. Det är inga synliga skador men man kan ju tänka sig att de fått sig en törn när jag tryckte dit minnena.

Ser ju mest ut som fästen för komponenterna på ovansidan men min fråga är ändå: Kan jag ha pajjat moderkortet?

Tack på förhand för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av apnfr06:

Hej Sweclockers!
Är ganska kass på att bygga datorer då jag alltid ber en kompis om hjälp som fixar allt. Så också inför detta bygge. Skulle hursom främja min självkänsla genom att iaf installera DDR-minnenna själv. La moderkortet på ett bord med antistatisk plast under och tryckte sedan dit DDR-minnena. Kom sedan på att det sitter små piggar på moderkortets baksida. Det är inga synliga skador men man kan ju tänka sig att de fått sig en törn när jag tryckte dit minnena.

Ser ju mest ut som fästen för komponenterna på ovansidan men min fråga är ändå: Kan jag ha pajjat moderkortet?

Tack på förhand för svar.

Det på baksidan är lödloppor. Att de blir tillochmed tillplattade är ingenting att oroa sig över. Bara att köra i vind.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Ok, tack för att du lindrade min ångest!

Permalänk
Skrivet av apnfr06:

Hej Sweclockers!
Är ganska kass på att bygga datorer då jag alltid ber en kompis om hjälp som fixar allt. Så också inför detta bygge. Skulle hursom främja min självkänsla genom att iaf installera DDR-minnenna själv. La moderkortet på ett bord med antistatisk plast under och tryckte sedan dit DDR-minnena. Kom sedan på att det sitter små piggar på moderkortets baksida. Det är inga synliga skador men man kan ju tänka sig att de fått sig en törn när jag tryckte dit minnena.

Ser ju mest ut som fästen för komponenterna på ovansidan men min fråga är ändå: Kan jag ha pajjat moderkortet?

Tack på förhand för svar.

Så länge som det bara är lödtenn som bilvit ilte tillplattat så ska det inte vara någon fara. Ett tips är att ha kartongen till moderkortet eller ännu bättre en antistatmatta under så minskar risken ytterligare.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Vissa lödloppor kan bli tillplattade när jag ska installera moderkort i chassin med xD

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli