Permalänk
Avstängd
Skrivet av bacardi_avt:

@nackskägg

Enligt loll-stores hemsida har de 14 dagars ångertid och på BOSE grejorna mellan 2 till 5 års garanti (jämfört med Sveriges lagstadgade reklamationsrätt på 3 år) ingen större skillnad tycker jag faktiskt.

Sen kan man ju diskutera om det är lönt för att tjäna 1000 spänn, för oavsett hur reglerna ser ut brukar det vara enklare om man kan kommunicera med säljaren på sitt modersmål (i mitt fall svenska).

Fast garanti och reklamationsrätt är 2 skilda saker, är det 5 år på något från BOSE så är DET BOSE som har satt garantin, inte butiken eller staten.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Snälla, upplys oss om vad som inte är sämre med tysklands villkor.

Läs inlägget två ovan detta. Affären ger bättre villkor än vad vi ges i sverige.

Räcker det? Kan du sluta skriva nu att Tyskland ger sämre villkor eftersom de nödvändigtvis inte gör det.

Btw: http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Säger du som hävdar att det _ÄR_ sämre i Tyskland. Vilken jävla dubbelmoral här.

Hur kan du påstå att det är sämre om du inte har en aning? Kan du ta reda på lite information innan du skriver nästa gång, tack?

Han la ju fram bevis/källa tidigare i tråden.
Det borde väl räcka?

Om du menar avseende garanti så är det tillverkaren som erbjuder det och inte butiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Han la ju fram bevis/källa tidigare i tråden.
Det borde väl räcka?

Om du menar avseende garanti så är det tillverkaren som erbjuder det och inte butiken.

1. Han har inte lagt fram någon form av bevis, han har endast sagt emot sig själv och varit tvetydig bara för att han vill ha rätt, jag har däremot lagt fram fakta som sa emot hans argument.

2. Garant ges av tillverkaren ja, men även butiken ger garanti. Den garanti butiken ger är frivillig, det är även längden på den garanti butiken ger.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.