http://www.handyattacke.de

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

http://www.handyattacke.de

Hej!
Jag vill köpa en Sony Z3:ea och hittade en från en hemsida från Tyskland som heter handyattacke.de
Är det en säker hemsida? Gäller garanti här i Sverige också?
MVH/ Nanoa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Vet inte direkt något om sidan, men här finns det lite allafall: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1556

Hur det är med garanti har jag ingen aning.

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Låter inte som en toppensida att köpa en sån telefon på om jag ska vara helt ärlig

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Det är där jag hittade sidan och har läst omdömen osv men hittar ej något dåligt eller så...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av wRRM:

Låter inte som en toppensida att köpa en sån telefon på om jag ska vara helt ärlig

Inte? Jag kan inte tyska så jag fattade faktiskt inte något så jag är faktiskt rädd från o köpa fastän det finns skillnad mellan priset på just denna sidan och prisen i svenska butiker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Nanoa:

Inte? Jag kan inte tyska så jag fattade faktiskt inte något så jag är faktiskt rädd från o köpa fastän det finns skillnad mellan priset på just denna sidan och prisen i svenska butiker

Om du är villig att lägga den summan pengar på en utländsk sida så är det bara att köra på, men jag brukar köra safe och köpa från svenska större sidor som jag har bra egen erfarenhet från.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nanoa:

Hej!
Jag vill köpa en Sony Z3:ea och hittade en från en hemsida från Tyskland som heter handyattacke.de
Är det en säker hemsida? Gäller garanti här i Sverige också?
MVH/ Nanoa

Den är 400kr billigare i tyskland (exklusive frakten). Med frakt sparar du knappt 260kr!
Åk till Siba och köp den - inte värt det om telefonen börjar strula!

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Köpte en Motrola Defy där för några år sedan.

Telefonen stendog en dag, skickade tillbaka den och fick en ny utan problem. Överväg dock om det är värt att spara någon hundralapp på att ha en säljare utanför landet. det kan vara ganska mycket värt att ha säljare nära till hands ibland.