Hur få bort klistermärkes "fläckar" på bärbar dator?

Permalänk
Medlem

Hur få bort klistermärkes "fläckar" på bärbar dator?

Hallå där!

Skulle vilja ha tips på hur man kan få bort dessa blekta fläckar där klistermärken setat i flera års tid? Tog bort dem för ca tre dagar sedan men fläckarna verkar inte återgå till samma färg som chassit har.. Har gnuggat med diskmedel och annat så det kan inte vara klister kvar som gör att det har den ljusare färgen. Hoppas nån kan komma med råd annars får jag väl beställa några klistermärken antar jag, för det ser inte sådär jättebra ut som det är nu :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cosby:

Hallå där!

Skulle vilja ha tips på hur man kan få bort dessa blekta fläckar där klistermärken setat i flera års tid? Tog bort dem för ca tre dagar sedan men fläckarna verkar inte återgå till samma färg som chassit har.. Har gnuggat med diskmedel och annat så det kan inte vara klister kvar som gör att det har den ljusare färgen. Hoppas nån kan komma med råd annars får jag väl beställa några klistermärken antar jag, för det ser inte sådär jättebra ut som det är nu :).

http://i.imgur.com/aVWqc0l.jpg

Är nog plasten som blivit missfärgad. Tror inte du kan tvätta bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Är nog plasten som blivit missfärgad. Tror inte du kan tvätta bort det.

Kanske inbillar mig men jag tycker det har blivit mer originalfärg på det stora märket bredvid pekplattan.. Kan ha fel dock men där håller man ju handen en del.

Permalänk
Medlem

Plast åldras...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Plast åldras...

Precis. Bästa sättet att undvika sånt där är att rensa bort att klistermärken direkt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Fast blir verkligen plasten mörkare med tiden? Min erfarenhet säger tvärt om...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

lacknafta?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.