Tankar och synpunkter från SC innan beställning!

Permalänk
Medlem

Tankar och synpunkter från SC innan beställning!

Tjena!

Nu räcker inte längre min 4 år gamla Taurusdator för mina behov så därför tänkte jag bygga ihop ett bra system själv. Jag har byggt och så innan så det ska inte vara några problem, det var snarare pga lathet och ett bra pris som det blev en Taurusdator sist.

De spel som datorn är tänkt för är framföralt World of Warcraft, olika Battlefield versioner och eventuellt GTA. Jag streamar och använder fraps regelbundet samt redigerar video och bilder. Jag vill helt enkelt ha ett system som klarar dessa titlar och eventuellt andra på högsta nivå och samtidigt ger dig en bra spelupplevelse.

Nedan har jag plockat ihop ett paket som passar mig budgetmässigt och ljudnivåmässigt men även estetiskt då jag strävar efter ett röd/svart tema. Jag är helt enkelt ute efter lite synpunkter eller erfarenheter från dessa delar och om någon del kanske borde ersättas med en annan.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7718244/2015-02-16

Jag är medveten om att vissa delar är billigare på andra ställen men för att underlätta lade jag allt i denna inköpslistan. (Så totalsumman kommer att bli lite lägre)

Tack på förhand!
Tweakz

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

om du är studerande kolla min signatur. skulle rekommendera mer ram om du ska redigera, kan vara bra ha utrymme när man leker runt med stor filer.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

om du är studerande kolla min signatur. skulle rekommendera mer ram om du ska redigera, kan vara bra ha utrymme när man leker runt med stor filer.

Tyvärr så tog man examen förra året så det får nog bli den jag tagit Jag har tänkt på det också men jag tänker att jag börjar med 8GB och känner jag att det behövs mer för det jag gör så stoppar jag i 8 till.
Tack för tipsen