Är den här värsting-bärbara datorn värd pengarna?

Permalänk
Avstängd

Är den här värsting-bärbara datorn värd pengarna?

Har hittat den här datorn som fyndvara för 12.790.-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2834808

Enligt prisjakt så är ju priset normalt mycket högre. Ska man slå till?
Det är ett returexemplar så förmodar att den är i nyskick.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle säga ja. Vill du ha en bärbar med extrem prestanda så kommer du inte ens i närheten av 980M för de pengarna annars.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag skulle också säga Ja 4kärnig processor tillsammans med ett 980m ger bra prestanda för pengarna i en laptop
Enda som är "negativt" är att det är en TN-panel (matt) med upplösningen 1920x1080, men man kan ju alltid skaffa en extern skärm för dom tillfällen man är hemma och spelar

Permalänk
Medlem

Den är inte värd pengarna om stationär dator är ett alternativ.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aniron:

Stationär är inget alternativ med tanke på min nya jobbmöjlighet.

Permalänk
Medlem

Det är ett riktigt bra pris, och 980m är snabbare en 770 desktop, kanske är och nosar på 290 desktop tom. Så för 12k KÖP!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Precis så!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Oavsett om stationär är ett alternativ är den ju värd det. Nästan halva priset på en laptop som kostar typ 22 000 kr, köp den och sälj den för 15-18 000 om inte annat.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

För bärbar gaming rigg och i nyskick är den definitivt värd 12k du hittar ju inga 980m under typ 18k och den här verkar bra i övriga komponenter också...

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar. Det negativa som i form av skärmen är inte hela världen.
När jag är på resande fot duger den säkert och hemma har jag externa skärmar.

Jag köper den, även om det är normalt lite mer än vad jag brukar lägga på en bärbar dator!

Permalänk

Vart hittade du den? Webhallen?

Permalänk

Bra pris! Dock är skärmen hemsk enligt mig. Men då är jag inte van vid laptop skärmar förutom macbook pro och stationära ips-skärmar.

Skriv gärna sen vart du hittade den. Är på jakt efter fyndlaptops jag med

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd

Herregud!

Har hämtat ut datorn nu och wow, vilken grej!
Det här är nog ett av mina topp 10 bästa köp genom livet så här långt.

Att jag fick den här datorn för 12.700.- är otroligt.
Allt är helt nytt, allt är orört, väskan, headset, mus, manualer, datorn med plast kvar.
Den som lämnat tillbaka datorn kan ju inte ens ha petat på den.

Någon frågade var jag köpte den, det var på lokala Netonnet!

När jag hämtade ut datorn stod det rea (oavsett tidigare pris 15.990.-) på själva kartongen men jag fick den för priset som var utannonserat i plastlådan som stod vid fynden, dvs 12.790.-