MSI r9 280x twin frozr ger ingen bild

Permalänk

MSI r9 280x twin frozr ger ingen bild

Hej, clockers!

Jag är nu at my wits end, som man säger. Jag har en burk med specs:
msi p67a-gd45 (b3) moderkort
msi r9 280x twin frozr
intel core i5 2500K
8gb ram.
ett nätagg på 850w.

Det verkar som att hur jag än gör så får jag ingen bild genom det kortet.

- Får bild genom gamla kortet.
- Får bild genom nya kortet i annan dator.
- När jag satte nya kortet i annan dator så använde jag PCIe-kablarna från "första" datorn och drev kortet på den nätdelen, separat, och fick då bild.
- Får inte bild genom nya kortet med annan nätdel.
- Testat både DVI och HDMI utan resultat. Har dock inga mini-DP-kablar liggande jag kan testa med.
- Testat lyfta RAM-minnen och testat ett och ett i olika slots.
- Testat lyfta nya grafikkortet och satt i annan PCIe-slot.
- Testat "load optimized defaults" i UEFI. (En chansning, då en kollega misstänkte att det kanske låg en överklockning i UEFI på gamla kortet som var låst till en lägre frekvens än vad nya grafkortet klarar av.) och sedan gått igenom listan igen.
- Testat köra med bara OS-disk och 1 ram-sticka, minimalt med komponenter inkopplade till mammakortet.

Som jag ser det själv så har jag egentligen bara 2 saker kvar att testa och det är att 1: byta processor och testa... 2: byta mammakort.
Däremot är jag skeptisk till att lägga tid på det eftersom jag har testat kortet i en annan dator och det fungerade bra...

Är det någonting jag har missat?
Tacksam för all hjälp.
Mvh

Permalänk

Testa att reseta bios?

Permalänk
Skrivet av gummybearkiller:

Testa att reseta bios?

Skrivet av Containerfox:

- Testat "load optimized defaults" i UEFI. (En chansning, då en kollega misstänkte att det kanske låg en överklockning i UEFI på gamla kortet som var låst till en lägre frekvens än vad nya grafkortet klarar av.) och sedan gått igenom listan igen.

Japp. Däremot inte testat resetta CMOS.