Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Ok , ska testa att starta i steam , men är det redan här du startar via ratten , eller i nästa ? Har provat knapp 18 utan resultat innan. Får testa igen. Har Windows 10 inget strul pga det ?

I själva spelet menade jag. Fast verkar ju som du testat detta redan?

Körde du drivrutinerna från Logitech.com? Om inte, så skulle jag avinstallera de du har, och se till att köra dem.
Följ installationsinstruktionerna noga. Minns jag rätt ska man inte ens ha ratten inkopplad förrän de säger till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

I själva spelet menade jag. Fast verkar ju som du testat detta redan?

Körde du drivrutinerna från Logitech.com? Om inte, så skulle jag avinstallera de du har, och se till att köra dem.
Följ installationsinstruktionerna noga. Minns jag rätt ska man inte ens ha ratten inkopplad förrän de säger till.

Tog bort allt igen igår kväll , men hann ej testa , men jag har nog gjort som man skall. Trögheten i ratten försvinner när själva spelet startar , men skall testa med knapp 18 igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att ratten känns annorlunda när spelet startar är nog inte helt ovanligt.
Men det du säger är att ratten fortfarande är stendöd på alla sätt i spelet? Dvs reagerar inte på knapptryck och syns inte ens i setupen osv?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Att ratten känns annorlunda när spelet startar är nog inte helt ovanligt.
Men det du säger är att ratten fortfarande är stendöd på alla sätt i spelet? Dvs reagerar inte på knapptryck och syns inte ens i setupen osv?

Första gången , kunde jag ändra i spelet med knapparna i ratten. Och jag ändrade även inställningar för ratten , men när jag skulle spela , fungerade ej något på ratten. Sen började jag kladda med logitech. Får se när jag kommer hem. Tack så länge för tips

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Första gången , kunde jag ändra i spelet med knapparna i ratten. Och jag ändrade även inställningar för ratten , men när jag skulle spela , fungerade ej något på ratten. Sen började jag kladda med logitech. Får se när jag kommer hem. Tack så länge för tips

Skickades från [url="//m.sweclockers.com"]m.sweclockers.com[]t

Kan det vara sökvägen till steam som jag gjort fel ? Vilken sökväg har ni i logitech profiler till steam ?

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Kan det vara sökvägen till steam som jag gjort fel ? Vilken sökväg har ni i logitech profiler till steam ?

Ja nu jävlar funkar det. Har bara kört 20 min men det verkar bra. Om det kommer upp i RBR klass får vi se. Har ej kört med någon setup utan bara den som finns vid start. R4 bilarna är favoriter så det blir säkert dom jag kommer att köra mest. Blir det stor skillnad om man laddar ner setuper från steam ?
Är det så att man får köpa en billig bil i början o köra upp sig ? Vill ju tävla sen mot andra gubbar. Ska även testa lite olika inställningar i spelet. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Ja nu jävlar funkar det. Har bara kört 20 min men det verkar bra. Om det kommer upp i RBR klass får vi se. Har ej kört med någon setup utan bara den som finns vid start. R4 bilarna är favoriter så det blir säkert dom jag kommer att köra mest. Blir det stor skillnad om man laddar ner setuper från steam ?
Är det så att man får köpa en billig bil i början o köra upp sig ? Vill ju tävla sen mot andra gubbar. Ska även testa lite olika inställningar i spelet. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Gå in och kör daily/weekly/monthly races online varje dag så kommer pengarna in. Köp en bil som känns rolig och kör championchips. Pengarna rullar in. Försök köpa en bil i olika klasser så kan du vara med i fler online events.

Har inte testat så mycket setups till bilarna än men de jag har provat från steam så har de gjort rätt stor skillnad. Kommer dra ner fler.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Gå in och kör daily/weekly/monthly races online varje dag så kommer pengarna in. Köp en bil som känns rolig och kör championchips. Pengarna rullar in. Försök köpa en bil i olika klasser så kan du vara med i fler online events.

Har inte testat så mycket setups till bilarna än men de jag har provat från steam så har de gjort rätt stor skillnad. Kommer dra ner fler.

Ska jag göra , men för 40000 får man ingen rolig bil. Typ mini bara. Den vill man ju ej köra med för länge med. Ska testa setuperna också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Ska jag göra , men för 40000 får man ingen rolig bil. Typ mini bara. Den vill man ju ej köra med för länge med. Ska testa setuperna också

Skickades från m.sweclockers.com

kär Mini i första championship och sen köp Lancia Stratos från 70-talet

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

kär Mini i första championship och sen köp Lancia Stratos från 70-talet

Körde Open Championship i grekland , kom 3a med mini. Den är hemsk att köra , hårnålar är en katastrof. Fick 46000 för 3e platsen. Får väll fortsätta o köra nästa men ej kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@andersgog:

som med allt i livet får man jobba sig uppåt, inte alltid kul i början men nära toppen när det är som roligast kan allt vända! Så gäller att va skillad med den enklaste "tråkigaste" bilarna.

Själv gick jag aldrig vidare en stage om jag inte kommit etta.
Nu när jag kört några klasser och är på masters championchip så kör jag som de vore på liv och död, har ca 1-2sec ledning många gånger, så minsta misstaget eller miss i kurvtagningarna så blir det restart direkt!

Minst sagt svettigt och psykiskt påfrestande

Btw, kör med Htc Vive och Thrustmaster T300RS Ratt med koppling och handbroms.
Sjukt go känsla nu mot min 27tums skärm och logitech GT ratt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

@andersgog:
Btw, kör med Htc Vive

Stödjer spelet det eller kör du via Virtual Desktop eller dyl?

Permalänk
Medlem

@Imaculent:

Kör genom Revive, finns en Patch som tilltalar dirtrally att Viven är en Oculus rift.
Funkar kanon!

https://youtu.be/CuW4rMJAEoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

@Imaculent:
Kör genom Revive, finns en Patch som tilltalar dirtrally att Viven är en Oculus rift.
Funkar kanon!
https://youtu.be/CuW4rMJAEoc

Ja just det Revive, har aldrig testat men det ska jag göra. Tack ska du ha!

Permalänk
Skrivet av Barroz:

@andersgog:

som med allt i livet får man jobba sig uppåt, inte alltid kul i början men nära toppen när det är som roligast kan allt vända! Så gäller att va skillad med den enklaste "tråkigaste" bilarna.

Själv gick jag aldrig vidare en stage om jag inte kommit etta.
Nu när jag kört några klasser och är på masters championchip så kör jag som de vore på liv och död, har ca 1-2sec ledning många gånger, så minsta misstaget eller miss i kurvtagningarna så blir det restart direkt!

Minst sagt svettigt och psykiskt påfrestande

Btw, kör med Htc Vive och Thrustmaster T300RS Ratt med koppling och handbroms.
Sjukt go känsla nu mot min 27tums skärm och logitech GT ratt!

Helt rätt , får kämpa på 😀
Ok , börja om isf nöja sig med 3e plats.
Är nöjd med min G25 , men klart jag vet ju ej hur bättre dom nya rattarna är.
Hur funkar setuperna från steam , bara trycka på abonnera ? Så finns dom i spelet sen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Hur funkar setuperna från steam , bara trycka på abonnera ? Så finns dom i spelet sen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Men tror man måste välja/ladda setupen varje gång den ska användas. Dvs varje gång du kommer till service.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Japp. Men tror man måste välja/ladda setupen varje gång den ska användas. Dvs varje gång du kommer till service.

Hej provade igår att ladda ner och det var inga problem. Men under service såg jag ej att man var tvungen till att gå in o tillsätta den igen. Verkar ju dumt om setuperna försvinner under tävlingen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Hej provade igår att ladda ner och det var inga problem. Men under service såg jag ej att man var tvungen till att gå in o tillsätta den igen. Verkar ju dumt om setuperna försvinner under tävlingen

Skickades från m.sweclockers.com

Funderar på att byta till en roligare bil snart , väljer mellan M3 eller Sierra Rs500 , synpunkter på dessa bilar ?

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Funderar på att byta till en roligare bil snart , väljer mellan M3 eller Sierra Rs500 , synpunkter på dessa bilar ?

Nej den kanske hålls under en och samma tävling men mellan tävlingar tror jag det försvinner.

M3 helt klart enligt mig. Mycket trevligare att köra, iaf med controller.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Nej den kanske hålls under en och samma tävling men mellan tävlingar tror jag det försvinner.

M3 helt klart enligt mig. Mycket trevligare att köra, iaf med controller.

Oj M3an var svår att köra. Tycker den vill snurra lite väll mycket. Nog för man ej skall ge fullgas i en kurva , men när den spinner loss i 3ans växel , blir det att öva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Oj M3an var svår att köra. Tycker den vill snurra lite väll mycket. Nog för man ej skall ge fullgas i en kurva , men när den spinner loss i 3ans växel , blir det att öva.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm körde 2SS i grekland på onsdagen , sen igår startade jag på SS3 , och bilen ville bara köra rakt fram i kurvorna. Så var det ej på SS1/2. Är nästan säker på att setupen jag sparat var kvar. Men även original setupen till M3an var ej så. Vad kan ha ändrats ??

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Hmm körde 2SS i grekland på onsdagen , sen igår startade jag på SS3 , och bilen ville bara köra rakt fram i kurvorna. Så var det ej på SS1/2. Är nästan säker på att setupen jag sparat var kvar. Men även original setupen till M3an var ej så. Vad kan ha ändrats ??

Vet inte i ditt fall men jag körde igår kväll och då hölls inte setupen mer än två sträckor åt gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Vet inte i ditt fall men jag körde igår kväll och då hölls inte setupen mer än två sträckor åt gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara så , men innan jag laddade hem setuper från steam så körde jag med original setup. Och det ändå var ju att bilen spann , ville snurra i varje kurva. Men ej att den gick rakt fram i långsamma kurvor. Gick ej att styra in bilen . Den bara understyrde kraftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Kan ju vara så , men innan jag laddade hem setuper från steam så körde jag med original setup. Och det ändå var ju att bilen spann , ville snurra i varje kurva. Men ej att den gick rakt fram i långsamma kurvor. Gick ej att styra in bilen . Den bara understyrde kraftigt.

Hmm, det kanske har med Logitech profilen att göra? Har du samma rattutslag i profilen som du har i generella inställningarna? Om inte, så kanske profilen inte bet ordentligt vid något tillfälle, så du fick andra inställningar.
(det händer ju ibland att profilen inte "tar")

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hmm, det kanske har med Logitech profilen att göra? Har du samma rattutslag i profilen som du har i generella inställningarna? Om inte, så kanske profilen inte bet ordentligt vid något tillfälle, så du fick andra inställningar.
(det händer ju ibland att profilen inte "tar")

Har 900 i globala , sen soft lock on , ska ja ställa in 900 på fler ställen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Har 900 i globala , sen soft lock on , ska ja ställa in 900 på fler ställen ?

Och du har inte ändrat till något annat i profilen för spelet?
Isåfall är det nått annat antar jag.

(jag har inte testat spelet än med ratt så vet inte om det hanterar 900 grader på ett bra sätt. Vissa spel funkar ju bättre med lägre rattutslag än så)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Och du har inte ändrat till något annat i profilen för spelet?
Isåfall är det nått annat antar jag.

(jag har inte testat spelet än med ratt så vet inte om det hanterar 900 grader på ett bra sätt. Vissa spel funkar ju bättre med lägre rattutslag än så)

Rally är väl mer vettigt att spela med typ 540-720 grader, skulle jag gissa som inte ens har en ratt inomhus

Edit: Kopierat från en tråd på steam,

" real rally cars steering degrees:
60's and 70's -900+, the standard road car degrees for almost every car
80's - 900 degrees for groups 2,4, B and A. The standard road car degrees (1080 or more) for less tuned cars like group 1, 3 and N
From 90's until today - 720 degrees for early group A and then 540 for almost every "full tuned" rally car. And for group N the standard road car degrees. "

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Rally är väl mer vettigt att spela med typ 540-720 grader, skulle jag gissa som inte ens har en ratt inomhus

Edit: Kopierat från en tråd på steam,

" real rally cars steering degrees:
60's and 70's -900+, the standard road car degrees for almost every car
80's - 900 degrees for groups 2,4, B and A. The standard road car degrees (1080 or more) for less tuned cars like group 1, 3 and N
From 90's until today - 720 degrees for early group A and then 540 for almost every "full tuned" rally car. And for group N the standard road car degrees. "

Om man sätter 900 grader plus soft lock on så ska spelet känna av bilens rätta grader. Så man slipper ändra till varje bil. M3 har 900 plus många fler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Om man sätter 900 grader plus soft lock on så ska spelet känna av bilens rätta grader. Så man slipper ändra till varje bil. M3 har 900 plus många fler.

Skickades från m.sweclockers.com

720 har M3 ej 900 som jag skrev förut

Permalänk
Skrivet av andersgog:

720 har M3 ej 900 som jag skrev förut

Tyckte att dirt rally inte var i närheten av RBR i kör känsla , men köpte mig en EvoX idag och nu börjar det likna något. Den här goa känslan när man tar kurvor på rätt sätt började in finna sig. Nu blev jag riktigt nöjd. Men sen när jag skulle börja tävla så måste jag gjort något fel för den goa känslan var borta. Så fick köra 2 SS utan känsla och då gick det lika dåligt igen. Misstänker att det är när man sparar på olika slot som jag gör något galet. Min setup sparas nog ej riktigt , sen vid rep av bil efter 2 SS så får man in rätt setup igen.

Skickades från m.sweclockers.com