Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Har tänkt köpa det då det verkar fungera bra på i5-4210U och Geforce 840M, men fungerar det med vilken handkontroll som helst typ Logitech Dual Action?

Citerar mig själv, men Logitech Dual Action verkar fungera men några sensitivitetsinställningar saknas.
http://forums.codemasters.com/discussion/6031/dirt-rally-logi...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Tackar tackar!

Om du menar bilens inställningar så är den standard.
kan nog fixa en skärmbild från spelet med det som jag annars har ställt in på ratten mm.

BTW. har slagit den där tiden rätt så bra nu också 2:44,726

Vore kul att kolla, skicka till ulfcarlsson10@live.se i så fall.

Permalänk
Medlem

Anade inte hur mycket jag saknat de gamla rallyspelen. Det här är väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Nån som kan ge nått bra tips hur f**n man lyckas köra med fwd bilarna?, insett att man inte kan ösa på allt för mycket men tycker inte de svänger speciellt mycket o bromsarna ska man inte prata om..

Kör med en G27.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

@bOfInK3n: Har inte kört de mycket alls, men gör lite setup på den, höj fronten lite, mjuka upp fjädring fram, hådare bak å använd mycket handbroms samt vänsterbromsa (å flytta brake bias bakåt så det bromsar mer där, drar fronten = överstyr å då bör det styra mer). Sedan är framhjulsdrivet en konst i sig, men mycket vänsterbroms kör jag vanligtvis med

Permalänk
Skrivet av bOfInK3n:

Nån som kan ge nått bra tips hur f**n man lyckas köra med fwd bilarna?, insett att man inte kan ösa på allt för mycket men tycker inte de svänger speciellt mycket o bromsarna ska man inte prata om..

Kör med en G27.

Kör med G27 o tycker Fwd bilarna går hur bra som helst, Kör ren standard inställning,

Permalänk

Är det några här som inte kommer in på Leagues i spelet, Jag har inte kommit in där dom 2 sista dagarna, Funkade kanon innan, Om några fler har samma problem hur har ni löst det???

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om något datum för Rallycross-expansionen? Har sökt runt en del men bara hittat "Aug 2015" i deras timeline, men tänkte kolla om det har kommit någon mer info i något pressmeddelande eller liknande som jag har missat?

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Har det sagts något om något datum för Rallycross-expansionen? Har sökt runt en del men bara hittat "Aug 2015" i deras timeline, men tänkte kolla om det har kommit någon mer info i något pressmeddelande eller liknande som jag har missat?

Imorgon ska det komma.

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj med rallycrossen. Diggar spelet skarpt. Nu är det tre spel som gäller i mitt huvud iaf: F1 2015, DiRT Rally och Project Cars.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Har saknat ett vettigt rallyspel sedan Richar Burns Rally spelades igenom för miljonte gången och alla 4 skivor med CMR04 blev korrupta inom en vecka så jag inte kunde installera dom. Värt att kolla på detta? Finns.det mycket inställningsmöjligheter på bilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

@bOfInK3n: Har inte kört de mycket alls, men gör lite setup på den, höj fronten lite, mjuka upp fjädring fram, hådare bak å använd mycket handbroms samt vänsterbromsa (å flytta brake bias bakåt så det bromsar mer där, drar fronten = överstyr å då bör det styra mer). Sedan är framhjulsdrivet en konst i sig, men mycket vänsterbroms kör jag vanligtvis med

Tack för svaret blev lite bättre av detta iallafall

Skrivet av Ulf Carlsson:

Kör med G27 o tycker Fwd bilarna går hur bra som helst, Kör ren standard inställning,

Rena default settings i logitech profiler samt i spelet också?

Tycker att med default settings i spelet måste man svänga runt ratten riktigt långt för de ska börja svänga, upptäckte detta efter jag börjat mixtra med steering saturation. Har nog min på 50% nu och då går det rätt skapligt att köra faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har saknat ett vettigt rallyspel sedan Richar Burns Rally spelades igenom för miljonte gången och alla 4 skivor med CMR04 blev korrupta inom en vecka så jag inte kunde installera dom. Värt att kolla på detta? Finns.det mycket inställningsmöjligheter på bilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klart värt att titta på detta, jag har endast haft det i några dagar och tycker det är förbaskat kul. Har fått mig en riktigt utmaning med detta, gällande inställningar har du till en början endast grundinställningar för dämpare, fjädring, bromsar, diffar etc kommer inte ihåg samtliga. Bilarna uppgraderas efterhand och du får tillgång till mer avancerade inställningsmöjligheter.

Visa signatur

Permalänk

@bOfInK3n:
i logitech profiler har jag ändrat mycket från originalet,

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Imorgon ska det komma.

Jasså? Har bara hört att de ska komma denna veckan. Har du en källa på detta påstånde? Källa till att de kommer denna vecka: http://blog.codemasters.com/dirt/07/dirt-rally-road-book-3107...

Permalänk
Medlem

@bOfInK3n: Ja, jag ändrar med profilerna mycket, här är mina inställningar till dirt (ej viktigt att de är 453, kan vara 450 men det ska vara 101 och inget annat på den översta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

@bOfInK3n: Ja, jag ändrar med profilerna mycket, här är mina inställningar till dirt (ej viktigt att de är 453, kan vara 450 men det ska vara 101 och inget annat på den översta) http://i.imgur.com/A6cfgiv.jpg

Du kan ställa det till 900. Spelet ställer in själv vilken rotation bilarna egentligen har och ändrar allt eftersom vilken bil du kör.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

Jasså? Har bara hört att de ska komma denna veckan. Har du en källa på detta påstånde? Källa till att de kommer denna vecka: http://blog.codemasters.com/dirt/07/dirt-rally-road-book-3107...

vajb sa det kommer idag och han har pratat med Codemasters.

Permalänk
Medlem

Håller på med en stor nedladdning på 4,6Gb just nu.

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX 9070 , FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peddan:

Håller på med en stor nedladdning på 4,6Gb just nu.

Ja, såg den med nu AWESOME!!!

Permalänk

Då har Rally Crossen kommit, Värkar riktigt bra, Bara Online delen kommer så blir det kanon,

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag fortfarande kämpandes med min Lancia Stratos med tangentbord efter nio timmars speltid. Kommer nog ta ett bra tag innan jag kommer till Rallycrossen

Permalänk
Medlem

Haha, tog en paus för att äta mat och när man kommer tillbaka har det kommit en 4,6 GB:s patch.
Rallycross är betydligt lättare än Rally. Jag vann till och med Easy med närmare 20 sek men i Rally har jag som bäst varit ca 30 sek bakom på Clubman. Fick sedan veta att Open var lättast, men valde den enligt mig jävligaste klassen: Group B RWD så det gick åt skogen, bokstavligen... Jag körde ett Daily Event i den klassen och trodde att Traction Control stängdes av automatiskt, men körde sedan ett Custom Event med Group B RWD och fy fan. FWD är inte så farliga förutom att de svänger dåligt.

Logitech Dual Action fungerar bra
Den fungerade inte alls i nya WRC 1 utan endast X360 fungerade men har inte en sådan

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

såg s1an och fick ha begär så blir nog ett köp till helgen då jag inte har tid att spela fören då ...men early access är fan riktigt avtändande :S

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@LeVvE:
Okay, och rätt hade du med Sorry för att ja va så kritisk

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos: Jo, men ofta är EA av nya företag som inte har en aning vad de gör. Codemasters har gjort spel sen 1986 och rallyspel sen 1998 (tror jag?) så de har lite mer koll, och de har visat att de kan leverera sina patcher på sagda tider, inte en uppdatering har varit sen, och de lyssnar på communityn (bla på deras forum och deras egna subbreddit, www.reddit.com/r/dirtgame).

Permalänk
Medlem

Lite småsugen jag också, men undrar verkligen om det är ett spel för mig? Jag gillar mer arkadstyrning i spel och Project CARS t ex testade jag bara snabbt men gav upp efter 2-3h kanske, tyckte go-karten var alldeles för jobbig att styra.

Jag har ju däremot älskat de gamla DiRT-spelen och spelade väldigt mycket Vrally, Colin McRae osv på playstation. Är det renodlat sim eller mer simcade?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

såg s1an och fick ha begär så blir nog ett köp till helgen då jag inte har tid att spela fören då ...men early access är fan riktigt avtändande :S

Håller med! Det är ju rallybilarnas rallybil! Lancia Delta Integrale och Toyota Celica är prinsarna i min värld

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Lite småsugen jag också, men undrar verkligen om det är ett spel för mig? Jag gillar mer arkadstyrning i spel och Project CARS t ex testade jag bara snabbt men gav upp efter 2-3h kanske, tyckte go-karten var alldeles för jobbig att styra.

Jag har ju däremot älskat de gamla DiRT-spelen och spelade väldigt mycket Vrally, Colin McRae osv på playstation. Är det renodlat sim eller mer simcade?

Har bara kört ett par timmar, men jag tycker att det känns som simcade eftersom jag lyckas köra rätt okej genast. Simspel som jag testat har det gått totalt åt skogen med. Vissa bilklasser är svårare att köra med dock.
Visst är det svårare än de andra CM/Dirt-spelen men jag tror att jag kommer att lära mig rätt så bra.
Rallycross är lite lättare.
Hill Climb har jag inte kört ännu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Håller med! Det är ju rallybilarnas rallybil! Lancia Delta Integrale och Toyota Celica är prinsarna i min värld

även t16 och stratos är med favoriter men är som juha kankkunen sa WRC is for boys, Group B is for men
och lägger en röst för återinförande av grupp b kärlek

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w