Två olika grafikkort i en PC?

Permalänk

Två olika grafikkort i en PC?

Jag undrar om det går att använda sig av två stycken grafik kort i min PC, inte i crossfire eller SLI. Utan att ha ett som jag använder till att rendera film med samtidigt som det andra används till gaming. Ett exempel som jag säkert kommer använda mig av: gtx 750 (inte ti) till gaming och ett r9 280 till rendera film. Program: Blender.

Permalänk
Medlem

280 är väl bättre till spel? kan bli problem med drivrutiner tror jag =/

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

Jag spelar oftast inte så krävande spel, som LOL,CSGO,ETC

Permalänk
Medlem

rendera du med cycles ?
cycles stöder bara cuda men det finns ofärdig opencl version

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

Jag undrar om det går att använda sig av två stycken grafik kort i min PC, inte i crossfire eller SLI. Utan att ha ett som jag använder till att rendera film med samtidigt som det andra används till gaming. Ett exempel som jag säkert kommer använda mig av: gtx 750 (inte ti) till gaming och ett r9 280 till rendera film. Program: Blender.

ja tro det
jag vet att det går om det är samma gpu tillverkare

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Det fungerar att använda 2 olika kort ja, dock kan jag inte säga om du kan använda dom båda samtidigt, T,ex att spela på det ena medans du renderar på det andra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning