Permalänk
Medlem

Fiber -> behövs "egen" router?

Hallå där!
Flytt om exakt 2 veckor, ska då inskaffa Fiber via antingen bredbandsbolaget/comhem! Min tjej är totalt ointresserad av datorer, hon kommer sitta via wi-fi på min macbook och bara surfa.

Jag kommer spela alla möjliga spel och vill ju såklart ha så bra ping som möjligt! Inga andra enheter kommer vara uppkopplade förutom min speldator+macbook. Vad är fördelen med att köpa en egen router jämfört med att köra på modem/router ala. bbb/comhem?

Ps. vilka levererar bäst TV+fiberpaket?
Eller bäst o köra på t.ex boxer och sedan fiber med två olika bolag? (2 TV apparater, 48" och 60" vill ju självklart att de mesta kanalerna ska vara minst 720p)

Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Boxer har ganska få hd kanaler, 1,2,3,4,5 Tv4Sport, Nat Geo och Cmore HD.
Processen att eventuellt få fler är lång också då det ska sökas tillstånd och man kanske ändå inte blir tilldelad plats. Vill du ha många hd kanaler och möjlighet till fler om fler börjar sända så är boxer det sista man bör välja...

Permalänk
Rekordmedlem

Om du vill ha bästa möjliga wifi så skiljer det mycket mellan det operatörerna skickar ut men Comhem har börjat skicka ut 802.11ac enheter men det är de nog ensamma om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.