Permalänk
Avstängd

LG 34UM95-P - något att ha?

Låt säga att man kommit över denna skärm ny för 5.500.-
Skulle ni säga att den är värd sitt pris?

Eller kommer det något nytt roligt snart på 3440x1440 fronten?

Permalänk

Kommer väl snart liknande skärmar men med 120/144hz, Men då kommer det kosta betydligt mer än 5500:-

Köp den tycker jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil Hansson:

Kommer väl snart liknande skärmar men med 120/144hz, Men då kommer det kosta betydligt mer än 5500:-

Köp den tycker jag

För någon som inte är expert på hz. Hur mycket påverkar det om jag inte spelar speciellt mycket?
När är det bra att ha högre hz i övrigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

Skicka PM om det finns fler till det priset. 😉 Behöver en själv.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

För någon som inte är expert på hz. Hur mycket påverkar det om jag inte spelar speciellt mycket?
När är det bra att ha högre hz i övrigt?

Det är aldrig speciellt viktigt. Om du inte vill ha 3D då måste du ju ha högre hz. Viktigare är att du kan titta på skärmen utan att ögonen blöder och att den ger en vettig bild.

120 hz är enbart en bonus inget riktigt försäljningsargument på LCD för min del även om det inte är riktigt samma marketing gimmick som på tv-sidan där folk köper tv pga falska uppdateringsfrekvenser.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av AKB48:

Jag personligen skulle vänta in välvda skärmar efter stommaren med gsync / freesync men kan du inte hålla dig så slå till.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Entusiast

Absolut värt det... underbar upplösning/format

Alla pratar om hz, gsync/freesync, välvda m.m. och visst vore det skoj... men då kommer prislappen inte vara i närheten av 5500 bananer

Permalänk
Medlem

För 5.5k så skulle jag också slå till - bra pris! Om du inte brydde dig om priset så låter Acers nya 3440x1440, välvd med GSync/Freesync helt underbar (kommer inte exakt ihåg vilken frekvens, men högre än 60). Men om du inte spelar mycket så skulle jag definitivt inte vänta på den.
Frekvens (Hz) är viktigt om du spelar, det är definitvt en skillnad mellan 60Hz och 120/144Hz i spel förutsatt att din GPU klarar av att visa så många FPS. Men spelar du inte och mest håller på att använda "arbetsprogram" så behöver du inte mer än 60Hz

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AKB48:

Nå hur blev det TS... slog du till och blev du nöjd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Nå hur blev det TS... slog du till och blev du nöjd?

Ja, fast jag ska inte ha den tyvärr. Ska köpa bil istället eller rättare sagt, måste köpa bil.
Så den går tillbaka på Onsdag om ingen vill köpa den för samma pris som jag gav (har annons ute).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AKB48:

Ja, fast jag ska inte ha den tyvärr. Ska köpa bil istället eller rättare sagt, måste köpa bil.
Så den går tillbaka på Onsdag om ingen vill köpa den för samma pris som jag gav (har annons ute).

Jaha, det var en Dell du köpte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Jaha, det var en Dell du köpte?

Ja, det är en Dell U3415W jag köpte.
Bra att jag frågade om råd för fel skärm tidigare. De heter ju så lika och blandade ihop dom.
Oavsett så ska jag inte ha skärmen, måste köpa en bil.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AKB48:

Ja, det är en Dell U3415W jag köpte.
Bra att jag frågade om råd för fel skärm tidigare. De heter ju så lika och blandade ihop dom.
Oavsett så ska jag inte ha skärmen, måste köpa en bil.

Lycka till med försäljning och inköp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Lycka till med försäljning och inköp!

Lutar nog åt ett öppet köp. Man har ju det på fyndvarorna hos webhallen.
Tack, inte så kunnig på bilar så man blir väl pålurad något hemligt fel.