Letar "Retro" överklockningssaker

Permalänk
Medlem

Letar "Retro" överklockningssaker

Är på jakt efter lite mer retro OC saker (Eller skrot som frugan säger!) som saknas i samlingen för diverse epoker och då framför allt moderkort så kolla nu upp vad som finns i gömmerna som du ändå borde gjort dig av med för länge sen Jag har säkert missat någon gammal goding så har du nått likvärdigt de nämnda korten bara hör av dig.

Moderkort mm:

Socket 939:
DFI Lanparty UT nF4
MSI K8N Neo2 Platinum (eller annat bra agp kort)
Opteron 152/154/156 eller annan lämplig CPU?

Socket 370
Asus TUSL2
Asus CUSL2
Abit ST6-RAID

Asus CUV266 (DDR kort)

AM2+
Bättre OC kort som ska klara SLI, 790FX chipset föredras, DFI Lanparty kort?

775
Något av dessa skumma 775 med AGP moderkort.
ASRock 4CoreDual-SATA2
ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0
ASRock 4CoreDual-VSTA

GPU:
6600gt pcie för sli
5900/5950 ultra agp.

RAM:
Bättre SDRAM, PC150? Osäker på vad man letar efter här

Övrigt:
Universal vattenblock till GPU runt 6800/X800 tiden?

Läs hela annonsen här

Permalänk

Ska grejerna funka ??
Annars har jag tre tror jag DFI lanParty NF4. tror även jag har ett MSI K8N Neo kort..

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa_glenn:

Ska grejerna funka ??
Annars har jag tre tror jag DFI lanParty NF4. tror även jag har ett MSI K8N Neo kort..

haha, jo grejerna ska funka, de är inte till prydnad utan för att prestera resultat på HWbot.
Funkar nått av det du har hade det varit lämpliga tillskott

Permalänk
Medlem

@lanbonden: vet att jag har några ocz dunder ddr2 minnen med vattenblock liggandes, kanske nått av intresse ?

Visa signatur

Lian Li PC-V650 | Corsair CX 750W-M | Asus p8z68-V PRO | Intel i5 2500K @4.2ghz | XFX radeon 7990 | Cooler Master Nepton 140XL | Corsair Vengeance LP 2x4GB @1600mhz | Bitfenix recon

Permalänk

skit att man slängde ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 i vintras.... Julrensning i källaren!
damn

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

nää de är inte nå av de som funkar :S så då sket de sig :S

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejruk:

@lanbonden: vet att jag har några ocz dunder ddr2 minnen med vattenblock liggandes, kanske nått av intresse ?

Har redan bra ddr2 så tyvärr inget som är intressant men tack för frågan

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

skit att man slängde ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 i vintras.... Julrensning i källaren!
damn

Riktigt synd, denna typen av kort blir inte lättare att få tag i som åren går, har fixat ett Asrock AM2NF3-VSTA redan, alltså varianten som stödjer phenom2 quads samtidigt som AGP, men tyvärr är C2D snabbare i de flesta gamla benchmarks.

Skrivet av Pappa_glenn:

nää de är inte nå av de som funkar :S så då sket de sig :S

Synd synd, inte mycket att göra åt det då än att fortsätta leta

Permalänk
Medlem

Jag har en Opteron 180 om det kan vara av intresse. Även en bunt SD-ram, däribland några med hög kapacitet, typ 512 och 1024mb. Vet inte på rak arm hur det ligger till med klockfrekvensen på minnena.

Antar att du redan har, men jag äger några stickor 450 och 500mhz ddr-minnen också.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Jag har en Opteron 180 om det kan vara av intresse. Även en bunt SD-ram, däribland några med hög kapacitet, typ 512 och 1024mb. Vet inte på rak arm hur det ligger till med klockfrekvensen på minnena.

Antar att du redan har, men jag äger några stickor 450 och 500mhz ddr-minnen också.

Har redan en PM konversation igång med dig, men så alla ser det så är inte halvsnabba ddr-minnen av intresse. Har redan ett gäng BH5-or samt ett par ddr-600 här hemma

Angående SD ram måste jag säga att jag har dålig koll, det som räknas verkar vara om de är 6, 7, 7.5 eller 8ns minnen.
6ns chip sitter oftast på minnen som är speccade tex pc150, cl2 och det är dessa som är riktigt fina. Även 7ns minnen, tex pc133 cl2 skulle kunna godkända så länge.
Tyvärr är lättaste sättet att se vilka minnen det är oftast att kolla på chippen och hoppas namnen slutar med 6, 7, 75 eller 8.