Program för att bränna ljudfiler

Permalänk
Medlem

Program för att bränna ljudfiler

Det brukar stå att på skivor att de klarar 80min som jag sätt, fasten de rymmer närmare 700mb

Har nu provat cdburnerxp för att slänga på en ljudfil som jag experimenterar lite med men programmet varnar nu för att filen överskrider 80min fasten den inte är i närheten av 700mb

Finns det några smidigare program som "tillåter" en att unyttja hela utrymmet eller är man låst till dessa ynka 80 min på en skiva?

Permalänk
Skribent

Testa imgburn eller alcohol120% .

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Det brukar stå att på skivor att de klarar 80min som jag sätt, fasten de rymmer närmare 700mb

Har nu provat cdburnerxp för att slänga på en ljudfil som jag experimenterar lite med men programmet varnar nu för att filen överskrider 80min fasten den inte är i närheten av 700mb

Finns det några smidigare program som "tillåter" en att unyttja hela utrymmet eller är man låst till dessa ynka 80 min på en skiva?

I vilket filformat är ljudfilen? Om det är mp3 och du vill bränna som ljud-CD så konverteras mp3-filen till ljud-CD format som grovt räknat är 10 gånger större.

Permalänk
Moderator
Moderator

Klagar programmet på musikens längd är det för att du försöker bränna en audio-cd, inte data.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Max antal minuter på en CD är 79,8 minuter i CD audioformat, hur mycket data i MB skivan rymmer har ingen betydelse.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300