Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igtl314:

Tjo, har en fråga menas det här med att man kommer få installera win 10 inom några dagar eller får man vänta tills slutet av sommarn? 😊

Du kommer att bli notifierad när Windows10 finns tillgängligt, har för mig det är i slutet av Juli enligt källor.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Har verifierat men ikonen ligger kvar i aktivitetsfältet.
Mycket irriterande i min värld.

Permalänk
Medlem

jag föredrar att kunna slakta min hårddisk helt och hållet så att inte ett skit finns kvar på den.
sen tänker jag uppgradera min sdd lagom tills w10 kommer, vilket jag antar att den inte kommer supporta.
och w8 får väl inte ens detta option. har för mig att det var w7, w8.1 endast

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Entusiast

@Christley

Det borde väl finnas en .iso att ladda ner fräsch för W10.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Japp såg nyss denna lilla ikonen, ska fixa när jag kommer hem från jobbet sen. Någon som vet vad det kan tänkas kosta sen efter ett år?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

jag föredrar att kunna slakta min hårddisk helt och hållet så att inte ett skit finns kvar på den.
sen tänker jag uppgradera min sdd lagom tills w10 kommer, vilket jag antar att den inte kommer supporta.
och w8 får väl inte ens detta option. har för mig att det var w7, w8.1 endast

Det låter som att reset-funktionen i Windows 10 är din bästa vän.

Ja det är bara de som har Windows 7 Service Pack 1 och Windows 8.1 installerat med alla patchar som blir erbjudna gratis Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det låter som att reset-funktionen i Windows 10 är din bästa vän.

http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2015/05/reset1.jpg

Ja det är bara de som har Windows 7 Service Pack 1 och Windows 8.1 installerat med alla patchar som blir erbjudna gratis Windows 10.

Inget konstigt med det antar att de som har piratversioner inte kan uppdatera vilket är mer än rätt.

Permalänk
Medlem

Misstänkte att det fanns en tråd om detta. Bra att det verkar legit, så man inte gör något misstag här. Men riktigt bra att det blev såhär enkelt!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Tror inte att man reserverar något. Antar att man får ett påminelse mejl eller liknande.

Jag skrev in samma mejl för båda mina datorer, antar att de lungt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Inget på bärbara än. Ska kolla spelburken sen.

Jag med mina frågor. Sorry, men.....

Det är "nu" det gäller eller kommer man inte kunna uppgradera senare? Om man bokar nu, kan man på valfritt tillfälle köra uppgraderingen sen när väl W10 släpps? (Senare i höst till exempel?)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Ska/bör/måste man anmäla sig nu eller kan man vänta tills det har släppts och göra det då? Tänker mest på "barnsjukdomar" och sådant så kanske man kan slippa det. Man har ju ändå ett helt år på sig ju.
Kör Win7

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av igtl314:

Tjo, har en fråga menas det här med att man kommer få installera win 10 inom några dagar eller får man vänta tills slutet av sommarn? 😊

Skrivet av Jonssown:

Du kommer att bli notifierad när Windows10 finns tillgängligt, har för mig det är i slutet av Juli enligt källor.

Windows 10 släpps 29'e juli! Det är nu officiellt.

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/01/hello-wor...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Snabb fråga: Ska/bör/måste man anmäla sig nu eller kan man vänta tills det har släppts och göra det då? Tänker mest på "barnsjukdomar" och sådant så kanske man kan slippa det. Man har ju ändå ett helt år på sig ju.
Kör Win7

Klart du kan anmäla dig ingenting säger ju att du måste uppgradera på release dagen, men har du ett stabilt system idag så kan man ju avvakta lite.

Jag fyllde inte i min mail men ändå blev jag uppskriven, jaja får se vad som händer när det är dax.
EDIT: under win update står det "Windows 10-uppgradering reserverad"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Inget konstigt med det antar att de som har piratversioner inte kan uppdatera vilket är mer än rätt.

Då antog du fel

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

konverteras win7-nyckeln till win10 om man vill göra en ren installation vid ett senare tillfälle?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av igtl314:

Tjo, har en fråga menas det här med att man kommer få installera win 10 inom några dagar eller får man vänta tills slutet av sommarn? 😊

Win10 lanseras ju inte förrän i sommar, så det är väl det som gäller.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

konverteras win7-nyckeln till win10 om man vill göra en ren installation vid ett senare tillfälle?

Räcker inte det här?

Skrivet av strejf:

Det låter som att reset-funktionen i Windows 10 är din bästa vän.

http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2015/05/reset1.jpg

Ja det är bara de som har Windows 7 Service Pack 1 och Windows 8.1 installerat med alla patchar som blir erbjudna gratis Windows 10.

Permalänk
Medlem

Livrädd för detta.

Nån som har koll på hur man går till väga om man önskar går tillbaka till hederliga 7an efter en "uppdatering" ?

Är det ens nån poäng att byta ? Det enda jag gör med datorn är spela och slösurfa. Har inget som helst intresse av nya flashiga dumheter så som snurrande blinkande iconer, "appar" och annat barnsligt tjafs, det enda jag bryr mig om är spelprestanda och stabilitet. Man blir väl så illa tvungen senare när DX12 blir ett krav, men det är ju långt tills dess.....

Tänkte juförsig experimentera med att först testa å min laptop som legat i en låda o samlat damm senaste året pga att jag inte orkade krångla med drivar o skit för att få W7 att funka på den.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Möjligheten att få en iso/nyckel måste finnas oavsett om det går att göra en reset eller liknande, annars hade man varit körd om hårddisken kraschar eller blir virusinfekterad. Finns det inte ute info om det nu så kommer det nog finnas det senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Klart du kan anmäla dig ingenting säger ju att du måste uppgradera på release dagen, men har du ett stabilt system idag så kan man ju avvakta lite.

Jag fyllde inte i min mail men ändå blev jag uppskriven, jaja får vad som händer när det är dax.

Ok jag väntar nog några dagar och får se

Har en till liten fråga: Vi har en gammal dator statonär som tidigare körde XP men som nu kör Win7 32bit. Har inte kollat om den har fått ett sådant här medelande än men om den får det, är det då värt att uppgradera? eller är Win 10 mer resurskrävande än 7:an?
För just nu är det knappt den orkar dra runt det OS som är i nu.
Speks:
processor: Intel Pentium 4 CPU 3,40GHz
Ram: 1gb
Grafik: GeForce GT 440
Resten vet jag inte men det är från samma tids epåk som processorn och ram, grafik kortet är bytt.
Det är ingen "märkes dator" utan ett hopplock för dom behoven vi hade då

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ok jag väntar nog några dagar och får se

Har en till liten fråga: Vi har en gammal dator statonär som tidigare körde XP men som nu kör Win7 32bit. Har inte kollat om den har fått ett sådant här medelande än men om den får det, är det då värt att uppgradera? eller är Win 10 mer resurskrävande än 7:an?
För just nu är det knappt den orkar dra runt det OS som är i nu.
Speks:
processor: Intel Pentium 4 CPU 3,40GHz
Ram: 1gb
Grafik: GeForce GT 440
Resten vet jag inte men det är från samma tids epåk som processorn och ram, grafik kortet är bytt.
Det är ingen "märkes dator" utan ett hopplock för dom behoven vi hade då

Windows 10 drar mindre resurser än Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Livrädd för detta.

Nån som har koll på hur man går till väga om man önskar går tillbaka till hederliga 7an efter en "uppdatering" ?

Är det ens nån poäng att byta ? Det enda jag gör med datorn är spela och slösurfa. Har inget som helst intresse av nya flashiga dumheter så som snurrande blinkande iconer, "appar" och annat barnsligt tjafs, det enda jag bryr mig om är spelprestanda och stabilitet. Man blir väl så illa tvungen senare när DX12 blir ett krav, men det är ju långt tills dess.....

Tänkte juförsig experimentera med att först testa å min laptop som legat i en låda o samlat damm senaste året pga att jag inte orkade krångla med drivar o skit för att få W7 att funka på den.

Vad spelar du? Redan win 8.1 har nyare directx som erbjuder rejält höjd spelprestanda i en del titlar. Här är exempel på bf4 som får 20+ mer fps i win 8.1 än win 7:
https://youtu.be/Eu2HM0EGC0w
Så spelar du o vill ha prestanda så är nog win10 att föredra.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Livrädd för detta.

Nån som har koll på hur man går till väga om man önskar går tillbaka till hederliga 7an efter en "uppdatering" ?

Är det ens nån poäng att byta ? Det enda jag gör med datorn är spela och slösurfa. Har inget som helst intresse av nya flashiga dumheter så som snurrande blinkande iconer, "appar" och annat barnsligt tjafs, det enda jag bryr mig om är spelprestanda och stabilitet. Man blir väl så illa tvungen senare när DX12 blir ett krav, men det är ju långt tills dess.....

Tänkte juförsig experimentera med att först testa å min laptop som legat i en låda o samlat damm senaste året pga att jag inte orkade krångla med drivar o skit för att få W7 att funka på den.

Sålänge du har din Windows.OLD map kvar kan du rulla tillbaka till Windows 7 om du inte är nöjd. Kan dock inte svara på vad som händer med licensen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xcluzive:

Japp såg nyss denna lilla ikonen, ska fixa när jag kommer hem från jobbet sen. Någon som vet vad det kan tänkas kosta sen efter ett år?

Om du menar vad det kostar att behålla den installation av tian som du gjort så kostar det inget. Men en nyinstallation eller uppgradering till tian efter det första året kommer sannolikt att ligga på samma pris som samma licenser till åttan gör idag.

Permalänk
Hedersmedlem

Ha, kikade ner i hörnet nu på min bärbara (med 8.1) och ser att den ikonen har dykt upp hos mig också. Ska kolla hur det ser ut hemma på speldatorn med 7 i kväll.

Permalänk
Medlem

Det sker för alla som installerat uppdatering KB3035583, vilket mer eller mindre är ett reklamprogram för windows 10.
Ingenstans på MS hemsida står det att programmet är just reklam, utan att det är
"Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1 " Länk

Lite jävla fult av MS, men de gör väl som de vill.
För er som inte vill uppgradera än, och vill få bort programmet: Länk till artikel hos Myce

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Har verifierat men ikonen ligger kvar i aktivitetsfältet.
Mycket irriterande i min värld.

Ta bort den då; Anpassa och välj att dölja ikon. Hur svårt ska det vara?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Har verifierat men ikonen ligger kvar i aktivitetsfältet.
Mycket irriterande i min värld.

Dölj den (välj "Dölj ikon och meddelanden")?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

roligt att folk klagar på så löjliga saker , ta bort ikonen hur svårt är det? haha gratis och även lackar folk... tur att man inte jobbar med support längre alltså

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ta bort den då; Anpassa och välj att dölja ikon. Hur svårt ska det vara?

Skrivet av alex5555:

Dölj den (välj "Dölj ikon och meddelanden")?

För att ha koll på vad jag kör, och eftersom jag inte kör några skitprogram så döljer jag inga ikoner.
Både på hem- och jobbdatorn är det 5 ikoner som visas hela tiden.
Störigt att den där ska ligga och köra hela tiden i onödan.