Permalänk

Bygget av mitt trächassi

Jag tröttnade på att ha ett chassi som ungarna gick och petade på knappar, plus att chassit stod mitt på golvet, och tänkte; varför inte göra ett eget HTPC-projekt, enkelt och hyfsat lätt?
Efter många dagars funderingar över hur jag skulle göra så blev det till slut fanersidor och pianolackad topp, strategiskt placerade fläktar för att kunna transportera värme så bra som möjligt. 4 120mm fläktar i fronten (2 st Fractal Design och 2 st Bitfenix LED), 2 stycken 140mm Fractal Design som utblås och en 200mm Bitfenix-fläkt i "taket".
Detta resulterade med luftkylning en maxtemp på 34C inuti lådan, i det gamla chassit kunde det komma upp i ca 45C.
Bytte sen till Corsair H80 i p/p, vilket resulterade i att tempen gick ner en smula till.
Tog cirka en dag att göra allt.
Skoj och enkelt. Framsidan är klädd i högtalartyg, och fullt ventilerad.
Bilderna är inte så bra som jag vill ha de, men ni ser poängen.

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i5 6400, Asus Z170 Pro Gaming, Gigabyte GTX 970 G1 Gaming, 16Gb HyperX Fury DDR4 2133@3000Mhz, Fury 120Gb SSD, Samsung 1000Gb HDD, Cerberus-set, hemmabyggt chassi i trä med plexiglas-panel.

Permalänk
Medlem

Snyggt! pianolacken passar till tvn.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Kul att fler vågar att använda sig av trä ner det kommer till chassin!
Snyggt, bra jobbat.