Inredning i sovrum för gaming och "hemmabio"

Permalänk
Medlem

Inredning i sovrum för gaming och "hemmabio"

Hej!
ber om ursäkt ifall jag lagt postat i fel forumdel men hittade inget annat som jag tyckte passade, mods får gärna flytta om ni tycker det passar bättre på ett annat ställe

Så, jag har lite av ett problem..Jag bor i ett radhus med min familj och har ett väldigt..avlångt rum. Det är 6m långt och 3.5m brett, det var två små rum innan. Jag har alltså lite problem med att få mitt rum att se "bra ut" med mer inredning.

Jag har det ganska simpelt just nu och skulle uppskatta lite hjälp med att få det att se bra ut. För tillfället så har jag sängen på ena sidan av kortsidorna och tv/media bänken på andra. har fönster på höger långsida så kan inte sätta något där. Mitt problem är alltså att jag inte kan få in något skrivbord eller liknande för det finns ingen plats och vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Jag har ingen stationär dator (hemskt ellerhur?) just nu för att det finns helt enkelt ingen plats. Jag är 17 och student så budgeten är ganska liten.

Hade varit kul om jag hade fått lite tips på vad jag kan göra

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej!
ber om ursäkt ifall jag lagt postat i fel forumdel men hittade inget annat som jag tyckte passade, mods får gärna flytta om ni tycker det passar bättre på ett annat ställe

Så, jag har lite av ett problem..Jag bor i ett radhus med min familj och har ett väldigt..avlångt rum. Det är 6m långt och 3.5m brett, det var två små rum innan. Jag har alltså lite problem med att få mitt rum att se "bra ut" med mer inredning.

Jag har det ganska simpelt just nu och skulle uppskatta lite hjälp med att få det att se bra ut. För tillfället så har jag sängen på ena sidan av kortsidorna och tv/media bänken på andra. har fönster på höger långsida så kan inte sätta något där. Mitt problem är alltså att jag inte kan få in något skrivbord eller liknande för det finns ingen plats och vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Jag har ingen stationär dator (hemskt ellerhur?) just nu för att det finns helt enkelt ingen plats. Jag är 17 och student så budgeten är ganska liten.

Hade varit kul om jag hade fått lite tips på vad jag kan göra

Försök göra en någorlunda skalenlig ritning med alla nuvarande möbler inritade. Speciellt placering av dörr och fönster är intressant (fönstret också bredden och höjden över golvet). Tror att det kan hjälpa de på forumet som har en känsla för inredning och design vilket jag är värdelös på

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Ladda upp bild/ritning gjord i paint Tycker inte det låter så litet, bodde på 12 kvadrat när jag var 17

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ladda upp bild/ritning gjord i paint Tycker inte det låter så litet, bodde på 12 kvadrat när jag var 17

Dåligt skrivet av mig menade att det är dåligt för att det är så avlångt! Ska ta och göra en ritning så jag kan visa hur det ser ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Då var det klart, är inte riktigt säker på hur mycket info ni ville ha så tog med alla möbler förutom två fåtöljer som står framför tv bänken. Hoppa att det hjälper på något vis.

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Då var det klart, är inte riktigt säker på hur mycket info ni ville ha så tog med alla möbler förutom två fåtöljer som står framför tv bänken. Hoppa att det hjälper på något vis.

http://i58.tinypic.com/34sgjfb.png

Jag är tyvärr värdelös på att inreda utan har helt enkelt gått efter modern min + vad jag känner för, frågade mest om ritning ifall det kommer förbi någon som faktiskt kan

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Vad exakt vill du mer ha in?
Om du vill ha in ett skrivbord - flytta byrån och sätt ett skrivbord vid fotänden av sängen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Vad du skulle kunna göra är att ställa en soffa på ena långsidan långt till höger, lämpligast framför fönstret. Du kan nyttja väggen bra med en hörn/divansoffa. Detta löser upp plats att ställa ett skrivbord bredvid soffan i mitten av långsidan. Antingen mot fönstret eller bredvid dörren.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vad exakt vill du mer ha in?
Om du vill ha in ett skrivbord - flytta byrån och sätt ett skrivbord vid fotänden av sängen?

Grejen är att då blir dörren precis bakom ryggen, byrån kan bli svår o ställa på ett annat ställe, funkar men Blir lite konstigt. Mitt mål är att få in en dator som jag kollat på och ska köpa med skärm och skrivbord.

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Den där ritningen verkar inte vara så skalenlig så får ingen bra uppfattning. Men enligt bilden så borde du få in ett stort skrivbord bakom fåtöljerna

6x3,5 meter är rätt stort imo...

Vänd på grejer och frigör mer plats. Fönster är ingen begränsning, du kan sätta fåtöljer/säng/skrivbord framför fönstret om du vill det, är väll inte optimalt men hey.

Vänd på sängen så den står längs med långsidan istället då blir det ju typ 2.5meter ledigt på kortsidan om man räknar att sängen är 1meter bred. Hur hög är byrån? Kanske kan ha den under skrivbordet (ikea skiva liggandes på) eller framför eller bara ställa på annan plats (framför fönstret, bakom dörren)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Du har rum i storleksklassen vardagsrum och får inte in ett skrivbord?
Har lanat 10 pers (på CRT tiden t.om) i liknande rum

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Mycket plats över, jag hade slängt in en boxningssäck i mitten eller kanske ett fett akvarium?

Permalänk
Medlem

Finns det inga element i rummet? Kan ju vara bra att veta för att kunna rekommendera en ommöblering

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Den där ritningen verkar inte vara så skalenlig så får ingen bra uppfattning. Men enligt bilden så borde du få in ett stort skrivbord bakom fåtöljerna

6x3,5 meter är rätt stort imo...

Vänd på grejer och frigör mer plats. Fönster är ingen begränsning, du kan sätta fåtöljer/säng/skrivbord framför fönstret om du vill det, är väll inte optimalt men hey.

Vänd på sängen så den står längs med långsidan istället då blir det ju typ 2.5meter ledigt på kortsidan om man räknar att sängen är 1meter bred. Hur hög är byrån? Kanske kan ha den under skrivbordet (ikea skiva liggandes på) eller framför eller bara ställa på annan plats (framför fönstret, bakom dörren)

Det är rätt stort ja men avlångt vilket gör det väldigt svårt att få det att se bra ut! Du kom med riktigt bra idéer, ska definitivt tänka på det!

Och ja ritningen var inte den bästa, kan inte det direkt Rummet är stort,ja. Men det är svårt att få det att se snyggt ut och stilrent.

Visa signatur

Lea här ^-^/