Allt om Cyberpunk 2077 från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Jag har hunnit spela några timmar nu, riktigt roligt och bra spel! Har stött på några buggar men inget som sabbat något.

Spelar på Stadia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Är det sant att under hela spelet, så ringer din mobil hela tiden och tjatar om uppdrag, bilar/prylar till salu osv..

Och om du inte svarar, så blir NPC sura och påverkar spelet i negativ riktning? ex. (uppdrag misslyckas pga av man inte svarar)

Jag har inte märkt detta som något problem. Har spelat igenom spelet 2ggr. och telefonen ringer, men det är bara att svara (precis som i verkliga livet..) sedan kan du välja när du vill göra dina quests utan problem eller tidspress!

Att inte orka svara i telefon i ett datorspel förstår jag inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jisses vilken lång lista.... Jag läste igenom gameplay och quest-förbättringarna. Endast en sak har eller kommer påverka mig, System reset-hacken. Den var ju guld mot Cyberpsychoes, så länge man var oupptäckt så var det en instakill. Trodde ju att det var en en skill/hack som var grymt effektiv när man hade en netrunner build. Men tydligen var den en bugg... Då lär dom fighterna bli mer utmanande i fortsättninge.

Är det någon som känner igen alla buggar och fixar dom beskriver? Det enda jag kan säga på rak arm i quest-väg är när man ska hämta en gratis cyberware i nån shop efter ett tidigt uppklarat uppdrag. Man får inget gratis!? Man kan, om man vill, köpa hela butiken. Men gratis är det inte.

Permalänk
Avstängd

Telefonen är förstås där för att ge spelaren lite mer player-feedback. Tycker det fungerar bra.

Läste igenom allt nu, rejäl patch är att vänta. Trevligt att se, som tidigare sagts så måste de fixa till spelet så att vi även vill köpa lite DLC som kommer senare Bring it on!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Spelade 1,5h i lördags helt utan problem. Märkte dock att min randomiserade asballa karaktär hade långa gula naglar vilket var så pass störigt att jag bestämde mig för att göra om karaktären. Nej, man kan tydligen inte ändra naglar senare i spelet... Nu börjar spelat krascha på startup. Löser det genom att stänga av GOG Galaxy overlay. Nu kraschar spelet efter character creation. Uppdaterade windows, ändrade inställningar och raderade filer utan framgång. Till slut testade jag game ready nvidia drivrutiner just för cyberpunk och då verkar det funka. Kul spel ändå.

EDIT: Läste precis om den nya patchen. Ställer in mig på att den kommer göra spelet ospelbart innan en hotfix kommer. Men men, lovande med en stor patch.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av napahlm:

Jisses vilken lång lista.... Jag läste igenom gameplay och quest-förbättringarna. Endast en sak har eller kommer påverka mig, System reset-hacken. Den var ju guld mot Cyberpsychoes, så länge man var oupptäckt så var det en instakill. Trodde ju att det var en en skill/hack som var grymt effektiv när man hade en netrunner build. Men tydligen var den en bugg... Då lär dom fighterna bli mer utmanande i fortsättninge.

Är det någon som känner igen alla buggar och fixar dom beskriver? Det enda jag kan säga på rak arm i quest-väg är när man ska hämta en gratis cyberware i nån shop efter ett tidigt uppklarat uppdrag. Man får inget gratis!? Man kan, om man vill, köpa hela butiken. Men gratis är det inte.

Helt omöjligt, ändå så har jag spelat igenom 2 ggr redan.
Men det blir definitivt en 3e gång.

Enda jag saknade, kanske läste dåligt var att jag vill se andra kameravinklar när jag kör bil i FPS-läge, ibland så ser man knappt ut.
Och förstås, en new game plus läge. Men det kommer väl samtidigt som DLC släpps.

Blir även kul att de när Digital Foundry gör video om hur RT fungerar med AMD kort, inte så att mitt kort klarar av det alls men nyfiken är man ju om man ska uppgradera till AMD kort igen.

Är det nerskalat i jämförelse med Nvidia implementerar eller förväntar de sig att folk kan vänta till bättre AMD kort.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Helt omöjligt, ändå så har jag spelat igenom 2 ggr redan.
Men det blir definitivt en 3e gång.

Enda jag saknade, kanske läste dåligt var att jag vill se andra kameravinklar när jag kör bil i FPS-läge, ibland så ser man knappt ut.
Och förstås, en new game plus läge. Men det kommer väl samtidigt som DLC släpps.

Blir även kul att de när Digital Foundry gör video om hur RT fungerar med AMD kort, inte så att mitt kort klarar av det alls men nyfiken är man ju om man ska uppgradera till AMD kort igen.

Är det nerskalat i jämförelse med Nvidia implementerar eller förväntar de sig att folk kan vänta till bättre AMD kort.

Du vet om att den funktionen funnits från start?
Det var det första jag ändrade. Finns en dedikerad knapp för att få TPP-vy vid bilkörning
Tror det var V eller C.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Citat:

Fixed an issue where dodging right after the Kerenzikov cyberware effect ended resulted in pushing V a great distance forward.

Whelp, där försvann ett av de roligaste sätten att ta sig runt i världen och utforska den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Du vet om att den funktionen funnits från start?
Det var det första jag ändrade. Finns en dedikerad knapp för att få TPP-vy vid bilkörning
Tror det var V eller C.

Vill alltså fortfarande ha FPS view, vill inte se bilen i 3rd person view.
Q är knappen som ändrar kameran i 3 olika lägen, jag vill att min V sätter sig i bilen så att man ser ut. I vissa fall så sitter hon t.ex. på tok för lågt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vill alltså fortfarande ha FPS view, vill inte se bilen i 3rd person view.
Q är knappen som ändrar kameran i 3 olika lägen, jag vill att min V sätter sig i bilen så att man ser ut. I vissa fall så sitter hon t.ex. på tok för lågt.

Det är enda anledningen att köra tpp, för a V är en pygmé bakom ratten!

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erickey:

Det är enda anledningen att köra tpp, för a V är en pygmé bakom ratten!

Eller bara motorcykel. Slipper en del av trafiken också, rätt häftigt köra full fart mellan flera bilar. Ännu bättre om det fanns VR-läge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Patch 1.2 släpptes nyss

edit: nevermind jag som är 5 timmar sen

Permalänk
Moderator
Forumledare

28.8Gb, respektabel storlek 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

28.8Gb, respektabel storlek 😱

34GB på GOG

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja denna patchlistan är längre än huvudstoryn i spelet. Känns som att de har implementerat mycket som var tänkt från början i denna patch.

Skrivet av napahlm:

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Från GOG.com

"Today we welcome a major update to the game from CD PROJEKT RED. The newest Patch 1.2 to Cyberpunk 2077 includes many important fixes that will improve the overall gaming experience – their list can be found here. The update will require 35 GB of free disc space to download and around 100 GB to apply the changes."

Vad är det med dom och behöva så mycket ledigt utrymme för att kunna lägga in en jävla patch?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om någon undrar vart "mods folder" är någonstans så sluta leta, den finns inte

Har man mods så brukar de ligga i:
.\archive\pc\patch\

Men nu ska de ligga i en ny katalog "mod":
.\archive\pc\mod\

som man alltså får skapa själv, sedan funkar det fint igen!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Tydligen har 1.2 korrigerat möjligheten att sälja Brancesi dyrt och köpa tillbaka den billigt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Det är nog en lång väg kvar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Varför försvinner alla människor när man skjuter i luften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Gissningsvis så triggar skottet ett "flykt" state för npc'erna. När han vänder sig om så dom inte längre syns på spelarens skärm tas dom bort. Rätt klumpig optimering om så är fallet. Kan väl också varit en tillsvidare lösning som skeppades pga av tidspress.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd

Som jag ser det så borde polisen knappt vara där. Det ska vara en kapitalistisk dystopi där social darwnism är normen.
De som däremot har råd att betala privata firmor bör få skydd, något som sen inte är tillgängligt för vanliga personer.
Finns ju ett exempel i spelet där en lämnas döende eftersom hans betalning till trauma team inte är genomfört.
No money, no worth.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Som jag ser det så borde polisen knappt vara där. Det ska vara en kapitalistisk dystopi där social darwnism är normen.
De som däremot har råd att betala privata firmor bör få skydd, något som sen inte är tillgängligt för vanliga personer.
Finns ju ett exempel i spelet där en lämnas döende eftersom hans betalning till trauma team inte är genomfört.
No money, no worth.

Självklart ska polisen vara där. Finns ingen framtida dystopisk fiction som INTE har en stark, militärisk, skjut först och ställ frågorna senare-polismakt som slår ner hårt och skoningslöst på socialklass 3.

Bara en sån sak som att polisen ger dig betalt för att ta hand om gängslöddret...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tänk att jag efter 130h knappt har upplevt något av det som visas i den videon. Spelar vi olika spel eller försöker han sitt bästa för att få fram buggar och spela som en femåring?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Självklart ska polisen vara där. Finns ingen framtida dystopisk fiction som INTE har en stark, militärisk, skjut först och ställ frågorna senare-polismakt som slår ner hårt och skoningslöst på socialklass 3.

Bara en sån sak som att polisen ger dig betalt för att ta hand om gängslöddret...

De ska alltså vara underfinansierade..
"The Night City Police Department has access only to basic or outdated equipment that is generally insufficient for their needs, due to being consistently underfunded and expected to turn a profit. Some officers resort to obtaining better equipment at their own expense. Cutting-edge weapons and gear on par with what corporations lavish on their security forces and contractors is reserved strictly for MaxTac. "

Dvs hade faktiskt fel, de drivs privat också.
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Night_City_Police_Departmen...

Hade de som sagt varit på hugget i NC så borde gängen ha varit utradera för länge sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Fortfarande ingen fysikmotor i spelet. :/

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Har spelat genom hela spelet första gången, då hade jag inga riktiga buggar som störde mig, förutom jag fall genom golvet nån gång, inget som en omstart inte fixade.

Dock fanns det saker som dom har fixat jag märk direkt. En av dom mest märkbara fixarna var att polisen inte direkt dyker upp så snabbt man skjuter en civil, jag räddade en dam som blev rånad, sköt rånaren direkt, före patchen hade polisen varit där direkt och det var komplett omöjligt att sticka därifrån, nu så - blev det mera jämlikt.

Upptäcker dock fortfarande buggar som folk teleportrar rakt framför en, och saker som inte går att plocka upp.

Permalänk
Medlem

I uppdraget "The Pickup" kan Jackie fortfarande fastna om man väljer att smyga sig ut! Tur att man glömde bort att spara innan man startade uppdraget. Alltid lika kul att kasta bort två timmar.

Permalänk
Medlem

Har avvaktat med ett köp då jag tänkte uppgradera mitt 980ti till minst ett 3070ti innan jag upplever det första gången.
Sett till hur buggigt det har varit så har jag inte direkt varit missnöjd med mitt val men nu börjar det bli lite löjligt hur lång tid det tar för nvidia att råda bot på bristen.

Hur hade ni tänkt?
Tror ni spelet är tillräckligt polerat efter patch 1.2 för att spela eller kan jag lika gärna vänta in första DLC/ordentlig rea och ny GPU när jag ändå redan väntat så länge?

Permalänk
Skrivet av Salcin74:

Har avvaktat med ett köp då jag tänkte uppgradera mitt 980ti till minst ett 3070ti innan jag upplever det första gången.
Sett till hur buggigt det har varit så har jag inte direkt varit missnöjd med mitt val men nu börjar det bli lite löjligt hur lång tid det tar för nvidia att råda bot på bristen.

Hur hade ni tänkt?
Tror ni spelet är tillräckligt polerat efter patch 1.2 för att spela eller kan jag lika gärna vänta in första DLC/ordentlig rea och ny GPU när jag ändå redan väntat så länge?

Beror på dina förväntningar, det är fortfarande en hel del buggar och personligen tyckte jag spelet var mediokert. Skulle helst ha väntat tills de fixat AIn och buggarna, så jag rekommenderar att sitta lungt i båten en stund till.