Cryorig lanserar processorkylaren C7 Ultra Compact för Mini ITX

Permalänk
Melding Plague

Cryorig lanserar processorkylaren C7 Ultra Compact för Mini ITX

För kompakta byggen gör Cryorig en ny processorkylare med snarlik profilmått som Intels referens, men lovar samtidigt både högre kylprestanda och lägre ljudnivå.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Denna har jag längtat efter. Hoppas på en recension av Sweclockers redaktionen! Ha begäret är stort.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Små CPU-kylare är sexigare än stora torn.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Den vill vi se recension på!
Alltså den ser ut som ett givet köp till nästa dator, allra helst till det priset.

Permalänk
Medlem

ser riktigt underbart ut då jag verkligen behöver en sån här.
dock är jag nyfiken hur den fungerar jämte andra kylare i överklockning. sen ser den ut som fläkten låter som ett jetplan vid full fart

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja se en recension på denna, något swec borde försöka fixa.

Permalänk
Medlem

Yep, recension please

Permalänk
Medlem

För det priset är den helt klart ett intressant alternativ i små byggen. Intel stock kylare är dock kanske inte så rolig att jämföra med, så ett bättre test hade uppskattats.
Samtidigt, om man inte har plats till torn och ska välja mellan referens och denna så är det nog kanon bra val.

Enda andra alternativen är ju någon vätskekylningslösning och pumpen kommer ju alltid låta sin del. Sen ska du ha någonstans att trycka en gigantisk radiator också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För det priset är den helt klart ett intressant alternativ i små byggen. Intel stock kylare är dock kanske inte så rolig att jämföra med, så ett bättre test hade uppskattats.
Samtidigt, om man inte har plats till torn och ska välja mellan referens och denna så är det nog kanon bra val.

Enda andra alternativen är ju någon vätskekylningslösning och pumpen kommer ju alltid låta sin del. Sen ska du ha någonstans att trycka en gigantisk radiator också...

nåja, även om alternativen är begränsade så visst finns det andra.

har själv en noctua NH-L9i i mitt mitx bygge, kyler bra och är knäpptyst. Dock är den lite dyrare.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Datavetare

Ni som byggt kompakta mITX-system: fungerar det bra med en CPU med 80-90W TDP eller är det bättre att välja 65W TDP (S-modellen)?

Borde inte vara någon relevant skillnad i spelprestanda med tanke på att GPUn brukar vara överlägset största flaskhalsen ändå, men S-modellerna kostar lika mycket och det bär ju emot att offra (i alla fall teoretisk) prestanda om man inte behöver.

Frågan är också om 65W TDP påverkar ljudnivån nedåt. Kan tänka mig att om man kör med GPUer likt 970/390 så lär de ändå totalt överrösta CPU-fläkten, men 960 borde ju kunna vara rätt tyst?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Låter som den perfekta kylaren till Dan A4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

nåja, även om alternativen är begränsade så visst finns det andra.

har själv en noctua NH-L9i i mitt mitx bygge, kyler bra och är knäpptyst. Dock är den lite dyrare.

Sant, dock är den som du sa i en annan prisklass.
Man ska inte vara dumsnål dock så klart, men om denna både kyler 25% bättre än original Intel och dessutom är tystare så är den nog inte så dumt alternativ, speciellt inte i den prisklassen.

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt! Jag som nyligen byggt ihop ett mITX-system som filserver/konsolemulator! Det blir en sådan kylare då

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Små CPU-kylare är sexigare än stora torn.

Beror väl på hur tornet ser ut? Eller är det kanske symbolik för uhmm "andra delar"?

Skrivet av Paddanx:

För det priset är den helt klart ett intressant alternativ i små byggen. Intel stock kylare är dock kanske inte så rolig att jämföra med, så ett bättre test hade uppskattats.
Samtidigt, om man inte har plats till torn och ska välja mellan referens och denna så är det nog kanon bra val.

Enda andra alternativen är ju någon vätskekylningslösning och pumpen kommer ju alltid låta sin del. Sen ska du ha någonstans att trycka en gigantisk radiator också...

Riskorn per minut!!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Tumnus:
Nej, syftar på att jag jag har en förkärlek till små söta datorer.
Sedan kan du försöka leta symbolik och annat bös om du så vill.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag har hittat denna lilla rackare - som enligt de få recensioner som finns skall prestera som ett större torn http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3103350 . Detta då den är helt i koppar som leder värme betydligt bättre än aluminium. Jag har i dag en H80i som kyler bra men får missljud från pumpen om jag inte ställer chassit på fel ledd - vilket irriterar mig enormt.

Kika gärna de grafer som finns på Cooltek LP53 - har för mig att den går i max 64c på en rimligt överklockad 4770k vilket är bättre än min vattenkylning om jag kör låga varvtal (900rpm) på fläkten får jag 68c.

Tyvärr har bara en butik denna produkt (proshop) och den finns inte i lager just nu.

Permalänk
Medlem

Ahh En sådan här ska jag nog köpa till mitt pågående projekt. Får hoppas att dom har en compatibility tester i papper man kan skriva ut, så man ser om den passar ^^

Permalänk
Medlem

Trevligt att det satsas på MITX och kompakta chassi/lösningar. Bra att det kommer fler lågprofilkylare till CPU. Undrar om denna fungerar till det kommande MITX-chassiet ifrån den där tysken som skall lägga ut sin kompakta lösning på någon crowd-founding-site snart?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@Paddanx:

En helt annan prisklass tycker jag är att ta i, visst den är dyrare men bara ca 100kr.
Detta kan dock säkert vara ett bra alternativ till noctuan

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

En AC Freezer 7 som är en rätt liten kylare hade inga problem att kyla en 7850K i en Node304 även när den var överklockad till 4.4Ghz.
Dock hade jag en 140mm som chassifläkt som var styrd på samma fläktsignal. Så man behöver bra chassiventilation med små kylare mao

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@Paddanx:

En helt annan prisklass tycker jag är att ta i, visst den är dyrare men bara ca 100kr.
Detta kan dock säkert vara ett bra alternativ till noctuan

Hade för mig det skiljde betydligt mer än då. Har de sänkt priset eller har jag sett så fel?

Edit: Verkar som jag sett lite galet, de ligger 400kr+frakt (ca).

Permalänk
Medlem

Hade gärna som så många andra sett en recension på den här...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.