Vi som har bytt/vill byta till Linux från Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Den bästa jag har hittat är EndeavourOS med Cinnamon desktop, men där är fortfarande unifying reciever ett bekymmer. Har inte lust att sitta och ha en mus som ständigt kopplar från och till.

Vad är det för mus du har? Jag har aldrig varit med om att någon distro någonsin kopplat ner min trådlösa mus (Logitech MX Master 3S) och då kör jag den alltid med dongeln. Det har fungerat klockrent på allt från Crux till Slackware till FreeBSD, OpenBSD, Haiku och allt annat.

Permalänk
Medlem

På tal om möss. Jag köpte en ny logitech-mus härom året, har inte modell framför mig, men en med tyst klick. Spelar nog ingen roll.
Jag har föredragit att köra mössen via bluetooth just för dualboot, och för att slippa dongel.
Upptäckte med den nya att musen byter id när man parar om den! Alltså, para till win, para till linux, så är parningen till win borta… bah!
Alltså måste jag köra dongel…

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Vad är det för mus du har? Jag har aldrig varit med om att någon distro någonsin kopplat ner min trådlösa mus (Logitech MX Master 3S) och då kör jag den alltid med dongeln. Det har fungerat klockrent på allt från Crux till Slackware till FreeBSD, OpenBSD, Haiku och allt annat.

Jag vill helst inte kapa tråden för support, men det är en MX 2. Den fungerar perfekt i Windows, problemet uppstår uteslutande i Linux distributioner med alla möjliga skrivbord. Soolar och även andra applikationer har prövats, men det ger samma tråkiga utfall