Stänga av auto login W10

Permalänk
Medlem

Stänga av auto login W10

Hur stänger man av auto login för ett konto utan lösenord?
Jobbigt när man startar datorn och så måste den först öppna det senaste ej utloggade konto. För att jag sedan ska kunna logga ut och logga in på mitt konto.

Permalänk

Prova med Start - Kör och skriv NetPLwiz följt av enter. Kryssa i "Användare måste ange namn och lösenord för att logga in..."

Rättning
Visa signatur

Mobo Asus Z97-A, Intel Core i5 4690K, Crucial BallistixSport 8gb, Samsung 850 PRO,EVGA GeForce GTX960 4GB SC Gaming, PSU Fractal Design 750W Integra M, Fractal Design Define R5 Blackout Edition, Noctua NH-C14S CPU Cooler

Permalänk
Skrivet av ĐoniŠtulić:

Prova med Start - Kör och skriv NetPLwiz följt av enter. Bocka av "Användare måste ange namn och lösenord för att logga in..."

Du menar väl "kryssa i"? det är väl den rutan som gör att man loggas in automatiskt

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

1. Windowsknapp + R
2. Skriv "control userpasswords2"
3. [Enter]
4. Gör inställningen.
5. profit

Permalänk
Medlem

Tack. Men jag vill inte att man ska behöva ange lösen ord. kan man inte bara välja vilket konto man vill logga in (utan lösenord)? Måste windows öppna senaste använda kontot automatiskt. Lite onödigt.