Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Undvik strix korten, både dyrare och har en lägre klockfrekvens än t.ex EVGA SC/SSC,MSI Gaming och Gigabyte G1 gaming.

Tack för tipset!

Permalänk

Jag har hittat ett begagnat grafikkort, dock verkar den lite halvskum? Behöver få bekräftelse att den faktiskt funkar haha. Vad skulle ni göra? Den är ju 2 år gammal liksom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenTigers:

Jag har hittat ett begagnat grafikkort, dock verkar den lite halvskum? Behöver få bekräftelse att den faktiskt funkar haha. Vad skulle ni göra? Den är ju 2 år gammal liksom..

Varför tror du det är halvskumt? Vad rör det sig om för kort och till vilket pris?

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Varför tror du det är halvskumt? Vad rör det sig om för kort och till vilket pris?

Märkte att jag inte hade lagt upp en länk, men här är den i alla fall:

http://www.blocket.se/stockholm/Grafikkort__ASUS_Radeon_R9_28...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenTigers:

Märkte att jag inte hade lagt upp en länk, men här är den i alla fall:

http://www.blocket.se/stockholm/Grafikkort__ASUS_Radeon_R9_28...

Tycker annonsen ser ganska seriös ut. Troligtvis någon som är medlem här som lagt ut kortet på blocket (brukar kunna få lite mer där), men 280x korten brukar ligga runt tusenlappen här på marknaden också. Finns ju såklart alltid en risk med begagnat köp...

Kvitto kan ju alltid vara trevligt att ha, om det finns kvar.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Tycker annonsen ser ganska seriös ut. Troligtvis någon som är medlem här som lagt ut kortet på blocket (brukar kunna få lite mer där), men 280x korten brukar ligga runt tusenlappen här på marknaden också. Finns ju såklart alltid en risk med begagnat köp...

Kvitto kan ju alltid vara trevligt att ha, om det finns kvar.

Jo så sant så! Men hur länge brukar grafikkorten hålla?

Det är sant, ska kontakta personen som la upp annonsen och se.

Permalänk
Skrivet av TenTigers:

Jo så sant så! Men hur länge brukar grafikkorten hålla?

Jag vet inte hur det är med dagens överklockade eftermarknadskort, men mitt föregående grafikkort, ett Nvidia GeForce 8800 GT höll iaf 6-7 år innan det började ge upp.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Jag vet inte hur det är med dagens överklockade eftermarknadskort, men mitt föregående grafikkort, ett Nvidia GeForce 8800 GT höll iaf 6-7 år innan det började ge upp.

Antar att det beror på, men ska leta efter andra också. Får se om det blir den eller inte!