Vad behöver uppgraderas för att hantera Black Ops3?

Permalänk
Medlem

Vad behöver uppgraderas för att hantera Black Ops3?

Hej allihopa! Jag har prestandaproblem med min dator, och är lite osäker på vad det är som behöver en uppgradering. Hoppas att det här inlägget kan ge mig lite tips!

Jag ligger på 60-90 fps i Call of Duty - Black Ops 3, men skulle vilja ligga stadigt runt 170fps.

Nuvarande delar:
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 4GB GDDR5
CPU: AMD FX-8350 Black Edition, Socket-AM3+
Moderkort: ASUS M5A97 R2.0
SSD: Crucial M500 SSD 2.5" 120GB
RAM: Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB + 2GB ram av okänt märke (funderar i skrivande stund ifall det kan vara ett problem?)

Budget: 5000kr

Vilken del/delar bör bytas ut (tycker själv att delarna bör prestera bättre), och isåfall mot vad? Tack!

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk

Grafikkortet och ramen. Processorn tror jag är okej

Visa signatur

Lenovo Erazer X310
I5- 4460
GTX 750TI
8GB DDR3
Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm?

BO3 har en del prestandaproblem vad jag hört...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelet är knappast optimerat för att ligga stadigt i 170 fps, därav ditt problem. Såklart kan du investera i en onödigt dyr processor och ett överdrivet kraftfullt grafikkort men det är ändå ingen garanti för att få ut 170 stabila fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Vad har du för skärm?

Har en AOC 144hz, hmm frustrerande!

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan G31:

Grafikkortet och ramen. Processorn tror jag är okej

Har du något grafikkort att rekommendera? Känns som grafikkortet bör orka med mer än 70 fps

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

Tror du att blandade RAM kan ha påverkan? Blir att handla nya ram-minnen imorgon och byta ut de gamla!

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Spelet är knappast optimerat för att ligga stadigt i 170 fps, därav ditt problem. Såklart kan du investera i en onödigt dyr processor och ett överdrivet kraftfullt grafikkort men det är ändå ingen garanti för att få ut 170 stabila fps.

Hmm frustrerande minsann! Har en polare som kör maxat på rätt hög fps, själv är det under 100 på lägsta inställningarna

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Vad har du för skärm?

Kan mycket väl stämma, försökte spela på med rigg I7 2600k,gtx 770 och efter en stunds spelande fick jag riktiga lagg-spikar så de blev helt ospelbart.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte du ska uppgradera faktiskt. BO3 är så dåligt optimerat så det finns en risk att det blir en minimal skillnad i fps...

Permalänk

@pontusv: GTX 980, 970, 390X och kanske 290X

Visa signatur

Lenovo Erazer X310
I5- 4460
GTX 750TI
8GB DDR3
Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan G31:

@pontusv: GTX 980, 970, 390X och kanske 290X

Tack så mycket ska spara ifall de blir grafikkortsköp!

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Jag tycker inte du ska uppgradera faktiskt. BO3 är så dåligt optimerat så det finns en risk att det blir en minimal skillnad i fps...

Ska börja köpa RAM och se ifall de blivit strul med blandningen jag har just nu. Sen känns 6GB lite väl ynkligt för 2015 Polare som sitter med en i7 och 970 som kan maxa ut spelet med skön fps. Är avundsjuk och frustrerad :')

Visa signatur

Professionell amatör