får ingen bild men det tror inte det är grafikkortet

Permalänk
Avstängd

får ingen bild men det tror inte det är grafikkortet

har precis byggt en ny dator, moderkortet har INTE display utgångar så kan inte testa det på den vägen utan jag måste använda grafikkortet, men det står bara no signal på skärmen, har testat två olika och ett som jag vet att det funkar, händer fortfarande inget, vad kan felet vara? har precis byggt burken så om det är något vanligt fel man gör som även jag kanske skulle kunnat gjort nämn det gärna

Permalänk
Medlem

Har du provat en annan pci slot på moderkortet?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybor:

har precis byggt en ny dator, moderkortet har INTE display utgångar så kan inte testa det på den vägen utan jag måste använda grafikkortet, men det står bara no signal på skärmen, har testat två olika och ett som jag vet att det funkar, händer fortfarande inget, vad kan felet vara? har precis byggt burken så om det är något vanligt fel man gör som även jag kanske skulle kunnat gjort nämn det gärna

Vad är det för moderkort, grafikkort och processor?

Permalänk
Avstängd

@MacAllan: moderkort är msi raider x99a graffe är asus geforce gtx 960 och processor är intel 5930k

Permalänk
Avstängd

@Pamudas: ja det har jag, fortfarande samma problem :S

Permalänk
Medlem

@Cybor: Vanliga fel vid nybygge kan vara t.ex. att man inte kopplat in strömmen till grafikkortet rätt.
Även sladden mellan grafikkort och skärm kan vara trasig.

Du hade testat med 2 olika, 2 olika vad?

Permalänk
Medlem

Har du sett till att om skärmen är kopplad med en HDMI-kabel att skärmen är inställd på att använda HDMI som input? Kan erkänna att jag gjort samma misstag när jag bytt från t.ex DVI kabel till HDMI utan att tänka på att ändra på skärmen att den ska gå på HDMI och på så vis trott att något gått sönder