Permalänk
Medlem

Hjälp med hemsida!

Vilket är det bästa och lättaste sättet att gör en hemsida på??

Skulle vilja ha lite hjälp med det.

/Perca

Visa signatur

Kajan

Permalänk
Medlem

Det lättaste är att be någon göra en åt en.. eller ta en färdig mall nånstans ifrån, annars är frontpage rätt lätt tror jag..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Enklast skulle väl vara att använda en WYSIWYG-editor, t.ex. FrontPage, Dreamweaver eller Composer.
Bäst skulle väl vara att lära sig HTML själv på några av de många sidor som finns på internet, t.ex. www.w3schools.com eller www.wdvl.com

Visa signatur

Schemer: "Buddha is small, clean, and serious."
Lispnik: "Buddha is big, has hairy armpits, and laughs."

Permalänk
Medlem

Det som jag tror ät lättaste är nog MS Publisher... men man lär ju iofs inget där. Annars är ju Frontpage ett bra val.
Håller med LordT, bästa är att lära sig html. (om det inte är bråttom)

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Gillar Macromedia Dreamweaver. Lätt att använda och det följer såklart med en tutorial så det tar inte så lång tid och få kläm på det . Har provat en massa andra progg. också som t.ex Frontpage och andra, tycker DW är det bästa..

Permalänk
Medlem

Började lära mig html efter jag sett vad man skapar med frontpage, kilometervis av ondska.

Vill du lära dig html kan du ju kolla http://www.idg.se/webstudio/

edit: kör med AceHTML, tycker det är suveränt

Permalänk
Avstängd

Frontpage är ju bara skräp, den har in en massa onödig kod
som överhuvudtaget inte ens behövs på långa vägar..

Permalänk
Medlem

började koda direkt jag, testar du på nån WFSGGSGASHSH(hehe orka )-editor så är det lätt att du blir lat då du sedan ska lära dej html-kodning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
började koda direkt jag, testar du på nån WFSGGSGASHSH(hehe orka )-editor så är det lätt att du blir lat då du sedan ska lära dej html-kodning.

WYSIWYG - What You See Is What You Get

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

läs en bok om html, sen är det bra med ett referensverk.

Visa signatur

whipe the way

Permalänk
Medlem

OK tack

men finns det något bra webbhotel da??

Visa signatur

Kajan

Permalänk
Permalänk

Testa Arachnophilia ( vet inte hur det stavas ). Det är så otroligt lätt att göra en hemsida med det.

Permalänk
Medlem

Dreamweaver är bäst och tillräckligt lätt...Man måste bara orka sitta ett antal timmar tills man blir nöjd....man måste testa sig fram helt enkelt..!

specc U perca

Visa signatur

Allt för Intensiv HögSpänning!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

WYSIWYG = Bullshit, man får nåt 7000 gånger skevare än det man ser i editorn... näpp, jag hatar editorer, kodar varenda rad html (och det har nog blivit många det) i Anteckningar.

Visa signatur

Apple PowerBook G4 12" 1GHz // 1260MB DDR-RAM (266MHz) // 80GB 7200RPM HDD
Ghettoburk 7k // Arch Linux 64bit // AMD 64 3000+ // 1024MB DDR // GeForce 4 Ti4800

Permalänk
Avstängd

jag gjorde min första hemsida i en tidig version av coffiecup tror jag, var lättsamt vad jag minns, dator användes = 66mhz 486:a 8mb ram, uppkoppling = 56kb/modem lärde mig lite htlm kodning av det också för man hade både knappar och hjälpgrejer och så fick man läsa koden direkt på det också! men brukar bara använda mig av notepad nu när jag ska göra hemsidor, iaf de lite mindre

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag använder Dreamweaver för att man är lite lat och inte orkar skriva all kod, det visas ju menyer där alla funktioner för den aktiva taggen finns, så det bara är att trycka på [enter]. Att använda funktionerna för att skapa tabeller och allt det där tycker jag är helt värdelöst.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Notepad är lite väl onödigt...man kan åtminstone använda en editor som har syntax färgning...

Min ska inte klaga på Front Page...
Ms Word är 1000gånger värre

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear

kör med AceHTML, tycker det är suveränt

Det är ett trevligt program.

Visa signatur

[size="1"]"Tomma ciderburkar står på bordet, det fnissas och pratas analsex, de är alla eniga om att det är något de vill prova på innan sommaren är slut."
(Ur boken Statarliv av Herr Mossa)[/size]