Film: Retrobygge 286 16 MHZ - Tillbaka till 80-talet =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Snyggt jobbat!

Tack

Permalänk
Medlem

Grymt!

Jag har kvar min 286'a, blir ju inte lite sugen på att rota fram den och se om den funkar.
Inte lika fräck dock, 10MHz, 640k ram, 20MB hårddisk och EGA-grafik.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Grymt!

Jag har kvar min 286'a, blir ju inte lite sugen på att rota fram den och se om den funkar.
Inte lika fräck dock, 10MHz, 640k ram, 20MB hårddisk och EGA-grafik.

Tack!

Ja bara sätta igång rekommenderar varmt Trident 8900 ISA, funkar bra i min och är VGA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Grymt!

Jag har kvar min 286'a, blir ju inte lite sugen på att rota fram den och se om den funkar.
Inte lika fräck dock, 10MHz, 640k ram, 20MB hårddisk och EGA-grafik.

Skrivet av Joyride:

Tack!

Ja bara sätta igång rekommenderar varmt Trident 8900 ISA, funkar bra i min och är VGA.

Vill man ha ett ISA-VGA-kort tycker i alla fall jag något Tseng Labs ET4000-baserat är det ultimata, och egentligen det enda vettiga valet. De där gamla Tridentkorten har långsam framebuffer, och ingen GUI-acceleration i Windows.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Vill man ha ett ISA-VGA-kort tycker i alla fall jag något Tseng Labs ET4000-baserat är det ultimata, och egentligen det enda vettiga valet. De där gamla Tridentkorten har långsam framebuffer, och ingen GUI-acceleration i Windows.

Har några såna samt ATI MACH64 ISA också snabbt.