Ungdomskort som funkar online.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Ungdomskort som funkar online.

Är 16 år gammal och vill skaffa ett bankkort som jag kan handla med online. Jag vet att Handelsbanken erbjuder detta men deras personal har varit allmänt ohjälpsam och undviker de helst. Vet även att Skandia banken erbjuder detta men de erjuder inte Swish till personer under 18. Finns det någon annan bank som erbjuder bankkort som funkar online samt Swish till personer under 18. Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

har du inte frågat morsan? vilken bank har du nu? frågat dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gubbängen
Registrerad
Feb 2011

http://www.ungkonsument.se/Nathandel/Handla-pa-natet--det-har...

Vet inte om du har läst det redan men i och med att de flesta butiker online har som krav att du är 18 år eller har målsmans godkännande så kanske bankerna inte ser någon anledning till att personer under 18 ska ha ett kort som man kan handla på nätet med. Förutom det behöver man också vara 18 för att få skriva på ett avtal (undantag finns).

Detta är mina spekulationer och inget svar på din fråga men kanske gav dig lite mer information.

Hoppas du hittar en lösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Har Swedbank just nu och har kollat med dem. De erbjuder inte bankkort online för personer under 18. Måste finnas någon anledning eftersom både Handelsbanken och Skandia Bank erbjuder det. Jag kommer runt att man behöver vara 18 för att ingå avtal då jag handlar för pengar jag har tjänat in på extra jobb och att jag har fyllt 16.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Jag har Handelsbanken, fick ett Mastercard när jag fyllde 16, funkar utmärkt online. Tycker handelsbanken är en av dom trevligare bankerna jag varit på, kan dock bero på att jag bor i en mindre svensk stad.

Arc Mini Asrock PRO4-M i5 3570k Antec 620 PNP XFX 7970 Corsair XMS3 16GB 1600MHZ OCZ ZT 750W Crucial M4 64GB