PostNord ljuger rakt i ansiktet

Permalänk
Medlem

PostNord ljuger rakt i ansiktet

Jag väntar på ett paket som skulle levererats till jobbet idag. Både varumottagningen och receptionen är bemannad 8-17. Ändå påstår PostNord att det inte gick att leverera paketet kl 11:37.

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-04-14 16:15 PostNord, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev

2016-04-14 16:09 PostNord, Sverige Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt

2016-04-14 16:08 PostNord Högsbo, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

2016-04-14 16:06 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen finns på en distributionsterminal i väntan på överenskommelse
med mottagaren om leverans

2016-04-14 11:37 Västra Frölunda , Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

2016-04-14 08:59 Västra Frölunda , Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad

2016-04-14 08:16 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal

Det är ju helt uppenbart att de försöker slingra sig från att leverera. Det är inte första och inte sista gången det händer, men vad tjänar de på att göra såhär och hur i helvete kommer de undan med att ljuga sina kunder i ansiktet år efter år?

PS. Sorry att det är så ostrukturerat, jag vet inte hur man gör tabbar i forumet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

2016-04-14 16:09 PostNord, Sverige Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt

Med tanke på att "Avisering per telefon misslyckades" kanske dom har ett felaktigt/inget nummer till dig? Dom kanske försökte kontakta dig men inte lyckades och orkade inte åka till addressen för att se om du var där? Bara rena gissningar från min sida nu, men dom gånger jag fått nåt hemlevererat har chauffören ringt nån halvtimme innan han kommer fram.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk

Har också varit med om "Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas." när jag har varit hemma hela dagen. Även Göteborg för mig, men annan stadsdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Med tanke på att "Avisering per telefon misslyckades" kanske dom har ett felaktigt/inget nummer till dig? Dom kanske försökte kontakta dig men inte lyckades och orkade inte åka till addressen för att se om du var där? Bara rena gissningar från min sida nu, men dom gånger jag fått nåt hemlevererat har chauffören ringt nån halvtimme innan han kommer fram.

Jag har angivit rätt nummer när jag beställde. Om de fått fel senare vet jag inte. Tror att det är det minsta problemet i det här fallet och många tidigare. Men denna gången var det droppen som fick bägaren att rinna över för min del.

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem

Vad säger dom när du pratade med dom om det?

Permalänk
Medlem

Det sista chauffören vill är att ta tillbaks paket. Varför? Jo, det innebär merjobb på kvällen när han är tillbaks på terminal samt en extra körning dagen eftet.

Så troligen är något annat fel. Tex litet fel i adressen i kombination saknat telefonnummer. Finns inte tid att springa runt 15 min på varje ställe där adressen är knapphändig. Då skulle frakten kosta det dubbla.

Ring o be dem prata med chauffören. De minns ganska ofta vad som hände.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett paket som skulle levererats till jobbet idag. Både varumottagningen och receptionen är bemannad 8-17. Ändå påstår PostNord att det inte gick att leverera paketet kl 11:37.

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-04-14 16:15 PostNord, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev

2016-04-14 16:08 PostNord Högsbo, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

2016-04-14 16:06 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen finns på en distributionsterminal i väntan på överenskommelse
med mottagaren om leverans

2016-04-14 11:37 Västra Frölunda , Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

2016-04-14 08:59 Västra Frölunda , Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad

2016-04-14 08:16 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal

Det är ju helt uppenbart att de försöker slingra sig från att leverera. Det är inte första och inte sista gången det händer, men vad tjänar de på att göra såhär och hur i helvete kommer de undan med att ljuga sina kunder i ansiktet år efter år?

PS. Sorry att det är så ostrukturerat, jag vet inte hur man gör tabbar i forumet.

1. Vad står det för nummer på paketet som det gäller, det är detta nummer som de ringer.
2. Står det rätt nummer ring till kontoret som ansvarar för utkörning och kontrollera (låt det gärna inte gå för lång tid för då glömmer de bort)
3. Är paketet till dig personligen, står det DITT NAMN först på paketet. Isåfall får de inte lämna ut det till din arbetsplats utan det måste vara till dig personligen.

MVH

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Fick med det där en gång, höll på med stambyte i huset så det var en del bilar utanför eftersom här var rörmokare, målare, golvläggare och byggarbetare, så man fick parkera en liten bit bort. Var hemma hela dagen, uppdaterade sidan där man kollar status på paketet lite då och då och helt plötsligt stod det att dom hade varit här och försökt leverera men det gick inte.

Jag ringde upp deras kundtjänst så dom fick söka upp chauffören, 10 minuter senare kom han med paketet. Jävla lathet bara, han ville väl inte gå 30 meter extra (eller över vägen, andra sidan var fri att parkera på) och blåste förbi, om han nu ens var här, för det skulle ligga en lapp i brevlådan om att dom hade försökt leverera, men det gjorde det inte heller. Men iaf, ring kundtjänst och förklara läget och att det är jävligt akut att du får det samma dag, dom kan lösa det.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

1. Vad står det för nummer på paketet som det gäller, det är detta nummer som de ringer.
2. Står det rätt nummer ring till kontoret som ansvarar för utkörning och kontrollera (låt det gärna inte gå för lång tid för då glömmer de bort)
3. Är paketet till dig personligen, står det DITT NAMN först på paketet. Isåfall får de inte lämna ut det till din arbetsplats utan det måste vara till dig personligen.

MVH

1. Hur ska jag kunna veta det om jag inte har sett paketet?
3. Det står "Företagets namn ATT: Mitt namn", i alla fall är det så jag har angivit adressuppgifterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad säger dom när du pratade med dom om det?

Att jag får boka en ny utkörning.

Skrivet av talonmas:

Det sista chauffören vill är att ta tillbaks paket. Varför? Jo, det innebär merjobb på kvällen när han är tillbaks på terminal samt en extra körning dagen eftet.

Så troligen är något annat fel. Tex litet fel i adressen i kombination saknat telefonnummer. Finns inte tid att springa runt 15 min på varje ställe där adressen är knapphändig. Då skulle frakten kosta det dubbla.

Ring o be dem prata med chauffören. De minns ganska ofta vad som hände.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gick inte, kundtjänst kunde inte kontakta chauffören och chauffören hade inte lämnat någon förklaring.
Som du skriver är ju så man skulle kunna tänka sig att det ligger till. Men det är helt orimligt att det skulle hända så ofta som det faktiskt händer i så fall.

Skrivet av NoAim:

Fick med det där en gång, höll på med stambyte i huset så det var en del bilar utanför eftersom här var rörmokare, målare, golvläggare och byggarbetare, så man fick parkera en liten bit bort. Var hemma hela dagen, uppdaterade sidan där man kollar status på paketet lite då och då och helt plötsligt stod det att dom hade varit här och försökt leverera men det gick inte.

Jag ringde upp deras kundtjänst så dom fick söka upp chauffören, 10 minuter senare kom han med paketet. Jävla lathet bara, han ville väl inte gå 30 meter extra (eller över vägen, andra sidan var fri att parkera på) och blåste förbi, om han nu ens var här, för det skulle ligga en lapp i brevlådan om att dom hade försökt leverera, men det gjorde det inte heller. Men iaf, ring kundtjänst och förklara läget och att det är jävligt akut att du får det samma dag, dom kan lösa det.

Jag kollade med både dem som sitter i receptionen och med dem vid varuintaget och ingen hade sett någon bil på hela dagen och ingen hade ringt på. Så det är uppenbarligen samma sak varje gång det händer och som sagt förstår jag inte hur de kan komma undan med det så många gånger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma har hänt på mitt företag, jobbar som speditör på Dachser i stockholm. Vi skulle få en leverans från DHL och dom säger att "Mottageren inte är på platsen". Vi har öppet från 23 - 18 Alltså i princip hela dygnet, men klockan 13.30 hade vi tydligen stängt.... 2 gånger har det hänt dessutom.

Min teori är att chauffören inte hinner med alla dagens leveranser och vissa sätter han helt enkelt en status på att mottageren inte är på plats, det gör ju i princip att det är mottagarens "fel" och inte transportören...

Permalänk
Medlem

Jag kollade med både dem som sitter i receptionen och med dem vid varuintaget och ingen hade sett någon bil på hela dagen och ingen hade ringt på. Så det är uppenbarligen samma sak varje gång det händer och som sagt förstår jag inte hur de kan komma undan med det så många gånger.

Det spelar väl mindre roll om de inte kör till platsen om de inte får tag på dig först, vilket som tidigare nämnts är en trolig förklaring. Har du kollat täckningen på platserna du befann dig under dagen?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Budfirmor drar gärna en rövare för att slippa köra ut, oftast beror det på chauffören som är lat, ibland på "företagskulturen".

Har råkat ut för detta också, budfirman påstod att vi inte var hemma (trots att vi var det) och hade inte försökt att vara i kontakt med oss på något sätt.

Då det rörde sig om resväskor så var vår gäst inte helt ledsen då hon fick 1'000 pund att shoppa för från flygbolaget och det var sommar. Väskan dök så småningom upp en vecka sent, när det var dags för vår gäst att åka hem... Budfirman finns inte kvar på flygplatsen i fråga heller, jag fick höra att det berodde på för många klagomål från passagerare och flygbolag. Ibland funkar det med karma.

När det gäller Postnord så har de inget ansvar för försändelserna de förmedlar, försvinner de på vägen så är det upp till sändaren och mottagaren att komma överens om hur det skall lösas...vilket är helt upp åt väggarna!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Ja det är för jävligt... Känner igen dedär beteendet. Beställde en TV från NetOnNet nu i höstas i och med Black Friday. Några dagar senare ringer jag och frågar varför TV'n inte levererats till mitt postombud utan verkar ha fastnat på deras postterminal ungefär en mil från där jag bor.

Då säger dom att dom har ringt mig utan något svar. För det första, nej, det är ingen som har ringt.... För det andra, med tanke på att dom sedan skickat en avgift för att jag inte "kunnat" hämta ut TV'n så är det väldigt märkligt att man kanske inte provar att ringa kunden åtminstone TVÅ gånger innan man kastar iväg en sådan avgift...!?

Slutade med att jag fick åka och hämta TV'n på deras postterminal där jag blev väldigt illa bemött av en sur j*vla gubbe.

Jag frågade dels om jag fick vänta inne och slippa stå ute och frysa medan gubben tog en kvart(!) på sig att leta reda på min order. Men nej, "du får stå här ute och vänta så länge". När jag till sist fick TV'n så var det fan ingen som frågade om jag behövde bärhjälp med den ned för en trapp och in i bilen heller?

En 55" tar man ju självklart under armen och går...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Avstängd

Har liknande erfarenheter av Postnord. De ljuger konsekvent och påstår man ej är hemma när de i själva verket inte bemödar sig åka förbi, istället lämnar de alla paket på ombudet dagen efter.

Problemet blev när jag beställde ett par stora klipsch högtalare. Ombuden får inte hantera paket över 20KG, och som vanligt när jag satt hemma och väntade på min leverans så stod dte plötsligt på spårningsnumret att paketet inte gick att leverera, men istället för att det som vanligt stod att det kommer leveras till mitt ombud så står det att jag måste beställa en ny utkörning.

Fick ringa och påpeka att jag faktiskt satt och väntade på paketet och ingen postbil ens kört förbi på gatan, och fick boka en ny utkörning för nästkommande dag.

Nästa dag sitter man återigen fast i hemmet och väntar på paket, och stirrar på spårningsnumret när det hör och häpna, plötsligt står att jag ej var anträffbar. Blir redigt irriterad och ringer kundtjänst igen, de kan inte göra annat än boka ännu en ny utkörning och de kan inte kontakta föraren på något sätt, frågar om jag kan hämta paketet själv och får påpekat att det får man normalt sett inte, och dessutom ligger paketet på budbilen som de ej kan kontakta.

Får vänta ännu en dag och sen åker jag till postterminalen, blir faktiskt trevligt bemött i receptionen men sen blev jag vidareskickad till nån på lagret som var ordentligt otrevlig och nästan agressiv, och påpekade flera gånger hur dum i huvet jag är som inte kan ringa och beställa en utkörning (trots att jag påpekade flera gånger att jag gjort det 2 dagar i rad).

Man måste älska postnord, utan det statliga skattestödet hade de ju gått i konkurs för länge sedan

Permalänk

Hände samma sak för mig i somras. Skulle få leverans på fredag från postnord och jag var hemma hela dagen. Hade till och med dörren öppen nästan hela dagen och föräldrarna var ute i trädgården. Paketet kommer aldrig och får ett mejl senare att paketet inte kunde levereras och att en avi lämnats i brevlådan. Fick inte ens en avi i brevlådan..

Permalänk
Medlem

Detta har drabbat både mig och tjejen flera gånger under flera år (specifikt då de låtsas ha varit förbi och ringt på vilket är ren lögn - och vi bor i ett enskilt hus så det går inte att skylla på portkodproblematik, avsaknad av porttelefon eller liknande).

Det verkar vara standardpraxis för Postnord. Min gissning är att de inte lastar paketet alls, utan hoppas att man ska komma och hämta istället. Vill man ha en "extra" utkörning så tar de betalt. Win-win för dem, alltså.

Andra transportfirmor har det aldrig varit något problem med någonsin, det är bara Postnord.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Jag har fått till svar att "vi inte kör så långt på fredagar" ( jag bor i Vendelsö, 1.2mil från Stockholm city). Detta trots att jag betalt 95:- extra för snabb utkörning.

// LZ

Permalänk
Medlem

Beställde 60 st diskmedel flaskor på jobbet..
Postnord levererade 600 st flaskor..Var bara att ta emot och se glad ut hehe

Chauffören sa att han misstänkte att det blivit fel med så många flaskor till en liten förskola.men han körde ut det ändå..Så alla är inte lata på postnord

var bara att sen dela ut detta över alla förskolor i kommunen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har själv endast haft problem med PostMord och deras hantering av paket, extremt väl packeterade spel (retrospel samlare här) har vart förstörda ordentligt, big box C&C (första spelet) i toppskick var så pass platt att man tror någon använt den som sittunderlag en vecka etc etc. Fraktar endast försäkrat idag. Ser ökade anmälningar på förstörda försändelser sedan PostMord tog över på flera av retrogrupperna jag hänger på.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Beställde 60 st diskmedel flaskor på jobbet..
Postnord levererade 600 st flaskor..Var bara att ta emot och se glad ut hehe

Chauffören sa att han misstänkte att det blivit fel med så många flaskor till en liten förskola.men han körde ut det ändå..Så alla är inte lata på postnord

var bara att sen dela ut detta över alla förskolor i kommunen

så hela kommunen var delaktig i att stjäla från en leverantör.. ajajaj

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Ja postnord verkar ha satt det där i system. Vi har haft samma problem men ett antal paket(jobb stockholm) och fått skälla ut de flera gånger för att de ska ta paketet och köra ut igen. Nu har de lyckats med att leverera ett paket på första försöket. Vi hoppas trenden håller i sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Detta har drabbat både mig och tjejen flera gånger under flera år (specifikt då de låtsas ha varit förbi och ringt på vilket är ren lögn - och vi bor i ett enskilt hus så det går inte att skylla på portkodproblematik, avsaknad av porttelefon eller liknande).

Det verkar vara standardpraxis för Postnord. Min gissning är att de inte lastar paketet alls, utan hoppas att man ska komma och hämta istället. Vill man ha en "extra" utkörning så tar de betalt. Win-win för dem, alltså.

Andra transportfirmor har det aldrig varit något problem med någonsin, det är bara Postnord.

Tyvärr förefaller Posten/PostNord helt ha gått ner sig senaste åren.

Det stämmer tyvärr att de anger att paketet är lastat men sedan struntar de i det och lämnar kvar det på terminalen. För inte så längesen hände just detta mig och jag var hemma för att kunna ta emot paketet. När postbilen bara tänkte köra förbi så kastade jag mig dödsföraktande ut i vägen och lyckades stoppa den.
Jag får då höra att de inte alls lastat mitt paket för att det "var så mycket paket".

Efter flera diskussioner med bland annat en lågt begåvad chef på terminalen så lyckades jag få mitt paket utkört till kl 17.30 samma dag (utan kostnad givetvis). Ja, jag kan vara väldigt enträgen ibland.

Bortsett från detta tillfälle så fick jag även någon annans post 8ggr under förra året.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Man har betalt för att få paketet utkört, men så skiter de i det alltså. Det har jag råkat ut för massor av gånger av budfirmor, särskilt UPS, vilket ger mig stora problem eftersom jag inte har bil. Det är tråkigt att se att postnord gått och blivit likadana.

På jobbet skickar jag en hel del företagspaket och de som vi har mest problem med är faktistk postnord för paket som skickas till Helsingfors. Ofta levererar helt enkelt inte dem och säger inte till varken oss eller de som ska ha pakteten, utan skickar tillbaka dem hit. "Problemet" verkar vara att de ska trycka på en knapp för att komma igenom en grind vid leverans, men de orkar de inte utan skickar hellre tillbaka paketetet hit

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

PostNord har blivit mycket sämre. Dom har dragit in på mycket för alla som jobbar där (förutom antagligen cheferna?)
En släkting jobbar som brevbärare, och hon jobbar övertid näst intill varje dag, för att dom har så mycket att göra.
Dom tar typ aldrig in extra arbetare eller något.

Permalänk
Medlem

Känner igen det där. Endast beställt hemkörning 2 gånger, men samma visa båda gångerna.
Sitter hemma med mobilen bredvid mig, tittar till lite då och då för att se så man har täckning samt kollar postnords egna app.
Helt plötsligt står det att det inte gick att ringa till mig så jag skulle bli kontaktad på annat sätt. Får ett sms där jag ska välja en dag och tid (3 olika alternativ, detta var dessutom på en fredag, så tidigast på måndag, vilket inte passade då jag skulle jobba)
För att göra historian lite kortare, slutade med att jag själv fick åka och hämta ut mina paket båda gångerna.
Kan köpa att det ibland sker ett misstag men efter att ha läst här och på andra ställen så verkar det som att de totalt skiter i att ens försöker kontakta en och dumpar paketen på terminalen istället

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem

Chauffören kanske inte hittade, ny på jobbet. Vem vet.

Jobbar på bibliotek och vi får leveranser från PostNord varje dag i princip. Enstaka fall görs det fel och försändelsen hamnar på "posten", men då ringer vi dem och ber dem komma tillbaka dagen därpå eftersom vi helt enkelt inte kan/hinner åka ut och hämta själva. Brukar funka, annars går paketet i retur.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att postnord är helt slut i huvudet.
Råkade idag ut för precis samma sak som trådskaparen. Har gett dom alla förutsättningar att leverera paketet korrekt; med adress, telefonnummer, person på plats vid adressen hela morgonen etc. Har tagit kostnader för att va på plats vid porten och vänta då detta var en viktig företagsleverans.

Sen plötsligt "Vi har varit där... mottagaren gick ej att nå"
Ingen har varit här. Ingen har försökt nå mig.

Kundtjänst upprepar bara märkliga mantran: "chaffören har ingen telefon", "vi kan inte göra något alls", "du får vänta till måndag". Jag frågade om det inte räckte med att jag står utanför porten/adressen paketet ska till redo att ta emot det.
Hon i kundtjänsten förklarade att "Om det inte står en portkod på paketet så går dom kanske inte ens ur bilen".
Tack för den.

Håller med övriga här, beställ aldrig frakt av postnord.

Permalänk

Jag har också råkat ut för detta. Kundtjänstenpersonalen jag talade med sa att de har gps:er i bilarna och att hon kunde se att ingen var ens i närheten av den aktuella adressen då. De levererar ofta inte heller brev som de påstår är för stora för min brevlåda, t.ex senast en bluray. Rent ljugeri förstås då min brevlåda uppfyller deras minimikrav och blurayen som jag fick hämta lätt gick igenom. En generell kvalitétsförsämring hos postnord helt enkelt.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Testa att ta emot saker med pallfrakt i Östergötland med DHL... De staplar pallarna på varann. Så man får vara glad om varannan pall är hel. Sen kör de inte ut grejer från Nkpg till Lkpg om de inte fyller upp lastbilen på fredagarna. Så beställer man nåt som skickas på onsdag, och ska komma på fredag - så måste man betala för snabb frakt för att vara säker på att få den på fredag och inte måndag.

De flesta fraktfirmorna verkar rätt desperata med att spara pengar nu. Och sen är det väl kanske inte de skarpaste knivarna i lådan som kör ut. Med vissa undantag förstås.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB