Permalänk
Medlem

TP-LINK RE200 WiFi Extender

När jag ska ansluta och skriva in min nätverksnyckel genom denna så står det bara felaktig nätverksnyckel. Är det inte samma som på min router(Tilgin)? Routern följde med bredbandet(Bahnhof)

När jag kör genom min egna Tp-Link router fungerar det. Då behöver jag inte ange någon nätverksnyckel

Permalänk

Har du kopplat ihop extendern med ditt befintliga WiFi?
På de flesta repeaters finns möjligheten att antingen spegla det existerande wifit (samma namn, lösen etc) eller att skicka ut sitt egna wifi. Låter som du gjort alt. 2. Ser du två olika trådlösa nätverk som du kan ansluta till med datorn eller bara ett?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Jag ser ett. Jag konfigurerade den genom att ställa den bredvid routern och tryckte på WPS knappen. Jag kan också gör det via webben

Men jag gjorde samma sak på min egna router jag hade och då fungerade det. Jag behövde inte ange någon nyckel

Permalänk

Okej. Då ska den ju kopiera routerns inställningar, inklusive lösenord. Är du säker på att du skriver in rätt? Du kanske har ändrat wifi password för längesen och haft det sparat i dina enheter och sen glömt det?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Ok. Nu konfigurerade jag den via webben och skapade eget ID för repeatern. Då gick det ansluta med nätverksnyckeln.

Jag har nu ett som heter: bahnhof2_4Ghz, bahnhof2_4Ghz_EXT och bahnhof2_4Ghz_5G

Fast repeatern hjälpte inte mycket med hastigheten. Har fortfarande bara 80-90Mbps ner på ett 250/100

Permalänk

Kanske du redan är medveten om, men du kommer behöva köra på 5ghz bandet för att ens komma nära den hastigheten. 80-90 är sjukt bra om det var 2.4 så gissar att du redan kör på 5.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Jag tror jag får hitta ett sätt att dra kabel och flytta routern närmare min dator. När jag testade att flytta ut routern i hallen där nere hade jag 160Mbps ner. Måste bara dra kabeln på ett snyggt sätt. Hade helst velat slippa det

Jag sitter så dumt. Just nu har jag routern i ena änden på våning 1 i huset. Min dator är i andra änden på våning 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Kanske du redan är medveten om, men du kommer behöva köra på 5ghz bandet för att ens komma nära den hastigheten. 80-90 är sjukt bra om det var 2.4 så gissar att du redan kör på 5.

Det måste ha varit 80-90 på 2.4 bandet efter som 5Ghz bandet var urkopplat hela tiden. Har precis fått det inkopplat igen. Om jag nu kan få det att köra på 5Ghz bandet så borde det bli fin hastighet på den. Men vet inte om jag vågar eftersom 5Ghz blev urkopplat när jag höll på med den där WiFi extendern

Permalänk
Medlem

Hur fick du inkopplat igen?

Skrivet av classexa:

Det måste ha varit 80-90 på 2.4 bandet efter som 5Ghz bandet var urkopplat hela tiden. Har precis fått det inkopplat igen. Om jag nu kan få det att köra på 5Ghz bandet så borde det bli fin hastighet på den. Men vet inte om jag vågar eftersom 5Ghz blev urkopplat när jag höll på med den där WiFi extendern

Jag har samma problem, att 5GHz är urkopplat. Hur fick du det inkopplat igen?