Nvidia display/kernel mode driver has stopped working and recovered succesfully

Permalänk

Nvidia display/kernel mode driver has stopped working and recovered succesfully

Tjenare! Igår när jag körde lite Dark Souls 3 så fick jag meddelandet ''grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts'' tänkte att det skulle gå över, men idag så får jag det meddelandet ca 1-2ggr i timmen och jag uppdaterade drivrutinerna men det hjälpte inte.. Har ett 970

Permalänk
Medlem

Såvida du inte överklockat/gjort den dålig överklockning så är det inte mycket att göra åt tyvärr.
De senaste tre-fyra drivrutinerna från nVidia har varit riktigt usla när det kommer till BSOD, "...har slutat svara" osv.
Hoppas verkligen de släpper en drivrutin som är stabil.

Kör jag The Division så kraschar hela spelet (jättebra när man är mitt uppe i en extraction....), World of Warships så sänks FPS:en till 15 osv.

Längesen nVidia var så här dåliga med drivers...

Permalänk

@Billy Joe Bob: Kan man inte bara installera en gammal som fungerar?

Permalänk
Medlem

@Matuschek:

Jo det kan man absolut. Jag försöker undvika att göra det ändå, eftersom jag föredrar att köra det senaste i alla lägen.
Då trots krascherna så medför ju de senare drivrutinerna prestandaförbättringar osv.

Så det blir ju lite pest eller kolera.

Permalänk

@Billy Joe Bob: laddade nyss ner 359.06 och jag får fortfarande samma problem... Vad kan vara felet då tro?

Permalänk
Medlem

Sen senaste får jag en jävla massa bsod vilket har medfört att jag sitter 99% av tiden med Linux ist. Blir snart tokig på Windows, är de inte en OS uppdatering som fuckar upp hela systemet så är det nån annan drivare..

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Senaste drivisar från Nvidia har pajat mitt kort. Allt började precis med samma problem tills jag inte kunde boota i Windows alls. Skickat det på RMA å ska få pengarna tillbaka. Kör på 362 eftersom de är det senaste stabila.

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Skrivet av haiPA:

Senaste drivisar från Nvidia har pajat mitt kort. Allt började precis med samma problem tills jag inte kunde boota i Windows alls. Skickat det på RMA å ska få pengarna tillbaka. Kör på 362 eftersom de är det senaste stabila.

Ok ska pröva det

Permalänk
Medlem

Jag gissar att Nvidias drivrutinsproblem mest beror på att de nu ska stödja VR med simultan USB-signal, lär ju fungera varierande bra beroende på USB-kretsar och USB-drivrutiner som folk har. Vet att tex Asmedias USB-drivrutiner för VR ännu bara är i beta.

Ett tips för att få stabilt är alltså att gå tillbaka till en drivrutin utan stöd för VR, jag antar att 362.00 faller in i den kategorin. Windows Update tex erbjuder ju bara 358.xx som senaste uppdatering.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Jag får samma meddelande hela tiden nu trotts att jag ominstallerat drivrutiner och provat med gamla drivers. Blir vansinnig. Har windows 10 och problemet dyker oftast upp när jag surfar runt i Google Chrome.

Alla spel ligger på 4-18 fps när jag provar att spela.