Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

DI-604 *suck*

Ok har provat söka forumen men kunde inte hitta en lösning till problemet jag har med min extremt äckliga budget router D-Link DI-604, har nämligen det problemet att det knappt går att surfa (gäller alla browsers inte bara IE) utan att browsern fryser sig och vägrar göra något och man får ctrl+alt+del och stänga fönstret och öppna ny browser för att surfa igen.
Har ingen aning vad problemet är, men det är så extremt jobbigt att jag snart ger upp routern hel, har testat en mängd olika firmware's också utan att det blivit på något sett bättre :/

Någon annan som har samma router och samma problem eller lyckats lösa det? skulle hemskt gärna vilja lösa problemet

EDIT: Köpte routern igår, så har alltid haft problem ifall någon skulle undra

Permalänk
Hedersmedlem

Troligtvis något med inställningarna, proxyserver eller liknande. Det är måånga som har 604:an och den ska funka ganska bra.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Troligtvis något med inställningarna, proxyserver eller liknande. Det är måånga som har 604:an och den ska funka ganska bra.

Finns det några proxy inställningar på Firmware'n som kan vara fel som kan orsaka detta? :>

Permalänk
Medlem

säkert att det är pga routern och inte pga datorn?

Permalänk
Hedersmedlem

Typsikt SBT-relaterat problem. Webbläsaren fryser sig och inte bredbandsdelaren, då lär det vara mjukvarurelaterat problem på din dator.

Permalänk
Medlem

jag har den routern, och det fungerar perfekt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd

jag har två sådana och de funkar fint fint för mig förutom att den inte gör som jag säger

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

jag har som sagt en 604a, och nu har jag skaffat en webserver med apache, men apache var inställd på port 8080, så jag ändrade det till 80, men nu säger några personer att jag måste "redirecta/forwarda portar", men hur gör jag det? och vart? Jag är "inloggad på routern" just nu, men sen då? Hur gör jag?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qlex0r
jag har som sagt en 604a, och nu har jag skaffat en webserver med apache, men apache var inställd på port 8080, så jag ändrade det till 80, men nu säger några personer att jag måste "redirecta/forwarda portar", men hur gör jag det? och vart? Jag är "inloggad på routern" just nu, men sen då? Hur gör jag?

Har du läst FAQen? Har du gjort som det står där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Har du läst FAQen? Har du gjort som det står där?

ja :> jag undrar bara hur man "redirectar portar/forwardar portar" i routern :>

ingen som har en D-Link 604 och vet? :>

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Finns en HOW-TO på d-links hemsida med både bilder och förklarande text hur man gör för att skicka vidare portar :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Finns en HOW-TO på d-links hemsida med både bilder och förklarande text hur man gör för att skicka vidare portar :).

när du endå säger det så vart på www.dlink.com ? :>

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

när du endå säger det så vart på www.dlink.com ? :>

Nej, www.dlink.se, deras amerikanska motstavarande produkter har inte samma mjukvara som deras europeiska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, www.dlink.se, deras amerikanska motstavarande produkter har inte samma mjukvara som deras europeiska.

ok :>

edit: men vart på dlink.se?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ok :>

edit: men vart på dlink.se?

Du har alltså letat i ~2 minuter efter det på deras hemsida innan du frågar, seriöst. Du får som alla andra lägga ner lite tid och arbete.

Det står f.ö även i manualen som du fick med på en cd-skiva, om än mindre tydligt.

Jag har adressen till hur man öppnar portar i urklipp, men när jag ser hur lat du är klistrar jag fan inte in den, lägg ner lite energi .

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har alltså letat i ~2 minuter efter det på deras hemsida innan du frågar, seriöst. Du får som alla andra lägga ner lite tid och arbete.

Det står f.ö även i manualen som du fick med på en cd-skiva, om än mindre tydligt.

Jag har adressen till hur man öppnar portar i urklipp, men när jag ser hur lat du är klistrar jag fan inte in den, lägg ner lite energi .

ok ok

men:

1. den manualen jag fick med = "quick installation guide", typ hur man sätter i sladdarna (:P)
2. jag har letat, men den där sidan är ju stor som en
3. jag är noob, jag vet knappt vad jag ska leta efter
4. pliiiiiiiis :>
5. jag har hållt på att lära mig linux idag, *jobbigt*, därför jag är lite lat sry..
6. http://xixi.bonet.cc/pics/index.php?bigimage=upload%2Fqlex0r%... <- så?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ok ok

men:

1. den manualen jag fick med = "quick installation guide", typ hur man sätter i sladdarna (:P)
2. jag har letat, men den där sidan är ju stor som en
3. jag är noob, jag vet knappt vad jag ska leta efter
4. pliiiiiiiis :>
5. jag har hållt på att lära mig linux idag, *jobbigt*, därför jag är lite lat sry..
6. http://xixi.bonet.cc/pics/index.php?bigimage=upload%2Fqlex0r%... <- så?

Men asså, du kan inte re-directa en port direkt till din DI-604, välj datorn den ska skickas till .

Fyra klick från huvudsidan på www.dlink.se; http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=66 .

Sen rekommenderas du att byta till senaste Firmaware; http://tsd.dlink.com.tw/downloads.htm .

Permalänk
Medlem
Citat:

Men asså, du kan inte re-directa en port direkt till din DI-604, välj datorn den ska skickas till .

Fyra klick från huvudsidan på www.dlink.se; http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=66 .

Sen rekommenderas du att byta till senaste Firmaware; http://tsd.dlink.com.tw/downloads.htm .

men, det där var ju hur man öppnade portar, det är inte riktigt det jag ska göra

hittade: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=980&question=DI...

men hur får jag reda på det ipt som just denna dator har? :> (sitter i red hat)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Citat:

men, det där var ju hur man öppnade portar, det är inte riktigt det jag ska göra

hittade: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=980&question=DI...

Lider du av schizofreni ? När ska du bestämma dig vad du vill göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Lider du av schizofreni ? När ska du bestämma dig vad du vill göra?

jag har sagt vad jag vill göra hela tiden ;|

men hur får jag reda på det ipt som just denna dator har? :> (sitter i red hat) :|!

edit: http://213.200.136.128/ :> JAAA FUNGERAR

Visa signatur

Permalänk
Gäst
Citat:

jag har sagt vad jag vill göra hela tiden ;|

men hur får jag reda på det ipt som just denna dator har? :> (sitter i red hat) :|!

edit: http://213.200.136.128/ :> JAAA FUNGERAR

Grattis.

Sluta spamma trådar med såna här skitinlägg annars ska jag randa din blekfeta röv så hårt att dina barnbarn får svårt att sitta ner

Permalänk
Medlem

hehe ser att min tråd bytt spår

Fortfarande ingen som har en aning om vilken mjukvara i windows som kan orsaka frysandet av browsern? :> har provat söka på google och sett andra som haft samma problem men inte heller lyckats lösa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
hehe ser att min tråd bytt spår

Fortfarande ingen som har en aning om vilken mjukvara i windows som kan orsaka frysandet av browsern? :> har provat söka på google och sett andra som haft samma problem men inte heller lyckats lösa

många här i tråden har ju sagt att det verkar vara fel på hårdvaran inte mjukvaran..

och bijan, moget, jag försökte bara smyga in en liten fråga när ni endå snackade om 604an, och skitinlägg? du verkar smart, hm.. mogen moderator personangrepp? mot reglerna? ja...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

glexOr: Har du synpunkter på modereringen så tar du det per e-post, förslagsvis med en ledarmoderator. Skriv inga svar till mig här, jag kommer inte fortsätta läsa denna tråd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

många här i tråden har ju sagt att det verkar vara fel på hårdvaran inte mjukvaran..

och bijan, moget, jag försökte bara smyga in en liten fråga när ni endå snackade om 604an, och skitinlägg? du verkar smart, hm.. mogen moderator personangrepp? mot reglerna? ja...

Ge mig ett konkret inlägg i denna tråd som visar att det här hårdvaran som felar.

Dessutom, du frågar en sak, jag svarar, du säger att det inte är det du vill göra, ett inlägg senare vill du göra det. Man frågar vad det egentligen är du vill, du vägrar berätta men ska ändå ha svar .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ge mig ett konkret inlägg i denna tråd som visar att det här hårdvaran som felar.

Dessutom, du frågar en sak, jag svarar, du säger att det inte är det du vill göra, ett inlägg senare vill du göra det. Man frågar vad det egentligen är du vill, du vägrar berätta men ska ändå ha svar .

1. jag skrev fel
2. jag har alltid sagt att jag vill veta hur man forwardar/redirectar portar, och jag vet nu, men inte direkt av din hjälp när ändrade jag mig? aldrig, just det...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

1. jag skrev fel
2. jag har alltid sagt att jag vill veta hur man forwardar/redirectar portar, och jag vet nu, men inte direkt av din hjälp när ändrade jag mig? aldrig, just det...

Men förfan, jag länkade till ett svensk dokument på D-Links hemsida som precis visade hur man skickar vidare portar .

Citat:

Citat:

Permalänk
Gäst
Citat:

Om du nu läste FAQen missade du denna topic?

"Hur forwardar jag portar i min NATbox
Har du en Dlink så går du in på denna adress och skriver in modellnumret.
Har du en Netgear så går du in på denna adress och väljer modellnummer." ???

Om du klickar på länken så kommer du till dlinks supportsida, och där står allt du behöver veta. Men det hade du vetat om du hade läst FAQen som jag påpekade i den första tråden du skapade där då ställde samma fråga!!!

Permalänk

Jag har också en 604a men mitt problem är att jag inte kan inte http://***.info.se sidor och liknande. Jag spelar även CS och om servern ligger på en bostream lina så hittar jag den inte heller.
Hjälper inte att låsa upp massa portar allafall.
Har läst manualer men inget till nytta där tyvärr. Nån som lyckats knäcka nöten?

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400+@2205MHz AIUHB | 2x256mb Twinmos Winbond PC3200 | ATI Radeon 9700pro | 120gb HDD | Aopen H600B

Permalänk
Medlem

lite OT men jag har kraschat två stycken 604:or båda fick samma fel efter ett tag. Min slutsats:
Värdelös, skulle pungat ut mer pengar. Men men skit händer.

btw: Den gillar inte 10 - 20gb transfers/dygn.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?