Datorn seg och dålig fps
Hej !
När jag lirat spel på sistonde har jag haft sjukt dålig fps , vet inte varför har inte gjort nånting med datorn , gick från typ 150fps i cs till 20-70fps så de går inte spela längre , samma i DayZ de går inte heller lira inte äns efter 0.6 patchen där alla har sjuk bra fps förutom jag som har typ 20 ....
Uppgraderade till windows 10 också men lika dåligt i de, och datorn är sjukt seg nu också, att flytta applikationer , asså att dra typ steam rutan är sjukt laggigt , också när jag flyttar och drar ikoner på skrivbordet är det också laggigt och dem typ hackar fram. Känns som allt med datorn är väldigt segt att starta program , surfa runt på internet , det tar t.om tid att markera saker etc som att jag skulle hålla musen över en länk eller vad som och ska klicka på den så tar de tid att äns markera den för att sedan kunna klicka på den ... osv osv ... asså allt jag gör ska hacka å lagga men de jobbigaste är fps droppen som kom från ingenstans.
För csgo då så har jag testat massa saker , skriva in saker i launch option , i consolen , testat köra på Hög prestanda mode, testat lite olika saker men får fan inget att fungera , samma skit fps
Är de någon som har någon idé hur jag kan få de att bli normalt igen ??
Mina dator specs:
Gpu : nvidia 770 gigabyte 2gb
Cpu : Amd fx 8120
Memory : 8gb crucial
Mobo : Gigabyte 970 a-ud3
Vet inte om de skulle ha betydelse för de har funkat bra i 2-3 år så borde varit något som hänt i datorn eller nåt jag vene ....
/Kp57