Philips BDM4350UC – datorskärm på 43 tum med 4K UHD och IPS-panel

Permalänk
Melding Plague

Philips BDM4350UC – datorskärm på 43 tum med 4K UHD och IPS-panel

Skärmmakaren Philips fortsätter med stora skärmar för skrivbordet. Till SweClockers testlabb letar sig uppföljaren till populära BDM4065UC in och ger såväl bredd som höjd till ett bra pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3 st såna där då o sen köra på eyefinity.. eller njae D:

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Låter som de får släppa en uppdaterad version :/

Permalänk
Avstängd

En grym monitor. Är glad jag köpte 2ST mitt skrivbord känns väldigt litet:) Tycker bilden är lite bättre än philips 40 VA.

Permalänk
Medlem

75Hz + FreeSync och bort med felen så blir det en rätt smaskig produkt i vintermörkret.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Halva Hela vitsen med 4k är ju borta vid tjockis 43" .. boring!

Permalänk
Medlem

Det är fler och fler som klagar på inbränning på denna skärmen, vissa har märk av det först efter några dagar. Och Dell skärmen (som har en LG panel till skillnad från denna som har en TP Vision panel) lider också av inbränningar.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

3 st såna där då o sen köra på eyefinity.. eller njae D:

Går ju knappt se något med den panelen i spel. Galen blur..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@hejsann:

Så hela vitsen med 4k är ökad ppi? För min egen del finns det absolut ingen anledning att gå högre än 110-120 ppi och jag kan leva med ner mot 90 så länge det betyder att jag får tillgång till mer skärmyta utan att behöva ha massa skärmkanter överallt från att köra 3-5 mindre skärmar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Ett par tum till så slipper man tv-licensen på ett ärligt sätt.

Finns diverse koreanska 4k med LG IPS panel och freesync på ebay upp till 65"

Permalänk
Medlem

Synd att trendanalytikerna har dömt "curved" dött lagom tills det börjar finnas en poäng.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
99:e percentilen

Måste säga att BDM4065UC är en fantastisk arbetsskärm. Fick så sent som idag uppleva total befrielse när jag låste upp en kollegas exemplar från 30 till 60 Hz – genom att bara ändra från DP 1.1 till DP 1.2 i skärmens OSD … wat?! (Aldrig hade jag trott att känslan av 60 Hz kunde vara så skön!)

Tycker dock inte att ytterligare tre tum verkar vettigt. Pixeltätheten är redan låg på BDM4065:an, och den är redan tillräckligt stor i min mening.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Snusfri

Har föregångaren och är riktigt nöjd med den, synd att denna blev mindre lyckad.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Smått besviken, var på tok för många fel och problem med den här skärmen.
Att inte kunna navigera i menyn utan att färg/gamma/vitbalans/kontrast ändras tar ju bort hela iden med inställningar och gör för mig skärmen värdelös.

När det sen är ständigt strul med anslutningarna och en hel del eftersläpningar och på det ganska hög input-lag och låg ljusstyrka sänker intrycket ännu mer och ger i slutänden en rätt dålig skärm, då hjälper det inte mycket att det enda bra är 4K upplösning.

Permalänk

Första intrycket va: OH MY GOD!
Andra intrycket va : Oh!
Sista intrycket va: Oh...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Trilskande mjukvara? Låter som min TV, även den från Philips. Som man säger; Glädjen över det låga priset överträffar aldrig förbannelsen över den låga kvalitén.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av KalBumling:

Finns diverse koreanska 4k med LG IPS panel och freesync på ebay upp till 65"

Hittar ingen.. Kan man få en länk? Tack i förhand.
//Billy

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hittar ingen.. Kan man få en länk? Tack i förhand.
//Billy

WASABI MANGO UHD600 ska enligt allt jag läst ha freesync, alla wasabi UHD ska enligt div forum ha support och i värsta fall krävs en firmware update. Fanns tidigare en UHD650 modell också men verkar inte finnas listad på ebay längre. Bara att googla på modellnamn så hittar man diverse forumtrådar om de olika varianterna.

Här har du en ebay länk till en UHD600 iaf
http://www.ebay.co.uk/itm/WASABI-MANGO-UHD600-REAL-4K-HDMI-2-...

Verkar dock som att priserna/tillgång har försämrats på samtliga Wasabi, kan vara så att LG slutat tillverka de specifika panelerna och håller på att övergå till nya med HDR stöd.

Permalänk
Medlem

Tummen upp för "pixel doubling" när man skalar från 1920x1080 till 4k

Men det verkar som att det finns lite andra saker att fixa till innan detta blir intressant.

Permalänk
Medlem

4k IPS-panel på 43 tum för under 7000 kronor. Trodde inte det skulle komma såhär fort!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Den har inte ens 144hz eller G sync ne tack

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Ge den en revision till så är förhoppningsvis felen åtgärdade, samtidigt som prislappen sjunker ytterligare.

Är själv inte riktigt säker på vad min nästa skärm kommer bli. Är inte så intresserad av 4K i mer "normala" skärmstorlekar, pga allt blir så smått i Windows. Finns visserligen skalning, men en del program klarar inte av att hantera det. En skärm som är stor som en TV löser visserligen det, men den ser ju så stor ut att det blir smått komiskt. Man lär ju få nackspärr om man ska titta nära på någon liten text eller nåt

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB
https://soundcloud.com/advancedfollower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

4k IPS-panel på 43 tum för under 7000 kronor. Trodde inte det skulle komma såhär fort!

Man kunde köpa en Wasabi mango UHD430 med freesync för mindre än det i höstas som använder en rätt bra LG panel.

Permalänk
Medlem

Perfekt "TV" för att kringgå Radiotjänst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se en recension på Dells konkurrerande modell, den här verkar definitivt ha för många svagheter.

Permalänk

Köper ingen ny skärm som inte är OLED. Var är OLED-skärmarna?

Permalänk
Medlem

Kinkig på anslutningarna

Precis samma sak sker på en annan modell från just Philips som vi har flera av på jobbet, även ytterligare någon modell som vi har en eller två av. Det verkar vara näst intill vanligt på bildskärmar från Philips tyvärr.

Permalänk
Medlem

Finns det några liknande skärmar som inte är megadyra som inte har de brister som Philipsarna har? Är Dells nya 43" bättre?

Permalänk
Medlem

Vore så trevligt att få en recension av Wasabi Mango och någon av dessa större modeller av Thomas. Med det kommer ju tyvärr inte hända om ingen svensk leverantör tar in dem i sitt sortiment.

Skickades från m.sweclockers.com