Amerikanska myndigheter beslagtar Kickasstorrents domän

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Amerikanska myndigheter beslagtar Kickasstorrents domän

Torrent-portalen Kickasstorrents domän har beslagtagits av amerikanska myndigheter och dess ägare har arresterats efter att webbplatsen anses ha använts för rättighetsbrott och pengatvätt.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Beslagta domännamn är ju som bekant ett effektivt sätt att bekämpa brottslighet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar län
Registrerad
Jun 2009

Rättvisan vinner ännu en gång, jag är nöjd. Tack för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2004
Citat:

I skrivande stund är Kickasstorrents .com och .tv-domäner inaktiverade men andra domäner som inte faller inom ramen för amerikanska myndigheters kontroll är fortfarande tillgängliga, exempelvis dess EU-domän.

Uh-oh! Medhjälp till medhjälp!

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Bra att veta de är mer benägna att haffa pirater än terrorister

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Swedman18:

Det handlar om pengar. Enbart därför.

ALIENWARE Predator 2 Black Case | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Cut one head off and two grow back.

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Vad kan rimligtvis vänta honom i USA? Snackar vi Guantanamo eller vanligt 'prison' i 60 år, utöver böter? Amerikanska myndigheter ser väl fildelare, och i synnerhet ägare/grundare av sådana nätverk som
nätterrorister?

Alla tankar går till Artem.

i7 3770K @ 4,2GHz | 16GB DDR3 | GTX 970 | 120GB + 500GB SSDs
Huawei Honor 8 Lite
ASUS X205TA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

nu förstår jag vad dom menade med penningtvätt i swefilmer beslaget. det handlade endast om att det fanns annonser på sidan. trodde de var mer seriöst än så

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Jaga fildelare är mer lönsamt än jaga terrorister.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Bra prio, fildelning före terrorister och årliga skolskjutningar.
Man ser vart Sverige får sitt inflytande ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skarpnäck
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av XPerion:

Jaga fildelare är mer lönsamt än jaga terrorister.

Hur skulle detta vara lönsamt på något sätt, ingen av dem de haffar har råd att betala summorna de ska betala

Gaming:[Asus Zenith Extreme]-[AMD TR 1950X@4Ghz]-[Corsair Dominator 3066mhz 32GB]-[GTX 1080 Ti SLI]-[Samsung 960PRO 1TB]-[CL SMA8]:.
Server(ESXi):[Supermicro X10SDV-8C-TLN4F]-[Intel Xeon D1541]-[32GB ECC]-[32GB SataDom + 1TB Samsung 960EVO]:.
Server(unRAID):[Supermicro X10SL7-F]-[Intel Xeon 1240L V3]-[32GB ECC]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Som vanligt en massa "whatabout-ism" när fildelare grips. Man kan jaga terrorister och fildelare samtidigt.

Mobo: ASUS P5QL SE | CPU: Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2,3GHz | GPU: Gainward GeForce 9600GT 1GB | RAM: Corsair XMS2 Xtreme DDR2 4GB 800MHz | HDD: Samsung HD753LJ 1TB | Case: Cooler Master Elite 332 202 | PSU: ACE ATX 520w | Cooler: Intel E30307

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Så länge film- och musik branschen fantiserar om att varje nedladdad film/låt är förlorad intäkt så kommer den här meningslösa jakten på domäner att fortgå.

Lekmaskinen || Surfplattan || Fabbeluren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Beslagta domännamn är som att Beslagta en gator adress.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Hugga huvudet av en hydra men jag är inte på något sätt beredd att kalla mediebranschen för Herakles, snarare naiv dumstrut. Men de senaste åren har ju mediebranschen börjat ändra sin distributionsmodell på flera sätt så fortsätter de med det så lär framtida piratande vara marginellt.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Christley:

nu förstår jag vad dom menade med penningtvätt i swefilmer beslaget. det handlade endast om att det fanns annonser på sidan. trodde de var mer seriöst än så

Tror faktiskt det var penningtvätt på riktigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av AquaRelliux:

Hur skulle detta vara lönsamt på något sätt, ingen av dem de haffar har råd att betala summorna de ska betala

Filmbolagen har stora fickor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Gillar idén, hsbc.com nästa.
Nähe?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Swedman18:

Hur vet man att det här stämmer då?

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009

Kul att prisjakt annonsen är "Bästa pris på Tjuvarnas Herre" :).

1 miljard kronor är nog som vanligt lite av en fantasi då de nog bara tagit vad varje film, serieavsnitt etc kan säljas för utan att ta hänsyn till att det som bäst hade kunnat sälja en bråkdel av det som laddats ned. Medan det i vilket fall nog bara hade laddats ned någon annanstans i praktiken.

OS:Windows 10 Education 64-bit|Chassi: Fractal Design Arc R2|CPU:Intel Xeon E5-1620v3 3,5GHz|Mobo: ASRock Fatal1ty X99X Killer|RAM: Crucial DDR4 SDRAM ECC 2 x 16GB|Grafik: GTX 660|Lagring: 2TB HDD, 3TB HDD, 256GB SSD, 128GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

Hail Hydra?

Dator: i7 4770K, MSI 280X, 8 GB RAM, 250 GB SSD från Samsung, en gul kabel från HDD till modermodemet
Citat motherfucker, do you use it?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Men aaaaaargh! Min stackars kat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Kuufukuji:

Uh-oh! Medhjälp till medhjälp!

Någon får säga till forumets moderatorerna så skribenten blir bannad

Dator: i7 4770K, MSI 280X, 8 GB RAM, 250 GB SSD från Samsung, en gul kabel från HDD till modermodemet
Citat motherfucker, do you use it?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Asura:

Kul att prisjakt annonsen är "Bästa pris på Tjuvarnas Herre" :).

1 miljard kronor är nog som vanligt lite av en fantasi då de nog bara tagit vad varje film, serieavsnitt etc kan säljas för utan att ta hänsyn till att det som bäst hade kunnat sälja en bråkdel av det som laddats ned. Medan det i vilket fall nog bara hade laddats ned någon annanstans i praktiken.

Bästa pris på Dum Dummare hade varit mer passande i min mening

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

"bygger på information som lämnats ut av Apple"
Precis som vanligt så hugger apple sina användare i ryggen när det finns pengar att tjäna

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Man kan ha vilken åsikt man vill om piratkopiering, men det här visar Apples mörka sida så tydligt när pengar är inblandade.
Terrorister är bokstavligen mera värda än nätpirater i Apples ögon.

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3 000 MHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av hakd:

"bygger på information som lämnats ut av Apple"
Precis som vanligt så hugger apple sina användare i ryggen när det finns pengar att tjäna

Så klart, men att låsa upp den där terroristens telefon var en stor no-no.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Så om någon amerikan startar en fildelningssajt hos .se så kan vi få hit honom och sätta honom i fängelse? Känner mig tveksam...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Samsung Galaxy S6 Edge 128GB | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av wargreymon:

Så klart, men att låsa upp den där terroristens telefon var en stor no-no.

Fast nej den låstes upp tillslut, det tog en vecka så låste en okänd "3e part" upp telefonen.

En myndighet ? Apple själva under ett annat namn ? En privatperson , inget vet än så länge vilket skapar flera frågetecken.

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea