Är SanDisk Ultra II bra?

Permalänk
Digital fyndjägare

Är SanDisk Ultra II bra?

Hej SC,
Skulle vilja veta upplevelser kring SanDisk Ultra II 480GB.

Vad har den för fördelar och nackdelar gentemot diskar som Intel's och Samsung's?
Priset med Sweclockers rabatten just nu hamnar på 2.19kr per GB (Elgiganten) så det är ju en stor fördel, men vad mer bör man tänka på? Garantitider samt support o.s.v.?

Själv hade jag tänkt att ha den som Steam, Origin samt Uplay disk för spel. Är det bra och skulle det funka smärtfritt? Vad kan det finnas för fördelar och nackdelar med att lagra sådant på den? Förövrigt kör jag en Samsung EVO 840 120GB som OS disk (Win 7). Jag har alla spel (Steam m.m.) lagrade på mekaniska diskar förutom något enstaka då och då, (just nu BF4 Premium på SSD).

Tack för svar!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Kör på bara! Är väl inte så mycket att tänka på. Kör själv en SanDisk SSD Ultra Plus sen 2013 för Steam m.m.

Permalänk
Medlem

Skulle precis skriva samma fråga :D, såg rabatten och för det priset så verkar det vara väldigt lockande

*Såg precis den inte finns i Skåne regionen och det är enbart collect at store.

Permalänk
Entusiast

Det finns en recension på Anandtech om ni vill läsa:
http://www.anandtech.com/show/8520/sandisk-ultra-ii-240gb-ssd...

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag sweclockers rabatten?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av matte56:

Vart hittar jag sweclockers rabatten?

Rabattkod "SWECLOCKERS".

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Digital fyndjägare

Jag sitter och chattar med Elgiganten som förnekar deras rabattkampanj och säger:
Vi har inget sådant samarbete med sweclockers om ett sådant erbjudande.
Ja jag är kvar. Det fins ingen reklam ifrån oss på den sidan du länkade utan endast ett inlägg ifrån en privatperson utan en fungerande länk.
Jag ser ingen sådan reklam på den länken du gav och vi har ingen sådan kampanj.
Det är dessvärre ingen kampanj som vi har hos oss så den kan jag inte hjälpa dig med.
Ja jag har sett det du menar men det är ingen kod som vi har hos oss och ingen kampanj som vi har i dagsläget.

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Med andra ord så kan jag inte köpa SSD'n (480GB) med rabatt? Uselt.
Vad göra????

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Vad göra????

Koden fungerade bra, har du ens provat att skriva in den ? Nu är SSDerna däremot slut i webbshoppen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bl4ckIce:

Jag sitter och chattar med Elgiganten som förnekar deras rabattkampanj och säger:
Ja jag är kvar. Det fins ingen reklam ifrån oss på den sidan du länkade utan endast ett inlägg ifrån en privatperson utan en fungerande länk.
Det är dessvärre ingen kampanj som vi har hos oss så den kan jag inte hjälpa dig med.
Ja jag har sett det du menar men det är ingen kod som vi har hos oss och ingen kampanj som vi har i dagsläget.

http://aka-cdn-ns.adtech.de/apps/395/Ad15592843St3Sz131Sq1102...

Det är väl bara att skicka den länken till dem.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av mrqaffe:

Koden fungerade bra, har du ens provat att skriva in den ? Nu är SSDerna däremot slut i webbshoppen.

Jag har försökt i flera timmar nu och inget. Chattade med dem precis nyligen. Skapade ett konto o.s.v. hos dem för att handla... men icke sa nicke. Startade en annan tråd om detta.

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Detta fick jag som svar...
Vi har dessvärre ingen sådan kampanj just nu hos oss av en Hampus.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Bl4ckIce: Nej, kampanjen gäller väl endast så länge lagret räcker. Nu är det slut och webbshoppen kan väl inte ha erbjudandet kvar.

Om du kan hämta i en av de 6st butiker som har i lager kan du lägga till rabattkoden vid beställning för att få rabatten.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av DavidtheDoom:

@Bl4ckIce: Nej, kampanjen gäller väl endast så länge lagret räcker. Nu är det slut och webbshoppen kan väl inte ha erbjudandet kvar.

Om du kan hämta i en av de 6st butiker som har i lager kan du lägga till rabattkoden vid beställning för att få rabatten.

Mmmmm dessvärre så har ju allt tagit tid för mig att chatta och skapa konton m.m. har faktiskt hållit på ett bra tag med detta... (ett par timmar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: Du kanske skulle beställt ist för och chattat. De nya priset syns väl innan betalning.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bl4ckIce:

Mmmmm dessvärre så har ju allt tagit tid för mig att chatta och skapa konton m.m. har faktiskt hållit på ett bra tag med detta... (ett par timmar)

Finns snabbkassa, dvs du behöver inte ens skapa ett konto.
Är även i snabbkassan man fyller i rabattkoden.

Permalänk
Elgiganten

Tjena,

Helt klart någon hos oss som inte blivit informerad! Tar tag i det direkt. :S
Kampanjen stämmer till 100% - försöker även få mer klarhet i tillgången på 480GB!

återkommer så fort jag vet mer!

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bl4ckIce:

Skrivet av Bl4ckIce:

Vad göra????

Hör med Elgiganten's kille här på Sweclockers. @Elgiganten

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Skrivet av TaunyTiger:

@Bl4ckIce: Du kanske skulle beställt ist för och chattat. De nya priset syns väl innan betalning.

Priset syns fortfarande men lagersaldot är nu noll så det går inte ett beställa

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Kampanjen stämmer till 100% - försöker även få mer klarhet i tillgången på 480GB!

// Alex

Tack Alex! Hoppas vi kan komma vidare med detta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Elgiganten:

Mer billiga SSDs till folket!

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

// Alex

Så hur lyder domen

Permalänk
Medlem

Funderar på en också, men kanske ska man köpa 1TB istället, börjar få ont om platser att skruva dit dem på. Dessa i-landsproblem man har.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Funderar på en också, men kanske ska man köpa 1TB istället, börjar få ont om platser att skruva dit dem på. Dessa i-landsproblem man har.

Personligen har jag hellre 2-3 små/mellan SSD:s än 1 feting.

På så vis kan du låta 1 arbeta med windows och ha de andra att fokusera på spel/media/osv
( C: 60/128gb - D: 240/500gb - E: vanlig (2/3/4tb) tjockis - F: De Vet Du )

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Personligen har jag hellre 2-3 små/mellan SSD:s än 1 feting.

På så vis kan du låta 1 arbeta med windows och ha de andra att fokusera på spel/media/osv
( C: 60/128gb - D: 240/500gb - E: vanlig (2/3/4tb) tjockis - F: De Vet Du )

Håller absolut med, men börjar bli lite knapert med platser att skruva dem på i mitt Define S, vill helst ha dem på "baksidan"
Har idag
C: Samsung 850 Pro 256
D: Samsung 850 Evo 250
E: 2st. raidade (0) Corsairs Force GT 120GB, mest för Steam.

Så funderar på att kanske är det bra å skaffa åt större. Hade även vart kul o testa sandisk som sådan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Slår till på Samsung 850 EVO 1TB, bokat och hämtar upp imorgon. Kostar en del men slipper annan huvudvärk.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

// Alex

Har du nå klarhet att komma med? Är bara gråa moln som inte går att se igenom i dagsläget ;).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon226320:

Har du nå klarhet att komma med? Är bara gråa moln som inte går att se igenom i dagsläget ;).

Det står tydligt att de bara finns kvar i 5 butiker.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Det står tydligt att de bara finns kvar i 5 butiker.

Och även så var fallet när @elgiganten tog sig tid att kommentera i tråden (Ska man hårddra det så stod det faktiskt 6st butiker innan elgiganten hoppade in och sa att de skulle återkomma). Men ändå så sade de att det skulle kolla upp och återkomma.
Då är det inte så konstigt att man frågar. Annars hade de inte behövt skriva att de skulle återkomma i det specifika ärendet.

Ta morgonkaffet och vakna än att gnälla på att det står klart och tydligt.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av anon226320:

Och även så var fallet när @elgiganten tog sig tid att kommentera i tråden (Ska man hårddra det så stod det faktiskt 6st butiker innan elgiganten hoppade in och sa att de skulle återkomma). Men ändå så sade de att det skulle kolla upp och återkomma.
Då är det inte så konstigt att man frågar. Annars hade de inte behövt skriva att de skulle återkomma i det specifika ärendet.

Ta morgonkaffet och vakna än att gnälla på att det står klart och tydligt.

Tjena,

Mina kollegor har kämpat under veckan nu för att få denna live. Senaste besked jag fick var att den ska gå igång nu under dagen!
Jag kommer också att förlänga kampanjen en vecka till så att alla får chansen att beställa om man så önskar..

// Alex

Visa signatur