Kan inte längre öppna .pdf-er med Firefox?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte längre öppna .pdf-er med Firefox?

Har alltid använt Firefox för att öppna och läsa .pdf-filer, hur användbart som helst för skolan. I går sket det sig totalt av någon anledning, jag tror inte ens det har kommit någon uppdatering till Firefox. Så fort jag försöker öppna någon .pdf, vare sig det är genom att klicka på en länk på skolans intranät eller att ladda ner filen och manuellt skriva in sökvägen till den händer detta:

En oändlig mängd flikar öppnar sig som om Firefox försöker ladda ner filen om och om igen. Notera att trots att jag laddade ner filen och skrev in sökvägen manuellt så visar Firefox att filen finns bland temp-filerna men den mappen är helt tom. Det öppnas 5-10 nya flikar i sekunden. I bland är det dessutom svårt att stänga ner Firefox vilket resulterade i att jag en gång manuellt fick stänga ner 204 (jag räknade) flikar när jag väl lyckades starta om det.

Har någon annan fått samma problem?

Permalänk
Medlem

Ominstallera Firefox? Om du går in under sökvägen, finns det någon fil där som överenstämmer med namnet som går att använda?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Captain_Spock:

Ominstallera Firefox? Om du går in under sökvägen, finns det någon fil där som överenstämmer med namnet som går att använda?

Igår var tempmappen som sagt tom när jag försökte. Idag försökte jag med en annan fil och tryckte dessutom på "öppna i Internet Explorer" för att slippa det här men nej, samma sak hände igen. Nu hade jag dessutom internetradio igång så kunde inte stänga Firefox utan fick trycka på power-knappen på datorn och stänga av den manuellt.

Nu ser mina temp-filer ut så här:

Firefox hann alltså ladda ner 86 kopior av samma fil på 50 sekunder blankt, 5,16GB. Stackars SSD. Om det inte kommer någon uppdatering snart får jag nog döda och installera om alltihopa.