Söker svårhittad platta?

Permalänk
Medlem

Söker svårhittad platta?

Hej,

Det är så att jag söker en platta som jag inte ens vet om den verkligen finns eller inte.

Jag söker efter en "normalstor" platta att webbsurfa, se på videor (laddar för det mesta ned från YouTube och lagrar lokalt) och framförallt skriva dokument.

Det betyder alltså att jag tänker mig minst 1920x1080 upplösning, möjlighet för tangentbord, och sedan kanske svårast att lösa: Skrivprogram. Jag vill inte använda något direkt ifrån Microsoft eller Google, utan snarare något i stil med Open/LibreOffice.

Ett sista krav jag har är att det ska vara antingen Android eller någon form av OS med öppen källkod (aka Linux, liknande). Det vill säga allt som bara fungerar med Windows eller Apple's OS faller bort direkt.

Jag är fullt medveten om svårigheterna, men om någon råkar veta om något ens i närheten liknande; tipsa mig hemskt gärna!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ser inga problem att hitta en Android platta med högre än 1920x1080 upplösning. Sökte snabbt på prisjakt och fick över 100 alternativ. Frågan där är mest budget.

När det kommer till skriva så skulle jag rekommendera iA Writer som är en trevlig markdown editor. Om du vill ha mer "word" lik app verkar WPS office vara det bästa just nu.