PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

har alltid haft problem med blinkande texturer på (husväggar mestadels) men nu i senaste patchen har det blivit ännu värre, hela insidan av tak och rum blinkar svart
har senaste AMD drivrutinen 17.10.2 och ett 290X är det fler som har samma problem eller en lösning?

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Skrivet av twonkey:

har alltid haft problem med blinkande texturer på (husväggar mestadels) men nu i senaste patchen har det blivit ännu värre, hela insidan av tak och rum blinkar svart
har senaste AMD drivrutinen 17.10.2 och ett 290X är det fler som har samma problem eller en lösning?

Samma för mig, kanske inte lika illa men ser inte bra ut. När planet kör i början har jag som mest blink å skit...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Sen någon uppdat. tillbaks får jag inte FPSen att visas på skärmen. Har Steam overlay igång m.m
Skift+Tab funkar inte heller in-game?
Någon som vet var problemet ligger?
Kör inget annat program i bakgrunden som ska störa tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en inställning i steam. den har försvunnit för mig ibland, men det är bara gå in och aktivera igen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Det är en inställning i steam. den har försvunnit för mig ibland, men det är bara gå in och aktivera igen.

Jo precis men i mitt Steam är det ibockat men funkar inte ändå 🙁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Jo precis men i mitt Steam är det ibockat men funkar inte ändå 🙁

Skickades från m.sweclockers.com

prova att bocka ur och bocka i igen. jag hade samma problem förut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

prova att bocka ur och bocka i igen. jag hade samma problem förut.

Testat det oxå, säkert 10 gånger med och utan omstart m.m
Inget stort problem igentligen men nu är jag så van att kunna se min fps och eftersom det strular bara måste jag lösa det nu haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Testat det oxå, säkert 10 gånger med och utan omstart m.m
Inget stort problem igentligen men nu är jag så van att kunna se min fps och eftersom det strular bara måste jag lösa det nu haha

Skickades från m.sweclockers.com

har du stängt av steam overlay för spelet?

Permalänk
Skrivet av Relive:

har du stängt av steam overlay för spelet?

Inte vad jag vet, på jobbet nu å kan inte kolla.
Vart gör jag det i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Senaste update med ny splash helt bricka spelet för mig

EDIT:
Verkar fixat

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur mycket skillnad är det på zonen nu då? Kan man fortfarande stanna i första bara man har boosts?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Testat det oxå, säkert 10 gånger med och utan omstart m.m
Inget stort problem igentligen men nu är jag så van att kunna se min fps och eftersom det strular bara måste jag lösa det nu haha

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske kör spelet i windowed mode? Kanske därför?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Hur mycket skillnad är det på zonen nu då? Kan man fortfarande stanna i första bara man har boosts?

Första är inte ändrad men de efter get mer dmg ju längre från kanten du är som jag förstår det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Hur mycket skillnad är det på zonen nu då? Kan man fortfarande stanna i första bara man har boosts?

Har man healing så kan man fortfarande springa runt i den första men efter det blir det jobbigt. I tredje och efter kan man inte ens stanna och heala då skadan kommer så fort. Det märks att folk inte vant sig då man hamnar i top ten rätt fort när folk dör av.
Jag antar att detta var poängen med det men jag tycker det blir lite stressat. Får man en dålig spawn så MÅSTE man hitta en bil och hinner kanske inte loota up.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon annan som highlights har börjat strula för? Har det igång både i Nvidia och i spelet men det funkar ändå inte!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Du kanske kör spelet i windowed mode? Kanske därför?

Nej, kör alltid fullscreen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vet någon ifall spelet är gpu eller cpu-bundet? min lillebror har fastnat i det (hahaha) och funderar på att upgradera nånting, han sitter på en i7 870 som snurrar i 3,6ghz med 12gb ram och ett 660 ti 3gb. med tanke på att det flyter rätt hyffsat på min gamla q6600 känns det som att grafikkortet är flaskhalsen?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Inte vad jag vet, på jobbet nu å kan inte kolla.
Vart gör jag det i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

högerklicka på spelet, sen propertise, sen är den en kryss ruta på första fliken.

Permalänk
Skrivet av Relive:

högerklicka på spelet, sen propertise, sen är den en kryss ruta på första fliken.

Jaha, de får jag kolla upp lite senare ikväll.
Tack för tipset!

EDIT
Nu funkar det som vanligt utan att jag ändrat något, sjukt det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

vet någon ifall spelet är gpu eller cpu-bundet? min lillebror har fastnat i det (hahaha) och funderar på att upgradera nånting, han sitter på en i7 870 som snurrar i 3,6ghz med 12gb ram och ett 660 ti 3gb. med tanke på att det flyter rätt hyffsat på min gamla q6600 känns det som att grafikkortet är flaskhalsen?

Jag är inte superkräsen med FPS men hade en i5 750 klockad till 4ghz och R9 290 oklockat tyckte det var spelbart. Men det är ju rätt enkelt att se om GPU är flaskhals. Ladda ner GPU z och kika ligger grafikkortet mycket på 100% så är det där begränsningen ligger. Men klocka processorn till att börja med borde gå att få några hundra Mhz extra om ni har bra kylare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@femkantig: jag hade gtx 660, i5 3570k 4.2 ghz och 16 gb ram. Hade 30-60 fps allt på very low, köpte allt nytt men bytte bara 1080 först och då gick allt bra i runt 100 fps på lite högre inställningar.

Permalänk

Nån att spela med!!

@Homer_S1: tjena,jag heter Thomas o är 47 bast är inte superduktig på battlegrounds, men har kommit att älska spelet. Behöver nån svensk att spela med då allt flyter bättre på modersmål..
Jag heter blackbush70 ingame och Blackbush1970 på steam.
lägg gärna till mig, spelar mest kvällar efter 20:00
vänliga hälsningar Thomas

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av blackbush:

@Homer_S1: tjena,jag heter Thomas o är 47 bast är inte superduktig på battlegrounds, men har kommit att älska spelet. Behöver nån svensk att spela med då allt flyter bättre på modersmål..
Jag heter blackbush70 ingame och Blackbush1970 på steam.
lägg gärna till mig, spelar mest kvällar efter 20:00
vänliga hälsningar Thomas

Sweclockers discord: https://discord.gg/6KY37Mq

Permalänk
Medlem

Lägg till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

vet någon ifall spelet är gpu eller cpu-bundet? min lillebror har fastnat i det (hahaha) och funderar på att upgradera nånting, han sitter på en i7 870 som snurrar i 3,6ghz med 12gb ram och ett 660 ti 3gb. med tanke på att det flyter rätt hyffsat på min gamla q6600 känns det som att grafikkortet är flaskhalsen?

Med ett 670 får jag runt 40-50 fps, med 2st så är det nästan exakt dubbla(SLI)

Sitter på
Ryzen 1700x, 32GB ram.

Jag skulle säga GPU uppgradering i ditt fall, helst en 960 eller bättre.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

@Homer_S1: tjena,jag heter Thomas o är 47 bast är inte superduktig på battlegrounds, men har kommit att älska spelet. Behöver nån svensk att spela med då allt flyter bättre på modersmål..
Jag heter blackbush70 ingame och Blackbush1970 på steam.
lägg gärna till mig, spelar mest kvällar efter 20:00
vänliga hälsningar Thomas

homer_s1 på steam och Amns_Ohrberg ingame.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Med ett 670 får jag runt 40-50 fps, med 2st så är det nästan exakt dubbla(SLI)

Sitter på
Ryzen 1700x, 32GB ram.

Jag skulle säga GPU uppgradering i ditt fall, helst en 960 eller bättre.

960 är knappt värt det presterar som ett 680. Ska man uppgradera från 660 är det lika bra att köra på RX 470/GTX 1060 3GB eller snabbare kort. Eller om man får tag på ett beg R9 290/GTX 780 ti så kan det vara en bra affär.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

960 är knappt värt det presterar som ett 680. Ska man uppgradera från 660 är det lika bra att köra på RX 470/GTX 1060 3GB eller snabbare kort. Eller om man får tag på ett beg R9 290/GTX 780 ti så kan det vara en bra affär.

Det kanske är möjligt, jag säger bara att jag inte skulle köpa ett kort sämre än det om PUBG ska spelas. Kan användas som en riktlinje.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Verkar ju som att spelet är rätt cpu-krävande, tittar på att bygga ihop en liten spelrigg med överblivna delar till en kompis, tror ni det lirar okej på en i7 2700 ej K om man skaffar typ ett 770 eller bättre? Funkar fint med min 3770 men är lite rädd att det kommer flaskhalsa

Permalänk
Medlem

Sjukt vad spelet skalar med CPU kraft.
Uppgraderade från 2600K till 8700K och MIN FPS har mer än fördubblats. (38->85)
Helt plötsligt så har man en GPU bottleneck istället för första gången

@Apexed: 2700 vs 3770 presterar nästintill exakt lika så borde inte vara något problem där.
Likaså med ett GTX 770 så länge du håller inställningarna nere och inte tänkt spela i 1440p.